Tuesday, June 9, 2015

Kula Cakes, Kuantan

Ok, kalau semalam dah review pasal Restoren MABIQ, Tg Lumpur....hari ni review pula Kula Cakes.

Kula Cakes ni menjadi sebutan ramai sejak akhir akhir ni..
Signature dish nya, ialah Mango Cheese cake nya.

Kula Cakes ni terletak betul2 tengah bandar Kuantan tu...nak parking memang payah...Hari tu, Alhamdulillah ada rezeki parking kosong betul2 sebelah kedainya. Kalau nak ke sini, set kat waze Khalsa Chapati House. Kula Cakes ni sebelah kedai capati ni.

Aku rasa attraction utama Kula Cakes ni ialah tempat makan outdoor/ sebelah luar kedai nya...Sebab kedai kek ni guna bangunan lama..so ruang kosong disebelahnya di hias unik...ada la dalam 6-8 tables kot, dengan hiasan mural & arca basikal buruk berkarat...hahaha

Kedainya kecik aja...ruang makan dalam tu ngam2 letak 2 meja. Dek kerana kami sefamily datang time tengahari, tengah panas, so better makan kat dalam la..sejuk, ada ekon. Tapi mmg sempit dalam kedainya..

Meja dia pun unik..seat baby ada. Ok, sesuai la dtg bawak anak kecik

Ini yang kami makan tuhari. Belah kiri sekali, Mango Cheesecake, belah kanan, Toblerone Cheeseke, yg belakang tu, Creme Brulee. Air nya, kami test air yang di suggest ramai, Pandan Cooler. Aku order jugak Iced Cocoa.


Best ke?
Sedap ke bagai di kata?
Well, aku ada komen panjang lebar kat wall FB aku..
So aku tak mau komen kat sini..haha..
Tapi cukuplah sekadar aku & wife aku punya komen di sini:
" tak la rasa nak datang lagi"

DISCLAIMER: komen kami based on tekak kami ya. Sebab aku tau banyak komen positif pasal Mango cheesecake nya. Wife aku bidang bakery, so dia & aku banyak rasa pelbagai jenis cakes.

Ini bil nya...
:P




Kalau anda ke Kuantan, dan nak try mango cheesecake yang jadi sebutan ramai tu..
Boleh la try ke Kula Cakes.

Insya Allah, nanti bila wife aku buat ( dan maybe jual mango cheesecake nya), aku inform kat blog ni..
hihihihi

28 comments:

  1. wahh makan ke situ..
    saya baru je balik dari kuantan.. mmg nampak kedai ni.. tapi x dan nak singgah sebab masa tu awal pagi..kedai pun x buka lg.hehe~

    ReplyDelete
  2. kula cake glemer sbb tmptnya yg unik jer..kek xdela best giler2 kan..hehe

    ReplyDelete
  3. HARITU TAK SEMPAT SINGGAH..TAPI TEKAK KAMI KEK COKLAT JEK..THIHIIII...

    ReplyDelete
  4. mango cheesecake pernah makan kat SR je...sedap :-))

    ReplyDelete
  5. kalau org yg dlm bidang bakery pun dh berkate gitu, mmg kalau ke kuantan xgie la kedai tuh..hehehe..

    ReplyDelete
  6. pada pendapat saya, bila kita asyik dgr positive review tentang satu2 tempat mkn tu..then kita akan letak expectation yg tinggi utk rasa mknnnya. Dan biasanya, kita akan kecewa. Itu yg biasa saya alami.

    so, kalau saya dgr positive review dan saya nak try...saya takmo dah letak any expectation. Datang sekadar utk cuba, lepas tu kalau tak sedap, takle kecewa.

    ReplyDelete
  7. doktor, kalau saya pergi kuantan, kek2 semua tak nak, yang teringin dicari adalah puding raja...hehehe.

    ReplyDelete
  8. heheheh tak tau pun psl kula cakes nih... tau dr doc nyer fb aritu lah...

    dh kalu pembuat kek udah kata takmo dtg lg... camne tuh kan? msti agak kureng kot kui3

    ReplyDelete
  9. Seronnya makan-makan macam ni. Sedap nampak.

    ReplyDelete
  10. Nak tunggu fiza buat la doc dekat sikit nak pergi rasa

    ReplyDelete
  11. Andaian kalau Okjelah yg ke Kuantan, mmg tidaklah ke kedai kek, lebih lagi tengahari .....sebab kami kurang suka kek.
    Tp okje faham ......dah katanya tokey kek kan...
    Harus le cuba kek orang ye dak.....

    ReplyDelete
  12. "Tak la rasa nak datang lagi..", dalam bunyinya tu..
    Tapi itulah kan, selera kita bukan sama. Kadang2 ada yang kita rasa sedap orang kata tak sedap. Kadang2 ada yg orang kata sedap kita pula rasa tak sedap. Tapi kalau dah semua sekata tak sedap memang confirmlah tak sedap. Tapi yang anehnya ada juga kedai yg ramai kata negatif tapi orang sentiasa penuh juga...

    ReplyDelete
  13. You....kat Umbai tu okje selalu gi yg paling hujung, nama kedai Parameswara , sebab sambil makan boleh buang tulang sekali dalam air hihi...

    ReplyDelete
  14. Kami sekeluarga jenih x berapa makan kek2 ni.. x pi la kot sini.. kalau Mabiq atau ana ikan bakar petai... memang teringin la... tapi ntah bila la nak nak ke Kuantan..

    ReplyDelete
  15. Orang yang suka kek, pemakan kek, pembuat kek akan boleh bezakan kesedapan tu tahap mana tapi semua tu bergantung kepada selera masing2 lah... Tau la Fiza pandai buat kek...elesss..ahahahaaa...

    ReplyDelete
  16. Tak pernah lagi makan manggo cheese kek ni. Tunggu wife doc buat lah ☺☺

    ReplyDelete
  17. Tulah saya tak pernah datang sini lagi tapi memang banyak baca komen positif je..Lagi baik berterus terang kan...One day boleh cuba jugak sebab saya suka makan kek..

    ReplyDelete
  18. manggo cheesecake dia memang yummeh. hahaha. makan sekali nak lagi :P

    ReplyDelete
  19. ok apa fb nak add nak baca komen haha

    ReplyDelete
  20. Assalam Daddy Z, bestkan jalan2 cari makan... menarik la kek kt Kuantan tidak kurang hebatnya... bila la nak ke Kuantan..

    ReplyDelete
  21. klau chef dh kata lagutu....kira rate dia biasa2 je la kan...hihihi

    ReplyDelete
  22. semua tekak x sama
    mana pulak nak cari mango cheesecake ni adoii teringin pulak haha

    ReplyDelete
  23. ada gak bca beberapa review kta biasa2 je rsa nye..ye la tekak masing2 kn ;p

    ReplyDelete
  24. nasib akak tak suka makanan atau minuman yg berunsurkan mangga...huhuhu....kalau tak mana kan ku cari kek camni....tapi kalau jeruk mangga asam boi lapan balang pon inshaa Allah tak tolak...hehehe

    ReplyDelete
  25. Pernah juga baca pasal Kula Cakes ni. Tapi of course tak pernah cuba, jauh sangat *_* Pendapat orang memang berbeza, ikut tekak masing-masing. Tapi MamaZZZ kan pakar bab-bab kek ni, tentu kalau tekaknya kata tak berapa best, kemungkinan besar tak bestlah kot!

    ReplyDelete
  26. bg lya manggo cheese cake tu boleh la.s.edap jugak..y lain2 x try lg..tp air minuman dia biasa2 aje,.. a ah..kedai mmg kecik.. kna lpsk2 kat luar tu, bhgaian tepi..tp klo t/hari mmg panas la.. satu lg, parking sgt2 susah.. terletak lak dilauan y sgt sibuk

    ReplyDelete
  27. Assalam doc,
    betoi3
    kekadang orang kata sedap
    kita rasa tak sedap
    besa la tu
    tekak kita tak sama kan3
    sendiri rasa sendiri komen la kekdahnya kan3 he3

    ReplyDelete
  28. Why u nk jadi the spoiler. Kelam la.. So which one is the best cake shop in kuantan?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...