Monday, August 24, 2015

Maaf kan saya, Datin Sharlin.

Semalam, aku hadiri majlis resepsi perkahwinan blogger Khai bertempat di Dewan Banquet, MBSA, Shah Alam.

So kami geng2 kepada Khai ni datang la serentak...

posing kejap kat backdrop ni...ala ala pengantin baru..hahaha


Ni la geng2 blogger aku yang datang serentak semalam...
Kami geng Kejabab.
Kelab Jari Debab !
Hahahaha..
Ahli ahlinya selain aku ialah Dr Singa,  Jujie, GB, Kak Ana, Wakjan, Ina, dan juga Iyra( blogger pencen..hahaha).



Bila aku upload gambar di FB dan hashtag Kejabab, ramai yang tanya pebenda Kejabab tu....it stands for KelabJariDebab!..Sebab geng2 ni kalau menulis kat wassap, manjang typo...hahaha..


Sessi bergambar dengan pengantin....



Wedding Khai memang meriah..
Ramai tetamu..MB Selangor pun datang semalam..
So masa kami nak masuk dlm dewan, memang full house...jadi terpaksa la makan di luar dewan ( ada pasang canopy).

Anak bongsu aku pulak punyalah cranky semalam..entah apa pasal..
Masa kami masuk cari tempat duduk, anak aku melalak bising nak air...nak air...hahaha..
Ok...
Dalam pada aku melilau cari air & tempat duduk kosong..
Tiba tiba...
Ada seorang wanita panggil aku ( ke cuit aku...tak ingat...hahaha)..
" Wife kau mana??"
Wanita tu tanya..
Ok...
Jujurnya aku terperanjat + terkedu + tak tau nak respon apa..
Sebab aku tak kenal wanita ni!
Dan dia selamba tegur & tanya macam tu macam dah kenal lama..
Nak kata kawan sekolah, bukan..
Nak kata kawan blog, pun bukan..
Nak kata kawan FB, pun bukan...
Jadi sebab aku tengah serabut nak cari air utk anak aku + aku terkedu confused, mungkin la kot expression muka aku jadi pelik...Aku cuma menyahut " Oooohh...wife ada kat sana kot"..sambil aku sendiri pun tak tau wife aku kat mana ( pasal dia pun melilau cari tempat kosong).

ni bukti anak bongsu aku meragam, cranky semalam...hahaha...nak ambik photo ramai ramai geng Kejabab pun, dia memberontak baring guling atas lantai!

Masa makan aku cerita dengan wife aku..
Wife aku kata, tak kan la kawan dia..coz kawan dia tak kan selamba panggil aku dan tanya:
" Wife kau mana?"

Pagi ni..
Wife aku call..
Dia bagitau,
Rupa rupanya yang tegur aku semalam tu Datin Sharlin..
Silent reader blog aku!
Hahaha..
Patut la aku tak kenal!
Dan dia dapat call wife aku, sebab aku memang published no hp wife aku kat blog ( bisnes macaron).
Datin Sharlin cakap dengan wife aku..
" eh..kenapa sombong pulak semalam..bla bla bla"

Ya ampun....
Maaf ya Datin Sharlin..
Saya bukan sombong...
Jujur memang takde niat langsung nak menyombong..
Sebelum ni pun banyak kali dah silent readers blog ni tegur saya kat luar..
Saya ok aja, layan, borak2 macam kenal lama...
Tapi semalam...
Sebab situasi kalut + terperanjat + confused...
So muka jadi macam sombong..
Maaf ya...
Buat apa nak menyombong..
Kita ni dah la blogger picisan ja..hahaha..
Next time,kalau jumpa saya atau wife kat luar, tegur tauuu..jangan serik pulak..
Boleh lepak2 minum kopi ke...:P

Kepada Datin Sharlin, kalau baca entry ni, pls wassap me or wife..
Sebab bila wife aku check, nak call balik / wassap tak boleh..call by private number  :P


Gambar penutup. Hadiah untuk Khai. Oh ya, pengantin ni ialah Presiden Kejabab...sebab...dia lah yang paling kerap typo..dan typo nya tahap gaban! hahahaha

48 comments:

  1. Kejabab - unik jugalah bunyinya:)
    Adik tu dahaga kalau tak dia tak meragam.

    ReplyDelete
  2. Boleh join tak kelab tuh? Sebab jari Kak Azie ni boleh tahan gak debabnya... hahaha

    ReplyDelete
  3. femes ngat doc nieh..tp yelah kan, kalau silent reader idok ler nak perasan ye..agak2 kalau saya tegur boleh kenal x..hahaha...

    okayh, now i know ape maksud kejabab..semlm baca kat fb pelik kejap duk mikir mende la maksud kejabab tuh..hehehe

    ReplyDelete
  4. hahahhaha tak hagak2 nama kelab korang/... tgk jari tak debab2 pun....

    hehehhe alah datin tuh pun kenalkan lah diri dulu... tak la org tu terkujat tersombong gitu kan

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum,
    Itu memang biasa berlaku terutama dengan orang yang jarang kita jumpa atau tak pernah jumpa sebab tuan doktor ni berjumpa dengan ramai orang tiap2 hari. Jenuh la nak ingat semua orang kan kan kan

    Tak pe, ambo tak rasa ati demo tak kenal sebab...mmg susah nak cari muka ambo di mana2 pun kan,
    tapi...ambo mmg suka usik demo. Macam best je dapat pekena demo
    macam best je dapat dapat usik tuan doktor kedekut mc ni :D

    ReplyDelete
  6. Nama pun silent reader kan memanglah tak kenal kecuali dia kenalkan diri masa bertanya tu kan... Tak apa lain kali boleh berteh tarik merapatkan ukhwah.

    ReplyDelete
  7. Lain kali kena tegur datin sharlin juga.

    ReplyDelete
  8. susah jugak bila silent reader jumpa blogger kat luar.. huhu... (dah macam artis pulak blogger ni)

    ReplyDelete
  9. sangat unik nama kelab...hihihi...selamat pengantin baru buat khai dan isteri...

    ReplyDelete
  10. haaa.. tau tanjat...!!!!....

    sila control hensem ye....
    blogger pisicen sangattt... hehee

    ReplyDelete
  11. Kejabab ... oo itu maknanya .. hehe
    Tabik spring kat doc dan wife, anak berguling didepan masih boleh cool .. kalau aku dah kluar dewan masuk kereta dan balik ... hehe

    Wahhh ada silent reader, blog retiss gitu ...

    ReplyDelete
  12. Hi! Saya pon silent reader! Ngeeee

    ReplyDelete
  13. Hi! Saya pon silent reader! Ngeeee

    ReplyDelete
  14. Hi! Saya pon silent reader! Ngeeee

    ReplyDelete
  15. Saya mintak borang kejabab tak dpt lagi. Dah lama giler tunggu borang ni. Sejak pagi tadi tunggu.

    Justifikasi nak jadi ahli antaranya:

    Masa nak komen ni je taip borang dah jadi "bprang", "botabg", "virabg", " borabg". Itu baru citer perkataan borang. Yg lain2 ni x mampu nak citer.. Nanti typo kuasa lapan belas jadiknya nak menghabiskan comment ni. Miahahahahaha. Eh.. Behave.. Nak jadi ahli kejabab.

    ReplyDelete
  16. Saya mintak borang kejabab tak dpt lagi. Dah lama giler tunggu borang ni. Sejak pagi tadi tunggu.

    Justifikasi nak jadi ahli antaranya:

    Masa nak komen ni je taip borang dah jadi "bprang", "botabg", "virabg", " borabg". Itu baru citer perkataan borang. Yg lain2 ni x mampu nak citer.. Nanti typo kuasa lapan belas jadiknya nak menghabiskan comment ni. Miahahahahaha. Eh.. Behave.. Nak jadi ahli kejabab.

    ReplyDelete
  17. Hahaha...rare sgt nama kelab ni..nnt akk nk bg sorang kwn join the club boleh tak...typo dia dah consider nazak sgt...datin tegur kala ko kelam kabut Doc...bukan rezeki dia nk tgk muka friendly ko...nnt akk nak tegur bini ko pulak la doc.."Husband ko mana??"...

    ReplyDelete
  18. hahahaha tgh membayangkan typo tahap mcm mana ye! try test tunjuk please!!

    ReplyDelete
  19. dahaga bebenor..tu yg jd camtu..namanya lagi bebudak..sabau jelah
    memang x terlayan klu ada yg menanya/bercakap time anak buat pe'el ni..:)
    nama group tu buleh dpt anugerah..Unik sangat! sebut pun best..Kejabab!

    ReplyDelete
  20. Ok.. baru kutahu apa itu kejabab.. semalam dak Iyra pos dlm fb ai like je.. berat lak jemari ni nak menanya..

    ReplyDelete
  21. saya pun silent reader...baru ni komen.. hehe.. doc...org sblh tu konpius dah..nape lak bapa budak ni leh sengeh lebar padahal anak dia dah guling maut dah...hahaha...

    ReplyDelete
  22. Jari jemariku masih runcing..hi hi..tapi punyalah seronok jumpa kan..semoga ukhwah berterusan, tak kira la debab ke kuyus ke aamiin..

    ReplyDelete
  23. Haha.. sedap bunyi nama kelab tu, iras-iras karipap!!

    ReplyDelete
  24. typo dalam keadaan sebenar..kena pangkah camtu kikikiki

    ReplyDelete
  25. hahaha..Kejabab...mula2 tu tertanya apa ke bendanya..

    ReplyDelete
  26. Wahhh....panjang tulisan kali ni...
    Cukup utk tebus entry utk 3 hari nan lepas...hahaha

    ReplyDelete
  27. KIH KIH KIH...KEJABAB TU WIN DOC...tu laa kalo manjang typo mmg salah jari tuu heheheeheh...moga persahabatan korang makin erat...

    tu laa doc, lieya ni ade prob plak cam muke org...tu risau kalo org ckp sombong ke ape kan...takpe doc,datin paham tu salah faham ajek..... lagi2 dgn anak crancky gitu kan....lagi pun maaf doc mmg nampak ikhlas nyer....

    ReplyDelete
  28. Curlasss nama kelab ni doc...hehehe...

    Makpak bergambar, anak berguling kat lantai. Comel jer nengok ☺

    ReplyDelete
  29. :-)) selamat pengantin baru buat pasangan
    pengantin..moga dapat anak2 yang comel2 ..soleh dan solehah..amin

    ReplyDelete
  30. Selamat pengantin baru Khai...Kejabab....erm..nice name..hahahahhhaa

    ReplyDelete
  31. Selamat pengantin baru buat pasangan.
    Semoga bahagia selamanya.

    ReplyDelete
  32. tahniah utk pengantin

    wah blogger terkenal ni
    dah ramai2 ngan anak gaya gitu mmg payah kita nak cam dan nampak org
    apa pun, cool!
    maaf di alam maya!

    ReplyDelete
  33. Funny nma kejabab tu hahaha...ye la klu ank dh buat hal kdang tu kta pn xperasan riak muka kta bleh tersinggung hti org lain kn...w/pun xde niat..

    ReplyDelete
  34. Assalam doc,
    sok3 kalo ada rezeki jumap
    janganla sombogn dengan iols naaaaaaaaaaaaa

    Psstt : iols bukan datin hokeyh he3 :)

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. Manalah DZ tak terkedu+confiuskan dah cara teguran pun kurang manis sikit didengar... kot yer pun secara spontan berilah salam dulu yer tak....

    Tak kiralah apa status kita....kita kan orang Malaysia yang penuh berbudi bahasa...

    ReplyDelete
  37. Comel plak nama group kejabab ni. Heheh. Tgk dlm gmbr tu, jari2 takde la debab mana pun. Heheh. Rajin pulak Datin Sharlin tu contact wife Doc. Mgkn terasa hati sgt kot tu.

    ReplyDelete
  38. ha..haa..haaa... siap baring atas carpet tu.. anak sapa lah tuu..

    ReplyDelete
  39. meriah perkahwinan khai..mestilah nak bergambar kan blogger lah ..mesti

    ReplyDelete
  40. tahniah khai..eherm kelab jari debab

    ReplyDelete
  41. Tau la orang femes... (rolling eyes)

    Baahaha!

    ReplyDelete
  42. Lama tak menulis? Dah lupa format ke? Hihi....
    Yelah...yelah.....patutlah ..... dah line line Datok Datin sekarang ni...

    Tahniah buat pengantin dan geng WA typo hihi...

    ReplyDelete
  43. Nama apa2 pun oklh tu,janji ukhuwah terjalin erat..
    Lain kli bgi salam,bru mnis tertib gitu..klu knor tegur,DZ buat muka gitu mau sentap juga....hihi.

    ReplyDelete
  44. Hi! Saya pon silent reader! Ngeeee

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...