Tuesday, May 12, 2015

Tabung Legoland

Ini tabung saya.
Saya di amanahkan oleh daddy saya utk jaga duit dalam tabung ni.
Ada duit saya, duit abang & adik saya di dalam tabung ini.
Daddy kata, cukup tabungan nanti, boleh la pergi Legoland.
Daddy pesan, jangan pecah amanah.
Daddy kata, jangan guna duit tabung tu untuk beli cikedis, tak bermanfaat.
Daddy kata lagi, kalau saya selalu guna duit tabung ni beli cikedis, nanti memang kami tak akan berpeluang nak ke Legoland.
Saya nak ke Legoland. Abang & adik saya pun sama.
Saya akan jaga amanah daddy saya betul betul.

Yang benar,


Muhammad Fierasz Zayyan
Penjaga tabung.




25 comments:

  1. tabung legoland anak2 mama papa dia la masukkan..

    ReplyDelete
  2. :-)) sweet sangat...bijak dz mendidik anak2 menabung..untuk mendapatkan sesuatu

    ReplyDelete
  3. wahai penjaga tabung..jagalag amanah daddymu..ahahahahah

    ReplyDelete
  4. Baguslah dari kecik dorang dah diajar untuk kumpul duit untuk dapatkan sesuatu yang dorang inginkan :-)

    ReplyDelete
  5. Semoga penjaga tabung menjadi seorang yg amanah ye.. hihi...

    ReplyDelete
  6. yang dipegang tu tabung dari tabung haji.. kan..?

    ReplyDelete
  7. kalau duit syiling.. mau nam tujuh lapan tabung baru cukup ke legoland..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tabung beso ni..... sila menabung setiap hari dengan duit kaler biruhijau atau pepel..untuk ke legoland...

      klu nak guna duit syiling... sila guna tabung skala sebenar yang hari2 saya hadap depan opis.. baru cukup nak g sana.. hehehehee

      Delete
  8. Berat tanggung jawab tu Fierasz ..
    Jaga amanah daddy tu sebaik mungkin..
    Nanti tak dapat pergi Legoland..
    Kalau boleh kumpul lagi banyak tabung tu..
    Boleh beli tanah kat legoland tu pulak buat invest masa depan.. pastu jual ye :)

    ReplyDelete
  9. Pihak pengurusan dalam tabung tu pun berat juga amanahnya...

    ReplyDelete
  10. dalam makna nya tuh yek doc... kui3

    ReplyDelete
  11. Kenapa comel sangat si penjaga tabung ni haaaa...hehehe...

    Nanti soh daddy top up duit tabung tu banyak sikit. Boleh gi legoland ☺

    ReplyDelete
  12. Ini baru amahah daddy utk jaga tabung kecik aje sayang
    Yg pegang tabung besar utk replika tabung itu yg auntie cuak sekarang ni
    Rasanya bukan auntie aje tapi seluruh pendeposit...

    ReplyDelete
  13. Confirm lepas ni takde syiling yang bersepah di dalam rumah sebab telah disimpan di dalam tabung.. ;)

    ReplyDelete
  14. Assalam Doc,
    Comeinya Rayyan
    Dah berat gayanya tabung tu

    ReplyDelete
  15. Sarkastik punya kiasan.

    Terbaik.

    ReplyDelete
  16. sambil2 menabung, sambil2 menyndir.

    ReplyDelete
  17. Banyak cengkadak betul daddy tu Fierasz.....kalau nak bawak gi Legoland, bawak jerlah....ni nak guna duit tabunglah, apalah.....sajalah tuuu

    ReplyDelete
  18. alaaa omey nya haaaa senyum tu. tabung saya yang macam tu dah pecah bawah dia

    ReplyDelete
  19. Kalau nak cepat pergi Legoland jangan minta kat papa duit hijau dan oren *_*

    DZ, anak-anak punya tabungan si Zayyan yang pegang tapi nak masuk Legoland dah tentu makpak ikut sekali. Tabung makpak siapa pegang? DZ ke ibu mereka ni? *_*

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...