Monday, December 29, 2014

Hero Yang Tidak Di Dendang

Truly,an unsung hero..






Sejujurnya, terdetik di hati ini " best nya kalau aku perolehi peluang bersama sama rasai pengalaman bekerja dengan hero heroin ini"









Menyedihkan, sebab saat gambar2 ini menjadi viral di media sosial, ada insan insan yang tidak punyai hati & perasaan tulis komen " mereka bukan hero, dah memang kerja mereka, dibayar gaji & elaun"









Sama sama kita panjatkan doa..
Moga gelombang ketiga yang dijangka berlangsung mulai semalam hingga Jumaat ini, tidak berlaku.
Dan jika berlaku pun, impaknya tidak seteruk apa yang telah berlaku.
Dan jika berlaku teruk pun, mereka semua sudah bersedia dan plan bencana telah elok di atur.

rabbi yassir wa la tu’assir ,rabbi tammim bil khayr ,aameen

30 comments:

  1. Hanya keyboard warriors sahaja yang suka membuat tafsiran yang adakalanya membuat hati orang lain terluka.sengaja mengeruhkan banjir yang sememngnya Sudah keruh.semoga amal Dan bakti unsung hero semua mendapat ganjran sebaiknya disana nanti.until keyboard warrior tak cukup membuka langkah sekadar di skrin sahaja..buktikan dengan menghulur tangan meringankan beban..paling tidakpun berdoa bukan sekadar mengkritik..

    ReplyDelete
  2. Kakak tengok gambar-gambar ini pun dah terasa panas bergenagn dgn airmata. Sedihnya..
    Besar betul ganjaran buat mereka yg berjuang membantu org-org yg dah tak mampu/tak berupaya itu

    ReplyDelete
  3. kembang hati tgk mereka..semoga dipermudahkan semua urusan mereka..

    ReplyDelete
  4. er, yang tulis komen tu mungkin kurang kasih sayang kot...

    ReplyDelete
  5. Kagum sangat dengan mereka...moga mereka tabah dan diberi kekuatan untuk membantu pesakit2..
    geram pulak dgn orang yg beri komen camtu..cuba letak diri kita kat tempat tu..bekerja beberapa hari..tak balik2..nasib keluarga sendiri pun tak tahu..orang camni selam dlm air bah tu baru tahu..hanyutkan kat laut lg bagus..haha..:) ..sorry ..terr emo pulak!

    ReplyDelete
  6. sejujurnya saya bpendapat agak kurang akal org yang berkata sedemikian...apa2 pn:respek n tabik...

    ReplyDelete
  7. simpati yg paling dalam Dr..

    “ Dalam tubuh manusia terdapat 360 tulang. Ia diharuskan bersedekah untk tiap ruas tulang itu.”

    Para sahabat bertanya: “Siapa yang mampu melakukan itu ya Rasulullah?”

    Beliau menjawab: “Dahak yang ada di masjid lalu ditutupnya dengan tanah, atau menyingkirkan gangguan dari jalan, atau sekali pun tidak mampu maka shalatlah dua rakaat pada waktu dhuha .”

    (HR. Ibnu Hibban No. 1642, dishahihkan oleh Syaikh Al Albani dalam Ash Shahih At Targhib wat Tarhib No. 2971. Juga diriwayatkan oleh Abu daud dan Ahmad)

    - KH. Abdullah Gymnastiar -

    ReplyDelete
  8. #prayforPantaiTmur #prayforQZ8501 kontraktor ubahsuai rumah BLOGFACEBOOK Hubungi/WhatsApp: 0182233854 KHAIDIR

    ReplyDelete
  9. huhuhu betul tuh doc.... unsung hero, bkn je mereka tp semua sukarelawan yg tanpa penat lelah membantu mangsa banjir kt sana...

    mmg la itu tugas mereka tp kalu jd pd kite,boleh ke kite bt gitu? alah dh keybord warrior kejenyer nk mengomen je

    ReplyDelete
  10. semoga ALLAH SWT permudahkan segala urusan...

    ReplyDelete
  11. Moga semua mereka diberikan kesihatan yang baik dalam menghadapi dugaan ini.
    Bukan sesuatu yang mudah bila terpaksa bekerja dikala keluarga sendiri entah apa khabar beritanya.
    Kuatkanlah semangat mereka, tabahkanlah hati mereka.

    ReplyDelete
  12. Semoga dipermudahkan segala urusan mereka ...

    ReplyDelete
  13. x per daddy ziyad.. u r hero too!

    amiin.. semoga keadaan akan beransur pulih..

    ReplyDelete
  14. Saya pun sama.
    Sangat teringin untuk bersama2 mereka.
    Mereka tak minta apa2.
    Mereka tak minta jadi viral.
    Mereka tak minta gaji atau elaun lebih.
    Cukuplah dengan balasan yang Allah beri.
    Tetapi mulut2 puaka di FB memang ramai yg nak kena cili.
    Bubuh status entah hapa2.
    Bubuh komen entah hapa2.

    ReplyDelete
  15. sedih betul tgk gambar2 nie..nak2 pulak yg tgh dukung baby..semoga Allah permudahkan urusan mereka..

    ReplyDelete
  16. Betul tu doc. Sedih baca detik² yg diceritakan oleh Dr Adibah dari hospital kuala krai. Smoga mereka semua sentiasa dibawah lindunganNYA dan smoga dipermudah kan semua urusan olehNYA.

    ReplyDelete
  17. Saya pun sama. Sangat meronta2 nak join. Tapi itulah, banyak sangat batasan. Hanya terdaya memohon dan memberi bantuan dari jauh. Semoga mereka semua diberikan kekuatan mental dan fizikal.

    ReplyDelete
  18. aku mampu doa dari jauh aje, mampu bantu dari sini dengan saluran yang ada
    rasa mampu ada kederat ada keupayaan bleh sampai direct kepada mangsa utk bagi bantuan
    setakat nak viral muka dlm paper bagai
    setakat ada kepentingan
    lupakan ajelah dulu
    semoga semua mangsa tabah dan kuat utk teruskan kehidupan

    kita pakat2 bantu ye

    ReplyDelete
  19. Begitu ramai hero dan heroin yang tak didendang oleh irama lensa TV. Mereka bekerja bukan untuk publisiti, bukan untuk diambil gambar masuk TV, bukan untuk kepentingan parti, tapi mereka bekerja kerana keihlasan hati. Kita yang menulis ini hanya tumpang kagum dan hati kadang-kadang berdetik: 'alangkah baiknya jika aku berpeluang membantu dengan sedikit baki kudrat yang ada..'

    ReplyDelete
  20. bg aku mereka tetap hero kerana mempergunakan kemahiran mereka untuk membantu msyarakat sekeliling.

    ReplyDelete
  21. berbahagialah mereka kerana telah mempunyai saham akhirat yang begitu banyak...
    kepada pengomen yang tak didendangkantu janganlah busuk hati sangat...
    duduk diam2 tak bolehker???

    ReplyDelete
  22. Alahhhhh...DZ, dia x puas hati la tu dulu x dapat ambik medical course.

    ReplyDelete
  23. Boleh je tak nak ambik risiko pi sana sebab kalau x makan elaun tu pun gaji doktor dah lebih dari cukup makan.
    Bukan nak berlagak, tapi orang yang komen tu lain kali pakai otak!

    ReplyDelete
  24. Tahniah untuk mereka..memang layak digelar Hero..

    ReplyDelete
  25. keyboard heroes mmg ramai tak terkira doc..!! diorang ni yg perlu dirawat mental & fizikal.. aiisshh..

    ReplyDelete
  26. kalau macam tu,apa kata yang berkata tu tukar kerja.Masa tu baru tahu siapa nak jadi hero, siapa yang tak berani jadi hero.

    ReplyDelete
  27. mereka mmg hero, kalau tak..diorang boleh je balik rmh masing2 utk selamatkan harta sendiri/jaga nyawa sendiri. Tapi diorang pilih utk terus bantu,

    ReplyDelete
  28. semoga Allah membalas segala jasa baik mereka.
    InsyaAllah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...