Wednesday, June 10, 2015

Ana Ikan Bakar Petai

OK, kalau kelmarin dan semalam aku dah bawa korang makan makan kat MABIQ Restaurant dan Kula Cakes, maka hari ni jom kita menyifud.

Kedai seafood pilihan kita pada hari ini ialah:
Restoren Ana Ikan Bakar Petai, Tg Lumpur, Kuantan.

Kedainya masya Allah besar, bertingkek tingkek...hahaha..dua tingkat je..
Tapi luas..
Dan belakang kedainya yg 2 tingkat, ada lagi kedainya yg luas..
Parking lot nya pun dah ala ala macam gi Giant cawangan bandar2 kecil.
Tu utk menggambarkan betapa majunya perniagaan Ana ni..
Sorry la, lupa ambik gambar kedai..nak tengok, korang Google aja..hahaha

Gambar2 ni je yang aku ambik:

Ikan pari bakar petai. Sedap, mabeles.

Sotong goreng tepung. Sedap, mabeles.

Ketam goreng telur asin. Sedap, super mabeles. Terngiang ngiang kesedapannya.


Moralnya, di Tanjung Lumpur memang port makan.
Hahaha..


Gambar selingan:

Minum air 100 Plus sambil duduk atas jalan, memang mabeles. Lokasi kejadian: Istanbul..kahkahkah

35 comments:

  1. mak ai...pepagi tengok gambo gini
    terjejas keimanan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. arghhh!!..nie yg jeles nie..saya ade jugak ke kuantan tp xpenah jejak pun ana ikan bakar nie..

    ReplyDelete
  3. ana ikan bakar ade cawangan kat sentul. pemes katanye ye?

    ReplyDelete
  4. Wah semua mabeles jer ni, terliur lagi, adoi lapar laa..

    ReplyDelete
  5. mmg mcm istanbul ...masjid kaca KT
    tu la rindu kontan ... bilka tah nak pi mengimbas kenangan bercinta dedulu ni

    ReplyDelete
  6. alaaa kenapa hari ni semua org tayang gambar makan niii...tarik rambut keluar tudung arr canni!!

    ReplyDelete
  7. tengok gambar baru acik tau..ingatkan nama je..rupanya memang ikan bakar tu diletak petai..memang tak pernah makan ni doc.

    ReplyDelete
  8. ketam tu ha yg paling sedap di pandang ;p

    ReplyDelete
  9. Semuanya mabeles, kalau dah sampai Kuantan mesti kena singgah nih...

    ReplyDelete
  10. ana ikanb bakar tu mmg famos amos gitu..sedap pulak tu

    ReplyDelete
  11. yg kat Bangi, mmg biasa makan (baru je mkn Ahad baru ni). Konsisten kesedapan ikan bakar petainya.

    yg kat Tg Lumpur, pnh makan sekali. Menu wajib kami - ikan bakar petai. Tapi saya rasa tak sesedap yg kat Bangi. Lain org, lain tekaknya kan..atau hari tu kebetulan tkg masak, masak tak sesedap biasa. :D

    ReplyDelete
  12. terus lapar tengok makanan kat atas tu. hahaha :D

    ReplyDelete
  13. 2 ke 3 tahun lepas ntah sy pergi ana ikan bakar petai yg kuantan ni
    tak ingat
    tapi memang sedap la makanan dia
    paling best, orang lain dalam family tak makan petai
    so dapat bolot petai sorang2 haha

    ReplyDelete
  14. hat super mabeles tu mmg rs nk try...adoiiii...dan2 lapaq.dh la lunch mkn roti ja ni

    ReplyDelete
  15. ketam tu memang buat terliur ahh tapi nasib baik perut tengah kenyang.. hehehe.. jauhnya ke Istanbul dekat Pantai Timur kan.. hehehe.. ;)

    ReplyDelete
  16. Ana Ikan Bakar.. Terbaik!
    Ubat gout tu doc..

    ReplyDelete
  17. minum memang kena duduk la..heheheh

    ReplyDelete
  18. anak sapa lah tu minum 100 plus duduk kat khalayak ramai...huhu

    ReplyDelete
  19. Kalau dibulan posa tengok ni...memang menggamit2 lah tekak dan perut...

    ReplyDelete
  20. gudlah nti nak cuba wat ikan bako petai tuk menu berbuka nti..yeahhhh ada menu baru tenkiu

    ReplyDelete
  21. lepak atas jalan minum 100+ kat Istanbul tu yg paling tak bleh blah....hahahaha...

    ReplyDelete
  22. Pernah gak mkn kt sini...lain kali kalu ke tg lumpur lg sy cdgkan try restoran santai plak...menarik gak...

    ReplyDelete
  23. Aiyoooo.....ini deraan perasaan namanya tau. Waaa...rindu Kuantan!!!

    ReplyDelete
  24. pernah makan kat area bangi... not bad la tapi klu kat bangi tu nak makan ikan bakar saya pergi D'Limau Nipis kat seksyen 8. lebih ummpphhh

    ReplyDelete
  25. pemes kan doc kedai makan nie...kat bangi ade....tapi takpenah pegi...ramai jek tgk org.....tapi tgk menu doc mmg bikin ngences laaa....mcm lieya ni kaki petai mmg syok le kalo dpt mkn...tapi en laki bukan kaki petai so kurang syok laaa disitu...

    ReplyDelete
  26. emmmmm doc nih.... tayang makanan seafood sedap2 lak... ni yg rasa berkobar2 nk membt sutun grg tepung nih...
    mmg menggoda

    ReplyDelete
  27. istanbul belakang rumah yaya je rupanya..hhahaha..

    ReplyDelete
  28. ketam tu sangat-sangat memikat selera.balik kuching raya ni memang nak cari seafood ni

    ReplyDelete
  29. Adui... ketam tu yang tak boleh menahan. Teringin juga nak bergambar minum 100 Plus kat Istanbul tu. Belah mana 'Istanbul' tu DZ tempatnya, cuba bagi klu sikit...

    ReplyDelete
  30. kedai mmg besor bapok..selsesa..siap ada playground..

    tp dr segi msakan, bg lya biasa2 aje.. ada lg restoran lain y masakan lg best.

    ReplyDelete
  31. Assalm doc,
    ish3
    bertabah jer iols nengok ketam n soton itu
    petaaiii oooo petai
    sekian
    ok bai

    ReplyDelete
  32. Adoiiii dtg pagi pagi 1 Ramadhan..... tengok pulak ketam telur masin.....mau meleleh ayaq liuq mak.....
    Dasat ar gambar Istanbul ketam bola tu hihi

    ReplyDelete
  33. aku pernah pi tg lumpur
    tapi makan kedai len
    tapi sedap ya amatttttttttttttttttttttt
    situ kan mmg port makan kan
    bahahahhahaha

    nyesal lak mai sini time lunch 1 ramadhan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...