Wednesday, May 27, 2015

Mata Bionik

Ini gambar yang di lukis oleh seorang kanak kanak...
Bukan anak aku yang lukis.
Sumber dari FB.

ngeri tak tengok " imaginary friend" dia?  :P


Ini gambar anak kedua aku..

Masa si Zayyan usia macam dalam gambar ni ( 2 tahun ++), dia nampak entiti?  Setiap kali aku balik ke rumah mertua aku, dalam bilik tidur kami, si Zayyan menangis nangis takmau masuk..takut katanya, nampak benda mata merah katanya, siap dia tunjuk lagi kata atas almari, di satu sudut. Hahaha..Lama jugaklah si Zayyan berperangai macam tu, few months, each time balik rumah mertua. Lepas tu elok sendiri. So samada ianya imaginasi dia, ataupun makhluk tu dah boring duduk atas almari tu dan pindah tempat lain, ataupun makhluk tu masih ada, cuma Zayyan dah takde kebolehan nampak?? jeng jeng jengggg  :P



Ini gambar anak bongsu aku
Lahir bulan Julai, 2013.



Aku harap bila Zayydan masuk usia 2 tahun nanti, tak lah dia ada keupayaan mata bionik macam abangnya..hahaha.

39 comments:

  1. YEYYY....!!!.... berjayaaaa..... jab lagi kite baca bz ni...!!!

    ReplyDelete
  2. saya ada nmpak cite tu kat FB tadi
    conclusion cite lisa tu cam seram plak. benda tu bunuh ayah dia dgn cikgu dia?
    or cikgu dgn ayah dia ada hubungan sulit? jeng jeng jeng =)

    anyway pasal mata tu, anak saya pun masa kecik gitu
    mungkin sebab kecik kan, semua benda diorang boleh nampak lagi
    saya penah kata, mana benda nya, mama tak nampak? tengok mama duduk sini, takde apa-apa pun
    lepas tu dia jawab, tapi dia duduk sebelah mana, dia pandang mama
    saya pula meremang bila dia kat gitu...=)

    ReplyDelete
  3. hahahah ayat last tu kelakar la....

    hmmm menakutkan betui lisa tu ... biar betui .... ngeri

    ReplyDelete
  4. Tak boleh dinafikan hal begini kerana syaitan/jin memang ada (tercatat pun dlm Al-Quran)
    Kalau Allah nak bagi seseorg nampak tak mustahil apa lagi budak masih suci tanpa dosa.

    Kita aje yg seram haha...

    ReplyDelete
  5. Anak saya yang pertama masa umur 2,3 tahun dulu pernah kata pada kakak sepupunya - Kakak angan akut, dia tak usik owang! Dia dok jer kat munge tok mak!' merujuk kepada pasu pokok bunga di tepi sofa rumah emak saya. Pukul 10 malam dia buat habaq gitu.... Terkebil-kebil kita orang yang tengah gosip berjemaah adik beradik!

    Anak saya yang ke dua lagi hebat. Saya rasa dia memang nampak sebab bila kejadian berlaku dia tutup mata dengan kedua belah tangan, melekap pada dada kita erat-erat dan kita boleh dengar degupan kencang jantungnya!

    Perasaan saya masa tu?

    Uhuh...seramlah jugak sambil berdoa janganlah sampai besar mereka ni terbuka hijab mata tu....

    ReplyDelete
  6. hahaha..hrp² xde, seram kot..

    ReplyDelete
  7. eeeeiii Scary nya DZ..
    Tapi benda halus ni memang ada , bak kata kak zakie jin/syaitan..
    Kata ustaz Jin ada 9 dan Manusia 1..
    Tengok tu banyak kan sekeliling kita..
    Anak akak pun pernah nampak juga masa kecil dan ditunjuk tempat yg sama jer..
    Bila akak panggil adik akak suruh pagar rumah.. dan adik akak betul lah kat tempat dia tunjuk memang ada..
    meremang sungguh akak pada masa tu..

    ReplyDelete
  8. aduhaiii...scary betul friend die yg nama lisa tuh...

    anak buah kawan saya boleh nmpk..kat umah mmg selalu la kate nmpk itu la ini la..ade kat balik pintu la, atas lemari la...yg paling die stress bile lalu kat kubur..nnt mulalah kate, "ape org tuh buat kat situ malam2..berdiri tegak je pandang kat kite..pakai baju putih", dgn nada suara yg chill jer..serammmmm..

    ReplyDelete
  9. ahahahaaa... yer lah... yer lahh... orang baca niii....!!

    bebudak 4 orang tak de mata bionik...

    cuma kakak jer masa umur dia nak dekat 2 tahun kot... dia tunjuk2 ade ckp.. tu..tu... ade...

    pas tu dia kena demam teruk.... (mungkin terlebih makan benda2 yang dia tak leh makan...dia kan semput..)

    sekali jer lah... pastu tak de pulak dia tunjuk2...

    kita pulak... ade jugak lah sekali sekala nampak macam benda tertonggok... tapi mungkin tu bayangan kita jer.. sebab letih ke mengantok ker kan.. jadi pemandangan tu macam2 lah kan... tu jalah...

    sekian komen dari kita.... (yang penting dah dapat pengomen pertama hari ni... mak berjaya jugak akhirnya... hhahahaha)

    panjang tak komen...hahahahahaa...

    ReplyDelete
  10. ank sdara sy penah tnjuk tu org(kt tangga rumah mak tingkat atas) tp mmg xda sapa2 pon kt tangga tu tp mak ckp umah tu umah lama zmn nenek moyang mmg ada penunggu dia tp dia x kcau anak cucu.tp org luar yg penah tumpang tdo kt umah tu mmg akan kena kcau...hihihi..

    takat ni Aqil x penah ckp tu tu smbil tunjuk kt umah mak/umah sndiri & mntak2 smpai besaq dia x tunjuk

    ReplyDelete
  11. Aku kerap nampak benda begini...tp dalam mimpi je...

    ReplyDelete
  12. Cukuplah yan nampak benda tu sekali..tak mau nampak benda tu lagi..aduhai

    ReplyDelete
  13. mntk di jauh kn utk peluang nmpk menda2 mcm gituuu seraaammm >_<

    ReplyDelete
  14. Ada saka ke..
    Mmg budak boleh nmpk...scarynya...
    Comelnya...

    ReplyDelete
  15. Anak saya dulu pun pernah nampak..kat kedai makan..dia menjerit2 sambil muka ketakutan..terus kami tak jadi makan..balik terus..terfikir pulak apa la taukey kedai tu letak kat kedai dia sampai anak saya takut macam tu..

    kalau kawan imaginasi tu kat rumah je..memula kami seram jugak..lama2 kami biar je..hilang sendiri..

    ReplyDelete
  16. adei..... x pela, nak tgk y wujud alam nyata sudah. alam y x berapa nk nyata x payah la... i'll pass. hahahah

    ReplyDelete
  17. biar lah tak nampak benda2 gitu
    mintak simpanggggg

    ReplyDelete
  18. hehehhe.. tapi budak-budak memang boleh Nampak benda-benda ghaib ni.. hehe

    ReplyDelete
  19. seriau.. hahha..budak2 mmg boleh nampak entiti kan.. anak sy tu masa umur 2tahun ++ tu sllu cakap "Ibu, ada mata hitam" ..huish...memang serammmm....

    ReplyDelete
  20. Budak-budak kecil memang mudah nampak makhluk2 halus ni, anak saya haritu dekat 2 minggu x nak duduk dlm rumah, bila masuk dalam rumah menangis macam kena pukul..

    ReplyDelete
  21. Saya mempunyai mata bionik ini sejak sekolah rendah sampai sekarang. Cuma bukan selalu nampak, ada la sesekali nampak. Sebahagiannya yg nampak, saya pernah ceritakan dalam entri blog ini. Selain dari nampak pernah juga dengar suara-suara pelik (biasanya antara pukul 2-4 pagi) termasuk di rumah yg saya duduki sekarang. Tapi saya anggap itu adalah mainan hidup. Dalam Quran pun kata kita manusia tak bersendirian di dunia ini. Apa yg penting mereka dengan dunia mereka, kita dengan dunia kita. Jangan ganggu keluarga kita sudahlah, setakat sesekali muncul dan sesekali buat suara pelik-pelik masih boleh terima, walaupun kalau tak muncul langsung lagi baik...

    ReplyDelete
  22. assalamualaikum,
    huhuhuhu kisah seram ka huhuhuhu tak banyak pengalaman ambo. kalau boleh tak mau nampak, takat dengar & bau je masih berani lagi. kalau nampak sendiri, mau terjun tingkap huhuh uhu

    ReplyDelete
  23. tapi budak2 kecik ni dengarnya mmg boleh nampak makhluk2 halus sampailah satu tahap umur akan hilang keistimewaan tersebut...gulp

    ReplyDelete
  24. Kita kena percaya benda2 ghaib ni kan.. tapi kan.. I kat sini tak pernah rasa takut hantu ker apa.. tapi asal balik Malaysia jer.. omg.. merata kot dorang ni hahahaa ok joke. My sister selalu cerita my niece dulu suka borak dengan "someone"... bersungguh pulak tu.

    ReplyDelete
  25. saya percaya budak kecik mmg nampak benda2 halus,
    sbb anak saya pun mcm tu, masa kecik kerap menanges,
    dan...ada satu kesah dia nmpak 'something' pada seseorg yg dtg berjumpa dgn husband saya..
    pjg nak cerita...ada masa saya share kat blog..

    mata budak mmg bionik! itu anugerah dari pencipta. budak kecik yg blom pandai berckp slalu nampak benda2 halus...itu tak boleh dinafikan.

    ReplyDelete
  26. Seramlah pulak ... nak2 lagi bila tetiba anak cakap benda tu depan kita tapi kita tak nampak ... huhu

    ReplyDelete
  27. saya mohon kalau ada anak nanti...anak saya takde mata bionic macam nie sebab saya penakut! hagagaga gelak KJD

    ReplyDelete
  28. Dulu masa baru pindah rumah, rumah sebelah saya tu lalangnya setinggi pagar.. tiap kali balik sampai rumah mesti dah malam.. ada sekali tu anak sulung saya pandang ke arah rumah sebelah sambil tegur.. 'siapa tu..' huhuhu.. tak tunggu dah.. cepat2 bukak pintu masuk dalam rumah.. meremang bulu roma dibuatnya..

    ReplyDelete
  29. Budak memang nampak doc. Anak saya pon macma tu jugak. Asal masuk bilik dok tunjuk cakap 'Ibu..tu, hantu". Ibu dia ni pon bukan berani sangat. Tu yg selalu pasang ayat² ruqyah.

    ReplyDelete
  30. Seram weyh......mau meremang bulu tengkuk kalau anak mengamuk ngamuk tunjuk benda yg dia nampak. Besar si Zayyan ni boleh jadi pawang nampaknya hihi

    ReplyDelete
  31. yap sy penah dgr jg ttg perkara mcm ni tp tu laa nk percaya o tidak terpulang kpd diri sendiri...

    ReplyDelete
  32. Biasa utk budak2 nampak....anak aku juga begitu
    Aku?
    Masih boleh nampak!

    ReplyDelete
  33. Assalam doc,
    ish3
    doc boleh gelak2 lagi yer
    iols dedolu masa anak kena kaco tetengah malam iols yang naek hantu tau
    ater bila anak nangis iols pujuk dodoi bagi lena
    takdan dalam 1minit cenggitu iols nak lena sama
    anak nangis balek
    nangis cam marah sebab ada benda usik cenggitu
    dekat 4-5 kali jadik
    so konpemla ada benda dok ganggu kan3
    ater iols buka lampu
    amek penyapu teruih libas2 & hempuk2 kan lantai siling & udara (ni petua my mak yer)
    siap bebel2 marah & warning benda yang kaco tu tau3
    seingat iols cakap 'jangan kaco anak aku, kang aku naek antu kang. pi kaco tempat laen'
    bila ingat2 balik seram pun ada lawak pun ada he3

    ReplyDelete
  34. anak sy selalu sebut, ibuu ada hantu.hahaha.dan dia suka main main dgn " adik " dia.adik mana xtau lah.

    ReplyDelete
  35. anak sedara saya pun sama, suka cakap 'semalam, kawan adik kan..'. sikit-sikit 'kawan adik', buat seram je tau

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...