Sunday, January 18, 2015

Memartabatkan Tulisan Jawi

Haruslah kita martabat kan penggunaan tulisan jawi...
Cuma...
Haruslah kena pada tempatnya...

Mengeja nama ubat dalam tulisan jawi, adalah boleh mengelirukan...
Kalau salah faham?
Salah bagi ubat nanti...
Siapa yang susah?
Lu fikir la sendiri..
Ini cuma pandangan peribadi aku aja la..


24 comments:

  1. Hydrocort cream.
    Betamethasone cream.
    Tab Chlopheniramine.

    Lulusan luar negara ke MA ni?

    ReplyDelete
  2. jenuh juga nak membacanya..hehehe...

    ReplyDelete
  3. Kakcik masih boleh membacanya dan tulisannya agak cantik. :)

    ReplyDelete
  4. ade ke camni....seyes? x pena jumpe lg huhu

    ReplyDelete
  5. kalaulah pemberi ubat tu tidak begitu 'fasih' jawi??? mcm mana ye?

    ReplyDelete
  6. alamak, ini sangat rare. sedangkan tulisan roman pun boleh tersilap, ini pulak tulisan jawi.

    apa pun, salut ganda 23 pada yang empunya tulisan. kita patut respek orang macam ni.

    ReplyDelete
  7. tak tahu nak bereaksi macam mana tapi terketawa pulak... cemana kaedah nya boleh jadi lagu tu... tulis jawi lah pulokkk....

    ReplyDelete
  8. boleh dipuji kerana cuba memartabatkan tulisan jawi...tapi salah tempat rasanya.

    ReplyDelete
  9. Bgs tulis dlm bahasa jawi..tp sebenarnye bahaya jugak bile digunakan for medicine thingy..takut tersalah bg ubat..kan naya tuh..

    ReplyDelete
  10. merangkak nak baca..heheh malu tutup muka!

    ReplyDelete
  11. tetiba nak cakap macam ni...suka menulis tulisan jawi tapiii... tulisan jawi saya tak cantek...

    ReplyDelete
  12. kalau mereka2 kt sana dh biasa ngn tulisan jawi, ye mereka takkan keliru tp kalau ada yg tak mahir mmg risiko jgk

    tp tulisan jawinyer lawo

    ReplyDelete
  13. Setakat baca jawi pahamlah.
    Tapi, tang tulisan jawi aku x memang tawa lgsg..

    ReplyDelete
  14. Ini tulisan doktor ke? Alamak, sungguh mengejutkan! Cantiknya tulisan! Kalau sakit pi jumpa doktor macam ni, terus baik tanpa makan ubat. Eh, entri ni cerita pasal apa tadi ek, DZ? Tulisan cantik ke atau tulisan jawi pada label ubat?

    ReplyDelete
  15. jenuh nk eja Hcort tu dlm bahasa jawi ... hahahha
    Hcort tu dah lama nama ubat dlm saintifik ni dok main tukar tulis cam rumi hkod tak ke pelik ... hahahha

    ReplyDelete
  16. Erm saya kalo baca jawi mmg tergagap2 kalau tulisan tu org yg tulis. Tapi kalo buku atau taip saya boleh la baca laju sikit je drpd yg tulisan handwriting.

    ReplyDelete
  17. Tulisan rumi pun kenkadang tak boleh paham kalau bab medic ni. Saintifik benor. Kalau jawi..lagilaaa.. Apa jenis penyakit tu? Alergik Riksyun? Apa tu?

    ReplyDelete
  18. Wahhhhh..... nurse yang ada tu semua kena gi kursus dulu kalau cenggitu gayanya....

    ReplyDelete
  19. sudah.. nk baca nama ubat dlm jawi..hehe...menangis...uwaaa

    zinziemeewah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...