Saturday, November 15, 2014

Menguruskan Budak Tua Bangka

Menguruskan budak tua bangka..
Aku la tu..
No, bukan aku yang meguruskan...Bukan aku pengurusnya...wife aku.
Yang tua bangka tu, aku la !
Hahahaha..



- kat mana stokin I ya?
- kat mana t- shirt biru tu?
- yangg, tolong itu & ini....

dan macam macam lagi...
hahahaha..

Dan memang selalu aja aku dengar wife aku cakap kat anak aku pagi2..
" kejap ya, mommy nak uruskan budak besar ni dulu"

:P

Hargailah isteri anda.
Dia lah isteri, dia lah PA.
:)

27 comments:

  1. Saya pula lebih suka uruskan sendiri perkara-perkara yg berkaitan dengan diri sendiri - lipat baju sendiri, simpan sendiri pakaian dalam almari, iron baju sendiri, cuci pakaian sendiri, kerana ia lebih memudahkan saya, tak payah banyak tanya isteri itu ini. Mungkin kerana pengalaman saya yang banyak masa tinggal di rumah berbeza dengan isteri kerana saya bekerja di lokasi yang berbeza dengannya menyebabkan saya lebih selesa melakukan banyak perkara sendiri dan cuba mengelakkan minta bantuan isteri kecuali hal-hal bersama....

    ReplyDelete
  2. oh gitu ye....patutlah en.suami kadang benda dah depan mata tapi tanya lagi, mana itu mana ini....hehehe

    ReplyDelete
  3. its good to hear from a man like u admitting this ;)

    ReplyDelete
  4. "Pah...butang baju melayu aku mana Pahh.."

    ReplyDelete
  5. Hargailah semasa ada...jangan tangisi bila sudah tiada...

    ReplyDelete
  6. Aku uruskan barang2 aku sendiri biasanya termasuk iron baju sendiri dan anak...tak payah nak memekik tanya itu ini...:)

    ReplyDelete
  7. alaaa... jangan la guna perkataan bangka... hodoh bebeno!

    ReplyDelete
  8. isteri adalh amanah... patutnya suami yg bt bnda tu.. isteri hanya membantu saja, tpi klu isteri buat sgt besar pahalanya...

    ReplyDelete
  9. haha.. betultu .. hanya part ni je yg lelaki bergtg dgn kita selaku isterinya.. Tapi husbandku sgt independent..

    ReplyDelete
  10. Kekadang en somi jadi 'anak' no 4 akak! ?.. tp x da dia, sunyi juga rumah, kan kita saling melengkapi..

    ReplyDelete
  11. klu nak balik kg tu.... tahu2 je baju semua dah siap masuk beg....semua dah disiapkan :-)

    ReplyDelete
  12. Hehehehe macam suami saye. Suami saye kalau cari barang selalu aje tak jumpa. Lagi satu, suami saye agak manja. Kadang saye selalu cakap. amboi manja betul ni kalau ada anak kena kurang sikit anje2 tu ye hahaha

    ReplyDelete
  13. sgt2 betul tuh kan doc.... lelaki suami2 kene akui....

    ReplyDelete
  14. Memang betul pon...hehehe...Kalau sakit lagi terlebih manjanya. Anak klo sakit pon tak manja mcm tu ☺☺

    ReplyDelete
  15. Terima kasih kerana ada kesedaran diri...hehehehe. Tapi, betul lah...husband punya manja kadang2 suhunya lebih tinggi dari anak. Mujurlah anak faham, yer dik. Sanggup beri laluan pada papa, eh..daddy dulu...hihihihi

    ReplyDelete
  16. kat fb kan ada viral satu gambar tu
    antara ayat kat gambar tu patut suami jaga isteri, ni isteri jaga suami
    aku suka betul gambar tu kahkahkah
    kasi tunjuk kat pakwe
    setepek kena

    ReplyDelete
  17. sy teman anak masuk spital 4 hari, umah mcm kena tggal sebulan
    wpun dia sedaya upaya cuba kemas umah, tp tetap x kena di mata ku

    ReplyDelete
  18. elokla sedar...hahaahaa
    isteri mmg PA 24jam suami tau.

    ReplyDelete
  19. dari awal kahwin dah biasa dimanjakan.. huhuhu...

    ReplyDelete
  20. Hidupppp DZ!! hihi.... yelah mmg ngengada betul budak tua bangka tu yek.... mana mana pun sama jer budak tua bangka tu tau!hehe

    ReplyDelete
  21. hehehehe..kadang2 tempat yang sama.. kita cari jumpa.tapi suami cari tak jumpa..

    ReplyDelete
  22. kat rumah akak ni pun ada sorang....pasrah sajalah...

    ReplyDelete
  23. Ohhhh... this is so sweet.... I loike this entry... beri beir muchhhh...!!!!

    ReplyDelete
  24. hahhahaaaaaaa!!

    NGADA!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  25. Sebenarnya budak besar kat rumah yang paling susah nak jaga. Paling handicapped tau tak ^_^ Semuanya nak minta letak depan mata. Kalaulah boleh bersuap, makan pun nak minta suap, DZ. Mandi pun nak minta dijiruskan. Rasa macam nak babat dengan rotan je tau. Takut pulak masuk neraka! Hahaha...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...