Thursday, July 2, 2015

Mengelakkan Bau Durian Dalam Kereta

Tested! Berkesan!  Bawak balik berkarung karung durian dari rumah MIL, memang x berbau kereta. Berapa batang nak cucuk tangkai durian? Aku cucuk 2. Kalau nak meriah kat aircond vent korang, cucuk la banyak2..hahaha.

30 comments:

  1. hari tu ada tengok petua ni
    berkesan eh. bagus bleh try

    ReplyDelete
  2. First sight kakak ingatkan tulang kambing hihi..
    Kakak baru tahu - tq doc.

    ReplyDelete
  3. wah... boleh try la camni... biasanya bau durian melekat lebih dr seminggu kalau bwk durian. TQ sharing petuanya...

    ReplyDelete
  4. betul nih doc? bukan cobaan?
    pasni nk try lah kalau betul bagai di kata....

    ReplyDelete
  5. biasa letak arang atau roti jer.. x sangka boleh guna tangkai durian eh? kalau dah tak de tangkai mcm mana? contoh beli kat tesco dlm plastik..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena beli la durian yg bertangkai..haha

      Delete
  6. Haha bunda pun, ingatkan tulang apa ke terselit kat situ... Kalau petua bunda letak daun pandan jer banyak2 dalam kereta...sampai dah tak der bau ...buang lah.. lagi wangi adalah..

    ReplyDelete
  7. kalau bau jugak, sumbat tangkai dia ni kat lubang hidung terus.. hahaha..

    ReplyDelete
  8. ade jugek terbaca org share kat fb..tp xtau la keberkesanan n kesahihan petua tuh cemmana..tp skang dh tau kompom berkesan, nnt boleh guna pakai petua nie..ehhh, tp kalau nak guna pakai pun, nak amek durian dari kebun sape?..hahahhaha..sebab kalau tingin makan durian. saya selalu pegi ss2..hurmmm, ade petua hilangkan sendawa bau durian dlm kereta yg bertutup dan ekon on x?..lg hazab bau tuh sebenarnye..wakakakakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. sendawa bau durian dlm kereta bertutup tingkap ..hadoiiii...hahahaha

      Delete
  9. Nasib Dr bagi testimoni, so kita percaya lah ;) Ingat gurauan je benda ni bila tengok kat FB.

    ReplyDelete
  10. Kakcik baca petua ini di fb, tak tahu tentang kebenarannya.

    Tapi bila Daddy ZZZ dah cuba dan terbukti berjaya, bolehlah nanti turut dicuba. :)

    ReplyDelete
  11. BOLEH CUBA..

    sebiji durian pun bila dah masuk kereta baunya seminggu dua tak hilang lagi

    ReplyDelete
  12. la ade tgk dlm fb rupanya berkesan ek .. tak yah bazirkan roti gardinier dah pasni kan .... jimat2

    ReplyDelete
  13. hr tu tgk gak org post kt fb tp x try pon...waaa...klau bkesan kena guna cara ni la

    ReplyDelete
  14. betoiker.. nanti masa singgah R&R pelik pulak orang tengok yerk...

    ReplyDelete
  15. eh ye ke
    wah bleh la angkut durian dlm keta pas ni
    hahahhaha

    ReplyDelete
  16. betol ke ni? nampak cam lawak tapi kalau berkesan wajib buat kalau time mengangkut durian....selalu saya letak kepingan roti je dalam kete nak hilangkan bau

    ReplyDelete
  17. Saya pun ada dpt petua ni, terkenang plak penawar bisa ular ada kt ular tu sendiri , subhanallah...tidak ada yg sia2 ciptaan Allah ni...

    ReplyDelete
  18. ooo bekesan ye haa sesapa nk bwk durian msuk kereta bleh la try kaedah ni..
    klu bwk masuk komuter ke LRT bleh buat tak?? hehehe..

    ReplyDelete
  19. x boleh nak tiru sebab x makan durian... hehe

    ReplyDelete
  20. Weyh ...boleh dipercayai ke ni.... Hari tu masa bawak durian balik KL, pak Jilap pun bising....keta bau durian tak hilang. Jenuh le beli roti bagai....rupanya senang jer penawar dia

    ReplyDelete
  21. hehe..:-)) kalau dz dah cuba dan berkesan...yan pun nak cuba..kalau tak menjadi...jaga !!...hehe

    ReplyDelete
  22. Saya berada di posisi selamat.. NO durian in my car.. ekekeke..

    ReplyDelete
  23. Baru tahu petua nak elak bau durian dalam kereta. Nak cuba juga lah minggu ni.

    ReplyDelete
  24. ingatkan cucuk kulit kayu manis.. hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...