Friday, February 26, 2016

Basuh Baju Sambil Berbasikal

Aku harap produk ber inovasi tinggi macam ni, akan masuk ke pasaran Malaysia...




Selain menjimatkan elektrik, ia juga satu bentuk senaman.
Tak payah buang masa gi cycling outdoor atau dalam gym.


Basikal ni dicipta oleh student dari Dalian Nationalities University, China.
Di China pun mereka belum pasarkan lagi.
Yang best nya,kalau terlebih stamina & takde baju nak basuh, korang boleh teruskan kayuhan...dan tenaga yg terhasil boleh di simpan utk basuhan akan datang.

Mungkin satu masa nanti, boleh incorporate alat senaman lain + perkakasan rumah yg lain...contohnya lari atas treadmill boleh janakuasa sumber elektrik utk guna aircond ( aku harap sangat ada produk ni,sebab bill aircon mahal oii )...

27 comments:

  1. Bagus tu DZ..
    Akak pun teruja nak membelinya jika dah ada di Malaysia ni..
    Tapi pulak .. kat china pun tak jual lagi hahhaha..

    DZ cipta lah alat tu cepat .. boleh kongsi sama-sama..
    Memang mahal bil lektrik utk aircond ni..
    dah lah skrg musim panas..
    Pukul 7 dah on aircond budak2 kat rumah ni..
    Selalunya pukul 10pm masa nak tido di on nya..
    Udah melambung bil elektrik utk bulan ni..
    Dah dua aircond tu huhuhu

    ReplyDelete
  2. kalau ada alat ni kat malaysia pasti ramai yang kurus lepas ni..hehe..

    ReplyDelete
  3. nakkkk... kat mana nak cari....hehehe

    ReplyDelete
  4. bagosnye kalau ada alat camni kat rumah...dah tak bole nak ngelat malas2 bersenam...

    ReplyDelete
  5. Heee.... menariknya. Kalau ada kakak pun nak beli
    Sambil mencuci dpt exercise sekali - 2 in 1:)

    ReplyDelete
  6. bgs nih doc... kalau ada kt pasaran malaysia dana pun nk jgk 1

    ReplyDelete
    Replies
    1. hebat! hebat! tapi kite kene main basikal ni kat tempat yang boleh disalurkan air keluar... nanti tak ada la bertakung air dalam bilik tu

      Delete
  7. Kalau selama ni kayuh dalam rumah, lepas ni kayuh dekat tepi bilik air atau luar rumah.. sambil kayuh sambil bergossip dengan jiran sebelah.. hahaha..

    ReplyDelete
  8. Wahhh...kalau ada akak nak jugak beli ni sanggup menabung.

    ReplyDelete
  9. Mula baca tajuk ingatkan org sedang kayuh basikal sambil menggenyeh kain baju dia, mwehehe...

    ReplyDelete
  10. Menarik ni Doc.
    Ada nanti nak beli satu. Nak bersenam sambil basuh baju.

    ReplyDelete
  11. Akk yg mencuci seminggu sekali ni agak2nya hazab tak mengayuh DZ...mau tanggal kepala lutut akk...

    ReplyDelete
  12. teruja nak dapatkan satu secepat mungkin. moh kita sihatkan badan secara berjemaah..hehe

    ReplyDelete
  13. wahhhhhh.. best ni kalau ada tiga bijik dalam rumah. boleh cuci baju masing2.. hehehhe

    ReplyDelete
  14. Kalau dah ada di pasaran memang saya akan beli.
    Bagus ni hehehe.

    ReplyDelete
  15. TV rumah saya on hampir 24 jam. Kalau ada alat ni saya nak pasang di TV dan minta nak-anak dan isteri kayuh basikal kalau masih nak tonton TV, hahaha...

    ReplyDelete
  16. Kalau kat umah LM hadir mesin ni utk masa akan dtg, kenalah rajin mengayur agar takda baju kotor yg menimbun.

    Kau malas kayuh padan muka baju kau tak bercuci. Haaa tu konsep dia kan?

    ReplyDelete
  17. Bagus ar benda ni....nampaknya kalau dah masuk pasaran Malaysia, kuruslah mak gamaknya hihi....

    Betullah aircond mmg mahal sekarang ni. Mak punya karen cecah Rm365 bulan lepas. 3 ekon! Pergh berpeluh Pak Jilapah nak bayonya...

    ReplyDelete
  18. Masalahnya, sapa pulak yang nak berlari atas treadmill tu saat org lain tgh sedap mengeroh? Hihihi. (yela, aircond kebanyakkan masanya kan pakai ms tido je)

    ReplyDelete
  19. Kalau macam ni gaya, memang saya rajinlah basuh pakaian. Paling-paling 3,4 sehari saya basuh pakaian tau. Kalaulah betul tercipta dan ada di pasaran tempatan, haruslah saya beli satu.

    Yalah, pasang aircond sekarang tak mengira waktu. Dahlah harga lektrik mahal. Tengok bil elektrik, rasa nak menitik air mata tak tertahan!

    ReplyDelete
  20. Your new valuable key points imply much a person like me and extremely more to my office workers. With thanks; from everyone of us. | kutil kemaluan | kutil kemaluan | kutil kemaluan | kutil kemaluan | kutil kemaluan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...