Monday, October 12, 2015

Isteri Kedua

Wife aku busy mengembangkan bisnes nya..
Mohon doa dipermudahkan ya urusan wife aku...

Dek kerana busy nya dia, jadi aku banyak masa berdua dgn anak sulung aku..
Anak kedua dan ketiga aku akan dihantar ke rumah mertua bila wife aku meeting / outstation.
Lagipun mereka tak bersekolah lagi, so boleh la tinggal rumah atuk nenek.

Sebab aku tak geti masak,
Maka restoren & gerai la jadi " isteri kedua " aku...  :P
Kalau pun aku geti masak, memang aku tak mau masak...hahaha...aku habis kerja dah petang, sampai rumah dah pukul berapa..nak suruh aku kelentung kelentang kat dapur? Sorry! Hahaha..

Aku ambik gambar setiap kali kami berdua makan luar...utk kenang kenangan kelak...mengenang saat susah nya masa bisnes mommy kamu nak naik ni ya Ziyyad..






Tengok koleksi gambar2 kat atas...tu aja dah 12 kali aku makan malam kat luar...hahaha..
Selalunya, memang dinner kat luar..sarapan pagi aku bagi Ziyyad makan roti aja kat rumah..lagipun dia bukan jenis nak makan pagi sangat..kat sekolah dia pun ada breakfast di sediakan ( dan lunch).

Petang petang ada jugak bawak Ziyyad pergi mencendol bawah pokok...Best wooo cendol bawah pokok ni..

Selalunya, memang Ziyyad suka aja bila aku makan luar dengan dia..
Tapi dah nama pun budak...ada juga time mood dia ke laut...

Ni muka takda mood la ni...masa ni dia moody sebab aku lambat bawak dia gi makan...sebab aku ada hal, kena keja malam tu...kesian dia...padahal aku dah bagi dia makan roti masa kat klinik aku..

Dek kerana moody...

Maggi goreng feveret dia pun dia makan sambil muncung! Menambahkan lagi muncung dia, aku lupa order maggi goreng takmau sayur...hahahaha...Jenuh la asingkan segala bawang & sawi .


Pagi tadi, aku hantar wife aku kat epot.
Wife aku ada urusan bisnes di Kuching sampai Rabu ni.
Makna nya..
Malam ni kita ke mamak lagi la ye Ziyyad..hahahaa
Tak mau mamak, kita gi seafood thailand..
Tak pun gi fastfood.
Macam mana la daddy nak kurus ni woiiiiii....kahkahkah..
Bila mommy kamu ada, dia masak sedap...pun susah jugak daddy nak diet..kahkahkah.

40 comments:

  1. hahahaha okey fine entry ni paling lawak la setakat nie..

    adoiii doktor! bayangkan pompuan yg balik kerja dah sampai umah maghrib campak tudung terus masak sambil yg merengek kat kaki yang menjerit dari dalam bilik air tanya sabun kat mana, yang jerit dari dalam bilik tanye baju..hahahaha...

    tapi ade jugak baik nyer sb dpt kualiti time dgn anak walaupun bapak lupa order tanpa sayur tuh! hahahaha...

    ReplyDelete
  2. Hahaha..ko pun satu la Doc...yg simple mcm tu pun boleh kalut...dia tak nak sayur..mencuka muka dia kene makan megi goreng sayur melambak...itulah bezanya bila anak dijaga oleh AYAH bukan MAK.....heheh..

    ReplyDelete
  3. Hi Ziyyad.. meh lah datang rumah kak Zaza.. kak Zaza boleh masak macam2 utk Ziyyad..
    kalau Daddy kata dia diet, Daddy tak payah ikut sama.. hahahahhaa

    ReplyDelete
  4. Tak ada langkah pendik utk berjaya doc.
    Kakak tahu Fiza dah cekal hati dan jgn bimbang ada kejayaan pasti akan diraih - tak lama lagi tunggulah.
    Sabar sikit ye Ziyyad...

    ReplyDelete
  5. Insyallah nanti akan ok. Cabaran orang berniaga memang lain banyak pengurusan masa dia. Selamat menjamu selera di masak 'isteri kedua' doc..

    ReplyDelete
  6. Segalanya akan jadi kenangan yang 'manis' untuk dikenang saat kejayaan sudah dipegang... InsyaAllah...

    ReplyDelete
  7. sukanya tengok dia makan... happy ja.. tapi yg gambar last tu aduhaiii muncungggg hahahahaha

    ReplyDelete
  8. Untungnya ada anak bujang....SA dikelilingi bunga...kumbang seekor je....

    ReplyDelete
  9. Ziyyad suka makan meggi goreng...untunglah ada peneman jugak bila kena tinggal oleh wife.

    ReplyDelete
  10. Makan apa pun tak pa, makan di mana pun tak pa, kalau sakit sebab tersilap makan papanya ada, ubat boleh ambik di klinik sendiri, hehehehe...

    ReplyDelete
  11. Apa nak buat....minta kawin lgi mesti tk dapat..kn..
    Mknlh luar selagi boleh...klu nk diet sng jer DZ..tggl kt hutan 2 minggu jer..minum air sungai...mesti kurus punya...tk pyhlh sampai sbln..hihi...

    ReplyDelete
  12. best fren forever!!!
    semuga beroleh kejayaan buat mommy amiin

    ReplyDelete
  13. Asalkn kenyang, ok la tu....
    Kalau berdua mcm tak berbaloi utk masak di rumah.
    Tapi.....klu setakat megi goreng, baik buat kat rumah...haha

    ReplyDelete
  14. Wahhhh.....bisness kencang nampaknya, bertambah tambahlah bangsawannya lepas ni ek....

    Untung tau dpt bini pandai buat macron dan pandai masak, masyuk tuu.....Weyh, bini no dua pun apa kurangnya, pandai gak masak tu.
    Dah le tak yah nak diet sangat....penat mak dengo dari tahun lepas

    ReplyDelete
  15. berkorban apa saje..demi kehidupan yang lebih baik

    ReplyDelete
  16. memula Ziyyad nmpk happy jer dpt makan kat luar..lelama nmpk dah keboringannya. untuk mencapai kejayaan kenalah ada pengorbanan..

    ReplyDelete
  17. kesimpulannya memang susah nak diet ye Doc... hahaha.. makan sedap sokmo tu......
    kiranya solo ler ni smpai Rabu wife ke Kuching... kena tinggal, kenalah ber'isteri' kedua dgn restoran... haha

    ReplyDelete
  18. Budak kalau masa bad mood dia tu tang muncung yang tak tahan tu. Adli pun sama. Baru 3 tahun tu

    ReplyDelete
  19. "aku habis kerja dah petang, sampai rumah dah pukul berapa..nak suruh aku kelentung kelentang kat dapur? Sorry! Hahaha.."

    hahahhh.....itu lar perasaan saya setiap hari lepas balik kerja.....tapi saya masak jugak demi anak-anak dan suami walaupun penat.....sobbss...

    ReplyDelete
  20. Bila tengok time dia moody takmo makan.. alahai.. tetap hensem.. hehehe.. ;)
    Daddy nak diet hanya tinggal kenangan jelah.. memang takde dah tu.. hehehe..
    psstt: Ziyyad.. nak makan sedap, meh datang umah auntie.. tapi bukan auntie masaklah.. uncle yang masak.. hehehe..

    ReplyDelete
  21. DR masak la sekali sekala...
    buat makaroni goreng sure anak2 DR suka makan...hehehehe

    ReplyDelete
  22. masuk album kenangan ni..jejak2 kejayaan mommy! :)

    moga sukses wife doc ya.

    ReplyDelete
  23. ada kawan saya kata
    tak elok shera gambar makanan ..
    nanti ada orang teringin.. kena lak belanja..

    kehkehkehhhh

    ReplyDelete
  24. itulah pengorbanan yg doc bt utk keluarga..... jgn gatai2 lak berbini dua betul2... kalu berbini dua ngn mamak ke kedai mkn takpe lg hehehhe

    kalu tgk gmbar tuh ada beberapa restoren ke mamak yg sama je kan

    ReplyDelete
  25. Semoga terus berjaya untuk wife doktor.

    Haha, kemain murung nampak sayur dalam maggi dia..

    ReplyDelete
  26. Makchaq doakan fiza berjaya... tak pe.. bekorban kejap makan masakan isteri kedua... tapi jangan pulak betui2 dz pi cari isteri kedua...

    Memang tak suka sayuq sungguh la ziyyad ni... sampai panjang muncung...
    Tapi tetap comei... macam mummy..

    ReplyDelete
  27. comelnye walau pon tengah moncong :)

    ReplyDelete
  28. kirenya isteri doc lebih busy dari doc la ye... huhu

    ReplyDelete
  29. Muka tak der mood pon masih nampak handsome ☺

    Smoga urusan wife doc dipermudahkan olehNYA.

    ReplyDelete
  30. Takpalah, Ziyyad! Nak buat macamana dah Daddynya malas nak masak. Kalau snap gambar masa masak, bukan main macam expert jerk DZ ni.

    Nanti-nanti bila wife keluar sotkhabar sebab jadi usahawan bumiputera berjaya, keluarlah juga kisah sedih terpaksa dimadukan dengan restoran mamak :)

    ReplyDelete
  31. Kan baru doc tau mcm mn wife yg kerja pastu balik rumah belum sempat nak urus diri dah masuk ke dapur .. masak utk somi dan anak2 .. hehe
    husband aku pun klu aku gi kursus maka sunyi sepilah dapur tu .. restoran mamaklah jadi kunjungan setiap kali makan .. :P

    Moga wife doc berjaya dlm businessnya .. ziyyad dan adik2 kena sabar ye, termasuk daddynya sekali kihkihkih.

    ReplyDelete
  32. aku baca alasan di perenggan akhir sambil ketawa dekah2
    kahkahkah
    byk betul alasan ko kan

    ReplyDelete
  33. 1. Untungla suami yang memahami...
    2. Ni la yang para isteri jalani hari-hari kan...

    * Ada mesej tersirat ke di sebalik tajuk tu? hahaha

    ReplyDelete
  34. ziyyad ni comel and pandai posing!

    ReplyDelete
  35. Hahahahah, tak payah nak diet sangat, selagi boleh makan kita makan :p

    ReplyDelete
  36. Terliurnya la saya tgk megi goreng tu. Dah la portion dia banyak. Habis ke dia makan sorang tu? Ke ayah tolong habiskan?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...