Friday, August 15, 2014

Bye Bye Garnier

Menghabiskan sisa sisa pencuci muka yang masih berbaki. Boikot secara bijak, secara berilmu. Produk yang dah lama dibeli, habiskanlah..jangan terlalu obses terus buang, itu membazir namanya. Lepas ni kita beli pencuci muka brand lain  :)


Kepada yang tertanya tanya, kenapa Garnier?

Sekali lagi, aku tegaskan, pendirian utk memboikot ini atas pilihan masing masing.
Tiada paksaan.
Jangan saling salah menyalahkan antara pro-boikot VS pro- tak boikot.
Masing masing dah besar panjang, ada akal untuk nilai sendiri.

35 comments:

  1. Benar, ianya pilihan masing-masing....jangan sekadar ikut-ikutan....

    ReplyDelete
  2. Terbaik doc.! Mudah mudahan bantuan kita yg sikit ni pun ada ganjarannya kan...

    ReplyDelete
  3. betul tuh doc.. kami kt umah pun guna mana yg dh beli, insyallah pelahan2 bertukar pd jenama lain, ada je kwn2 yg obses sgt ngn buang segala mcm brg dapur or brg kegunaan harian even baru beli... bile sya tgr kenapa tak gune je membazir lg Allah marah... dia tak blh terima lak katanyer memboikit... tp boikot ngn cara yg ikut perasaan sgt

    ReplyDelete
  4. Betul tu Dr... boikot lah secara bijak...yg dah ada tu pakai lah hinggan habis, takkan nak buang kira membazir.. lepas tu baru fikir nak guna alternatif lain... sbnrnya hubby sy pun guna Garnier ni..pasni kena tukar lah... hehe..
    InsyaAllah ini jihad terkecil kita semua...

    ReplyDelete
  5. saya pakai safi, dulu kini selamanya hiks

    ada suatu hari, kawan saya, ajak makan mcd

    kawan - "woi jom lepak mekdi lama tak lepak sana"
    saya - "errr takpe lah. malas la"
    kawan - "eleh ko tak payah poyo nak boikot2"
    saya - ~ ~ ~ speechless

    poyokah aku? huhuhu

    ReplyDelete
  6. pakai krim muka ni dan sedang menghabiskannya.. beli sebelum tahu ttg isu ni..huhuhu..

    ReplyDelete
  7. pakai produk tempatan pulak..Safi pun ok..:)

    ReplyDelete
  8. Yg penting kita boikot dengan ilmu dan bukan melalui terpengaruh atau ajakan.. :)

    ReplyDelete
  9. lama betul tak pakai pencuci muka ni? dulu masa baru akil baligh, rajin la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. silap, patut takde tanda soal (?) kat situ...

      Delete
  10. nak boikot boikot.. taknak tak sapa paksa kan..

    yg penting jgn menyusahkan orang.. hehe

    ReplyDelete
  11. uncle tak pakai benda2 ni... takot terlebih hensem...

    ReplyDelete
  12. terbaekkk jgn suka membazir...
    boikot? tepuk dada tanya selera...pilihan masing²

    ReplyDelete
  13. Betul tu. Boikot secara bijak. Bukan secara emotional.

    ReplyDelete
  14. Lepas ni dah takda 'turbo' la. Hehe. Yang penting gunakan akal sebelum nak buat apa2.

    ReplyDelete
  15. betul2..boikot mana kite mampu..boikot pakai akal dan bukan pakai hati...

    ReplyDelete
  16. aku boikot nestle, milo, johson n mcd..
    nk cr apa nk gnti milo plg susah..

    ReplyDelete
  17. Akak pakai pencuci muka, pelembab muka, alas bedak dan bedak buatan Malaysia je...Safi...ekekekee...

    ReplyDelete
  18. Hehehe mujur saya pompuan. hikhihihih

    ReplyDelete
  19. Setuju tu, kalau ya pun nak boikot, gunakanlah akak yang bijaksana tu. Saya ni kalau membeli sesuatu, bukan seketul dua. Makan zaman nak habis. So walaupun saya suka je nak ikut boikot, kena habiskan dulu apa yang ada pastu tak payah beli lagi dah. Kalau tak habiskan stok yang ada, membazir duit sendiri pulak ...

    ReplyDelete
  20. huhuuu...same mcm pencuci muke hubby....dah kene tukar dah hehe

    ReplyDelete
  21. dulu pernah pakai produk garnier ni.. tapi lepas tu kembali menggunakan produk yang biasa saya guna.

    ReplyDelete
  22. Betul tu...boikot kena berilmu, jangan boikot cara pak pandir dan jadi bahan lawak dunia... Seperti kata Duta Palestin ke Malaysia lebih baik dan bijak jika Malaysia beri tekanan kepada Amerika yang membantu Israel dan bukannya memboikot Mc D yg kesannya kepada Israel tersangat minimum. ....

    ReplyDelete
  23. X tau pulak ia ada produk utk lelaki....

    ReplyDelete
  24. haah boikot lah secara berhemah
    sebab israel pun mengaku dia terkesan dengan
    ektiviti boikot seluruh dunia

    ReplyDelete
  25. boikot denga bijak dn boikot secara berhemah...kan?

    ReplyDelete
  26. Salam.....
    bukan tak boleh boikot....
    Gunakan akal dan fikiran dengan waras...

    ReplyDelete
  27. Boikot pakai akal lah...

    kenapa tak mai hari sabtu tu...nekcik tunggu tau..

    ReplyDelete
  28. Akk punya GARNIER pun masih berbaki dirumah..habis kan dulu..cari yg lain lepas ni...kena bijak yer Doc...jgn bodoh sombong pulak..diri sendiri yg rugi nnt..

    ReplyDelete
  29. sib baik orang rmh tak pkai prod GARNIER..

    ReplyDelete
  30. dah lama pakai garnier tapi dah lama jugak x guna..beli saja :p kekekeke...lepas ni boleh la boikot terus.

    ReplyDelete
  31. Satu je minuman yg msh blm blh boikot..huuuu...craving dia lain mcm..huuuu

    ReplyDelete
  32. boikot guna otak bkn guna kepala lutut ;-) sy pn sm tgh tggu habiskn stok johnsonnjohnson

    ReplyDelete
  33. Setuju... jgn pandang rendah pada org yg tak boikot.. sbb mungkin dia membantu dgn cara yg lain...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...