Friday, February 13, 2015

Nik Abdul Aziz Nik Mat: Pengajaran Buat Kita Yang Hidup

Beliau telah pulang, saat ribuan menangisi pemergiannya..


Yang hidup menangis, yang hidup sedih..yang hidup merindu..
Sedangkan beliau mungkin sedang gembira, tak sabar nak bertemu dgn Pencipta nya..



Di muliakan beliau saat di atas dunia ini lagi..
Kita yang masih hidup ini..
Apa perlu kita buat?
Tak ingin ke penghormatan sebegini?
Kalau tak dapat penghormatan sebegini di dunia, tak mahu kah kita penghormatan sebegini di alam sana? Di sambut malaikat kedatangan kita?

Sesungguhnya, amat amat bodoh la kita kalau kita sia sia kan umur kita yang masih berbaki ini, sedangkan kita masih boleh buat sesuatu utk kecapi penghormatan sebegini.

24 comments:

  1. al fatihah bt arwah, moga rohnya dicucuri rahmat...

    ReplyDelete
  2. Betul tu doc. Pemergian beliau amat² dirasai. Tiada galang gantinya. Satu kehilangan yg amat besar. Kita bersedih dan menangis disini, tapi DISANA...Ahli syurga dan para malaikat bergembira untuk menyambut kehadirannya.

    ReplyDelete
  3. salams daddy ziyad

    betul tu...moga amalan kita yg tk seberapa diterima olehnya
    tak terkata apa2 ...cuma mampu melihat gambar2 arwah & hadiahkan alfatihah

    ReplyDelete
  4. betul tu...beruntungnya arwah dapat penghormatan sebegini..kita ni cmane lah agaknya..

    ReplyDelete
  5. salam doc

    terasa sunyi bumi kelantan hari ni :(

    (by the way, ada yang sampaikan gambar no 2 tu bukan suasana di rumah allahyarham tokguru td. tu gamba lama kematian seorang ulama di bangladesh. wallahualam)

    ReplyDelete
  6. Setiap ka;i menatap gambar2 yang berkaitan, dada ini menjadi sebak...

    AllahhuAkbar

    DariNYa kita datang, kepadaNya kita kembali...

    ReplyDelete
  7. Sedih kan.. terasa sangat.. agak2 kalau Tun Dr Mahathir meninggal dunia, dapat tak penghormatan macam gini?

    ReplyDelete
  8. Alfatihah....semoga rohnya dicucuri rahmat.

    dan kita yg masih hidup ini masih belum terlambat untuk mengumpul bekalan untuk ke 'Sana' kelak.

    ReplyDelete
  9. takziah ...al Fatihaha
    smoga ayahanda berada dlm kesenangan di sana

    ReplyDelete
  10. Tertanya-tanya saya dalam hati - jika saya mati dapatkah jumlah kehadiran 1% dari yang datang menghormati dan meratapi kematian TGNA?? Dan tertanya-tanya saya lagi dalam hati bila Allah menjemput saya nanti dapatkan saya menghabiskan 1% dari amalan hidup TGNA?

    ReplyDelete
  11. dalam menangisi pemergian TGNA, saya pun turut sebak mengenang nasib saya di akhir hayat nanti...

    ReplyDelete
  12. Al-Fatihah untuk arwah..semoga dia tenang di sana..kita yang masih hidup nie kenalah perkukuhkan yang mana compang camping tu

    ReplyDelete
  13. Saya pon turut terfikir camnerlah nasib saya nanti.. huhuhu.. bekalan yang serba kekurangan. huhuhu.
    moga di beri kesempatan utk saya menambah bekalan di sana.. amin~

    ReplyDelete
  14. Ramai yang menangis dan terkesan dengan pemergian arwah.....
    Al Fatihah...

    ReplyDelete
  15. Pemergian nya ditangisi ramai orang..Dia dah lepas,kita nanti cemana la..

    ReplyDelete
  16. Sesuatu yang jarang kita dapat lihat sebegini ramai yang hadir memberi penghormatan terakhir buat arwah.

    ReplyDelete
  17. Al-Fatihat. Rakyat Malaysia menangis lagi..semoga Allayarham Tuan Guru ditempatkan bersama golongan2 di bawah keredhaan Allah

    ReplyDelete
  18. Al fatihah...untungnya arwah.....ramai yg menyolatkan jenazahnya

    ReplyDelete
  19. Bila baca tentang tuan guru, terasa begitu kerdil diri saya ni. Amalan beliau dgn amalan saya seperti langit dgn bumi.

    ReplyDelete
  20. Al-Fatihah untu Allahyarham TG NIk Aziz Nik Mat... dua tiga hari jugaklah saya down bila dapat berita nih... cuba nafikan tapi apa kan daya... ketentuan Allah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...