Thursday, November 20, 2014

Pengakuan Suami Curang

Sibuk dan menjadi viral di internet kisah "Pengakuan Suami Curang" dalam minggu ini..

Nasihat aku, selain jangan curang..bantulah isteri..
Bantu apa yang termampu..
Bantu apa yang kita tahu..
Jangan jadi Tuan dalam rumah..
Makan dalam nanti isteri kita..


Ini bukan propa tau ! hahaha..Ini mmg betul2 aku masak sayur..tapi kejadian ni berlaku sekali dua aja masa wife aku berpantang lepas bersalin anak kami yg ke 3, tahun lepas..hahaha..Ramai yang tegur kenapa aku pakai sarung tangan tu..ya, aku seriau kena percikan minyak ( pernah kena masa goreng telur)..hahahaha


Aku tak geti masak..
Aku mmg kekok memasak..
Jadi aku bantu apa yg aku expert..
Vacuum rumah..mop lantai..cuci toilet..bersihkan ekon..
Susun2 barang kat almari..susun2 buku kat mini library, pun kerja aku..
Paling cikai pun...kalau malas sangat, masa wife aku sibuk bersilat kelentung kelentang kat dapur, aku kena jaga hero hero kat rumah tu ( tak kisah la ala tarzan ke, ala bapa mithali ke..as long as anak anak tak ganggu mommy nya di dapur)


42 comments:

  1. alhamdulillah
    syukur tgk ko bantu isteri
    teruskan sikap mcm ni ye
    insya Allah bahagia sampai ke syurga

    ReplyDelete
  2. Ok la jugak tu. Walaupun bersarung tangan, janji buat jugak. Hehe. Hasilnya tak snap gambar ke doc?

    ReplyDelete
  3. Abang Bob pun tak pandai memasak, tapi dia rajin mop lantai, cuci pakaian (mesinlah yang cuci), sidai pakaian, buang sampah, sapu sampah... ok la kan? :)

    ReplyDelete
  4. untunglah wife..
    msk kut cara mana pun isteri sgt menghargainya..rasa terharu campur happy tau..

    ReplyDelete
  5. sm la suami sy.x pndai memasak wlaupon megi tp dia rjin bsuh,sidai bj...kemas2 rumah & jg anak

    ReplyDelete
  6. bukan sahaja doctor di klinik, doctor dirumah juga ye.

    ReplyDelete
  7. kalau macam ni barulah bahagia rumahtangga, saling membantu, bkn sibuk cari kekurangan isteri. hehehee

    ReplyDelete
  8. kan...
    tapi kan ada suami yg rajin tolong isteri sidai kain.
    pastu diam2 si isteri repair balik sume kain yg suaminya sidai tu.
    heee...
    jadi klau isteri ckp "takpelah bang, tu biarlah saya buat" ada la maksudnya tu.
    hahahadoi..

    ReplyDelete
  9. amboi siap ambik gambar bukti tu tak tahan.kehkeh..suami saya pandai masak dan kaaaadaaaang-kaadaaangg ada gak tolong masak especially time bini dia ni balik lambat hehe. apa pun syukur alhamdulillah..

    ReplyDelete
  10. betul, bantu yg termampu
    kalau x mampu apa2, tolong jgn cerewet sgt
    hahaha

    ReplyDelete
  11. nie baru btol suami mithali ekekeke

    bukannya dok goyang kaki harap isteri buat sume pastu salahkan isteri tak layan bagus.

    ReplyDelete
  12. Dz sama kot cam suami akak, tolong masak masa akk dlm pantang jer, tak kisahla..dan bolela harap juga jemur-jemur baju, angkat2 baju, buang-buang sampah, baik kan suami akak, sebab dia mmg tak pandai masak, goreng telur punbole hangus, ha ha..apa pun Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  13. betol tu DZ.. bantu lah mana yang mampu.
    jangan lah balik keje baring atas sofa ngadap henpon/tv.
    kesiankan lah isteri yang sama2 keluar mencari rezeki dengan niat nak tolong suami.

    Suami saya pon x pandai masak DZ.. tapi dia rajin basuh baju pakai mesin dan jemur sekali.
    nanti saya tinggal lipat jer.

    ReplyDelete
  14. kan..yang penting kerjasama bertolak ansur

    ReplyDelete
  15. tetiba je ada gambar tengah goreng sayur

    ReplyDelete
  16. penat baca pengakuan, endingnya hampeh....x tolong masak tak pun xpe, tolong jgan komplain bila tak sedap pun jadilah...hahaha

    ReplyDelete
  17. cayala doc..beruntung isteri doc dpt suami macam ni..suami mithali...
    tentu sayur tu manis..sebab orang yang masak tu..tersenyum manis...:)

    ReplyDelete
  18. Suami adalah tunggak segalanya dlm rumah tangga
    Kalau pincang, tuding kesalahan memang pada suami walau 'punca' itu dari isteri
    Sebab tugas mendidik seluruh isi rumahtangga sebenarnya pada suami..
    Iman tak dibaja sebenarnya doc itu yg jadi begitu..

    ReplyDelete
  19. hehehe gud gud bantu isteri. Somi saye tak pandai masak gak. Tapi dia suka nyapu, ngemas2 hehehe.

    ReplyDelete
  20. hehehe.. bab mengasuh la bagus. x stress mak dia memasak.

    ReplyDelete
  21. Berdezup mak datang ni tauuu.......hihi...
    Wahhhh..... tak sia sialah cik puan pilih jadi laki selain jawatan tuan doktor, rajin pulak masak sayur walau setahun sekali haha......dah boleh dipuji sangat sangat ni....

    Tahniah DZ......balik ni masak tau!

    ReplyDelete
  22. Perghh....promosi baekk...

    Ok.ok..peace...hahaha

    ReplyDelete
  23. alhamdulillah,
    saling melengkapi gitu
    masing-masing pasti ada kekurangan
    itu memang lumrah
    :)

    ReplyDelete
  24. kire okayh la tuh doc boleh masak la jugak..somi saya tau masak air je..wakakakaka..

    pstt pssttt..saya xtipu bile mention somi saya hanya tau masak air je..sahaja..sbb penah mintak tlg gorengkan fires..sekali bile saya tgk, aduhaiiiiii..dh la rentung fries saya, berenang2 pulak tuh "mereka2" dlm kuali..bile tanye nape xangkat, sbb saya xsuruh katenye...adehhhhh...T_T

    ReplyDelete
  25. Alhamdulillah...bertuah isteri dpt somi mcm ni. Saling bekerjasama ☺

    ReplyDelete
  26. ini contoh yang baik...kan??
    heheheheh...
    betul sangat tu..bantu isteri..
    jangan pikir mentang2 isteri tak bekerja .mereka tak memerlukan bantuan suami..
    salah kalau macam tu..

    ReplyDelete
  27. Saya kalau bab breakfast, sayalah yang jadi raja di dapur. Kalau lunch pula, bab goreng-goreng kerja saya, menu berkuah pula tugas isteri. Malam saya memang goyang kaki (alasannya saya jarang-jarang ambik dinner), saya cuma basuh pinggan mangkuk...
    Apa yang penting perlu ada tolong menolong suami isteri, walaupun dalam bab cuci kereta isteri tak pernah tolong saya...hehehehe...

    ReplyDelete
  28. isteri tak kisah sedap or not, yg penting effort tu ada.

    ReplyDelete
  29. tahniah mr daddy. Kerana bertolak ansur dlm kerja rumah..

    ReplyDelete
  30. Alhamdulillah.
    Memang untung dah wife kalau DZ buat benda2 tu. 1 of my friend pun tolong wife dia macam-macam. Siap ada pembahagian tugas kerja.
    Memang thumbs up lah.

    ReplyDelete
  31. setuju doc, suami jgn minta di lyn mcm raja sedangkan isteri bertungkus lumus uruskan rumahtangga n jaga anak
    nsb lah doc tak sokong pangai suami curang tuh... nk bini lyn mcm raja tp diri sendiri pun tak berapa betul agaknyer...

    ReplyDelete
  32. *nk tambah la doc, aduhla paling tak tahan msk pakai sarung tgn tuh... muahahhahahahah gelak beso nih
    kene percik minyak apa lah sgt doc heheheh

    ReplyDelete
  33. Kalau tengok gambar ni memang propa jek! Siap sempat sengih nak berposing sambil goreng sayur. Tapi tak kiralah DZ propa ke tidak, salute sebab ada juga sikap prihatin terhadap isteri. Kalau si suami dapat tolong apa yang mereka 'reti sikit-sikit' pun dah cukup menggembirakan hati kami sang isteri daripada balik rumah komplen penat, 'order' air, duduk kat sofa sambil baca suratkhabar. Isteri bersilat dengan anak-anak dan kerjarumah, lantak ler...

    Tahniah kat MZZZ sebab berjaya 'membentuk' budak tua bangka dalam rumah ^_^

    ReplyDelete
  34. Gambar doc ni mmg propa yg klasik. hahahahah! Gurau je doc. Betul-lah kata doc. Tak payah tlg apa pun sbnrnya janji jaga anak. Itupun dah cukup SYUKURRRRRRRRRRR!

    ReplyDelete
  35. kalau la ada calon suami mcm ni kan best..besok jugak SA nikah...eh..eh...

    ReplyDelete
  36. Assalam,
    syoknya
    hubby iols dah lama tak masak he3
    tapi dia rajin basoh baju & jaga anak
    iols yang control bab dapor he3

    ReplyDelete
  37. DZ, mmg kalau suami bijak, takkan ada masa nak curang. Wp isteri seteruk mana sekalipun, dia akan berusaha utk didik isteri dia. Semuanya perlu timbal balik. Untung la DZ boleh jaga wife masa berpantang. Next child, rasa mcm nak berpantang sendiri juga la. Biar suami yg jaga.

    ReplyDelete
  38. propa x pe drpd yg x penah langsung sentuh periuk...sarung tangan apatah lg ;-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...