Monday, November 30, 2015

Premis Vape Tak Diterima Di JDT

Daulat Tuanku.


24 comments:

  1. Daulat Tuanku ...


    Sayang Tuanku..

    ReplyDelete
  2. ada baca artikel penuh tadi.. harap warga JDT mentitah junjung :)

    ReplyDelete
  3. Sokong 200% pengharaman vape. Vape bukan nak kurangkan ketagihan merokok tapi lebih kpd melahirkan penagih rokok baru.

    Cuma saya rasa Tuanku Sultan Johor (dan Sultan-Sultan lain juga) akan lebih disanjung jika mereka juga berani keluarkan arahan kpd orang Islam supaya menjauhi rokok. Sudah 20 tahun lebih sejak Majlis Fatwa Kebangsaan pada 1995 mengharamkan orang Islam merokok tapi hngga kini keputusan Majlis Fatwa tak dipandang sebelah mata oleh perokok. Jika Menteri, Exco Agama di negeri-negari, Pengerusi Masjid/Surau pun merokok walaupun mereka tau ada fatwa mengenainya apa yang kita harapkan? Tapi jika ada titah Sultan mungkin tindakan berkesan bagi mengatasi gejala merokok di kalangan orang Islam akan diambil oleh Pihak Berkuasa..

    ReplyDelete
  4. kan bagus kalau ayat diatas ditukar sikit jadi gini..

    "Saya mahu premis vape dan semua premis kelab-kelab malam di seluruh johor ditutup mulai 1 januari 2016. Saya tidak mahu mendengar sebarang alasan"

    ReplyDelete
  5. Menjunjung kasih tuanku..
    Setuju sangat dgn komen JR tu..

    ReplyDelete
  6. Bagus betul dengan titah arahan ini. Rasa 'sakit mata' bila tengok orang kita dok guna benda ni. Negeri lain bila lagi agaknya nak keluarkan arahan sebegini. Harap-harap banyak negeri yang akan turut serta macam ni juga.

    ReplyDelete
  7. saya setuju je... lagi2 cik abg sya mmg tak isap rokok or vape... heheheeh

    ReplyDelete
  8. Tak tahulah apa nak jadi dgn yg kat Singgah Selalu tu doc.
    Dia dah berpoerasi dari zaman kakak bercinta dgn abang lagi tau:)

    ReplyDelete
  9. Yeayyyy.....patik yg menyokong tuanku!
    Ampun tuanku......

    ReplyDelete
  10. Sokong 100%... terima kasih tuanku..

    ReplyDelete
  11. malam tadi ... depa mintak pertimbangkan perintah Tuanku...

    (#poketkosongkotkalaukedaiVapetutup..)..

    ReplyDelete
  12. Tapi kenapa arahan tegas yang sama tak dikeluarkan untuk haramkan penjualan rokok? *walaupun dah tahu jawapannya tapi saje jugaklah bertanya*

    ReplyDelete
  13. orang yg hisap vape akan kembali pada rokok...
    pakcik kayoooo

    ReplyDelete
  14. daulat tuanku....

    harap2 utk rokok pun sameee huhuhu

    ReplyDelete
  15. susah sangat ke pusat nak haramkan semua benda tu. negeri pulak yg kena buat keputusan sendiri. dah sah2 kata benda tu memudaratkan kesihatan. haramkan sajalah..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...