Wednesday, July 9, 2014

Moga Hati Hati Kita Di Anugerahkan Hidayah

Aku merujuk kepada Kamus Dewan DBP online...

Maksud MILITAN : Siap sedia untk berjuang, cenderung menggunakan kekerasan/keganasan utk mencapai satu tujuan.

Maksud JIHAD: Usaha yg bersungguh sungguh utk mencapai kebaikan yg diredai Allah,  penentangan terhadap anasir anasir yang hendak merosakkan negara.

Sedih..
Di akhir zaman ( bagai yg pernah di sabdakan oleh Baginda SAW)..
Islam itu makin asing..
Umat Islam itu sendiri yg mengasingkan Islam..

Bukalah mata
Buka lah hati..
Pohon hidayah NYA..
Moga Allah tunjukkan di hati hati kita...
Siapa yg ber militan...siapa yg berjihad..
Jangan kita masuk dlm kelompok angguk angguk mengiakan sahaja..
Orang kata mereka militan, kita angguk..
Orang tarik kita ke neraka, kita angguk angguk..

aku petik ayat ke 190, Surah Al Baqarah

Militan kah anda kalau anda pergi berjuang membantu saudara seagama anda yg tiada senjata canggih, yang mana saudara2 seagama anda itu tidak mengancam keselamatan negara ( malahan mempertahankan bumi suci itu)..??
Militan kah anda kalau anda membantu saudara2 seagama anda yg dibunuh, di sembelih, di rogol..tak kira masa...waima di bulan Ramadan?
Militan kah anda kalau anda pergi membantu anak anak suci yang kebuluran 2 hari berpuasa, dan hanya dapat makan rumput??

Aku doakan saudara aku INI dan sahabat2 lain di sana, moga beroleh kemenangan..
Andai kalian gugur sekalipun, Insya Allah kalian beroleh kemenangan mutlak..kemenangan terbaik yg ganjarannya, tak akan sama waima segunung emas sekalipun.

29 comments:

  1. moga ade sinar kegembiraan utk saudara2 kite yg ditindas di sana..... sedih dgn nasib mereka...sedangkan kite rancak dgn persiapan berbuka, raya...tapi mereka?...ya Allah ya tuhanku, berilah mereka cahaya kebahagian...aman dan damaikanlah kehidupan mereka.... turunkanlah balasan buat penindas2 kejam.....hanya doa yg mampu dihulurkan dari kejauhan.....

    ReplyDelete
  2. kita berpesta juadah...mereka berpesta darah...

    ReplyDelete
  3. Hanya mampu berdoa agar sinar kedamaian kembali menyinar di sana .....

    ReplyDelete
  4. Kita bersenang-lenang tapi mereka..
    Moga mereka sentiasa di bawah perlindunganNYA..

    ReplyDelete
  5. semoga Allah melindungi saudara kita di sana

    ReplyDelete
  6. Yg rasa terjejas kedudukan selalu mengatakan yg baik sebagai tak baik semata-mata takut goyah kedudukan. Nilai murni persaudaraan kian tersisih dan sanggup disingkir. Kadang kakak rasa macam kita ni dah kena selalu baca qunut Nzailah bila melihat terlalu kerap saudara Islam kita kena injak-injak dan dizalimi tanpa sebab. Kita yg tak dpt angkat senjata angkatlah tangan menadah doa biar sampai menitik airmata moga terkabul doa kita semua. Amin...

    ReplyDelete
  7. Sedih dengan nasib saudara² kita dinegara yg tertindas dan bergolak. Dalam bulan ramadhan plak tu. Smoga mereka sentiasa dibawah lindunganNYA. Hanya doa yang mampu dikirimkan.

    ReplyDelete
  8. Skg ni, taip JIHAD je pun, satu dunia akan siasat siapa kita melalui internet.

    ReplyDelete
  9. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Doa yang tak pernah putus buat mereka. Hanya Allah s.w.t juga yang lebih mengetahui.

    ReplyDelete
  10. hanya Allah yang tahu mereka sebenar2 jihad disisi Nya..balasan syurga buat mereka... kita ni yg tak mampu, dan hanya mampu berdoa saja..

    ReplyDelete
  11. Kita yg tak mampu ni hanya mampu kirimkan doa dari jauh....

    ReplyDelete
  12. sedih sangat pasal kes dicop militan.. kita yang cuma mampu bagi doa dari jauh.. dan orang orang yang sepatutnya mampu nak buat lebih dari tu..tapi memilih untuk menghukum :(

    ReplyDelete
  13. Spin....byk berita ke spin...
    Haih...dunia akhir zaman...

    ReplyDelete
  14. Hanya doa sahaja dapat dikirimkan...

    ReplyDelete
  15. Allahu Akhbar.. semoga usaha2 mereka ini mendpat keredahaan Allah s.w.t..

    ReplyDelete
  16. Dik, bila klik situ, 'content not found' messagenya. Tapi akak rasa akak faham sebab akak baca sotkabar tu. And yes, tertanya2, siapa penulisnya? Kalau Islam, mana hati dan akalnya menulis rencana tentang sahabat kita yang meninggalkan segala2nya di Malaysia untuk turut sama berjihad di sana?? Power of media. Gunakanlah sebaiknya...bukan mengambil kesempatan untuk populariti semata2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak..di FB, cuba tengok nama Ahmad Salman Abdul Rahim

      Delete
  17. Doa yang dapat diberi untuk mereka di sana...

    ReplyDelete
  18. moga Allah lindungi saudara kita di sana.... ya Allah, moga Kau turunkan bala pada israel laknatullah...

    ReplyDelete
  19. Moga Jihad sahabat itu ALLAH redhai...Bukan calang2 org mampu kesana..Allahuakbar..Lindungi saudara seislam ku Ya-Allah..Kasihanilah mereka..sayangilah mereka..Hapuskanlah laknatullah yg semakin menjadi-jadi membunuh..menyembelih mereka....

    ReplyDelete
  20. Semoga beroleh kemenangan.. semoga Allah membantu mereka dalam menegakkan keadilan.
    andai gugur.. semoga mereka beroleh Syahid.. Amin~

    ReplyDelete
  21. itu la, sakit hati kalau baca suratkabo tu.
    orang yang berjihad tu tak hingin satu sen pun
    penghargaan dari manusia macam tu..
    kita doa moga mudah urusan mereka yang bantu sedara
    kita yang tertindas ni..

    ReplyDelete
  22. moga beroleh kemenangan.. hanya DOA dari kejauhan yg mampu dititipkan.. moga Allah mendengar DOA2 kita semua..
    kekadang makin tak paham dengan org2 yg menggelar pejuang jihad sbgai militan.. klu bukan kita yg membantu siapa lgi??? :(

    ReplyDelete
  23. Zaman saya muda2 dulu, sesiapa yg tak sealiran dengan pihak di atas mudah digelar 'anasir subversif' dan 'komunis'. Sekarang dituduh militan pulak...

    Sekarang ini saudara2 seagama kita di Gaza sedang dizalimi, disimbah darah mereka oleh regim Israel. Jika ada orang-orang di sini pergi ke sana untuk membantu saudara-saudara seagamanya di Gaza, dia pasti juga akan dituduh militan, bila balik ke Malaysia dia akan direhatkan di kem Kamunting....

    “Bukanlah seorang muslim jika membiarkan maruah saudara semuslimnya dicerobohi dan kehormatannya dicela dan Allah akan membiarkannya (orang yang tidak menolong itu) ketika dia memerlukan pertolongan.”
    (Hadis diriwayatkan oleh Abu Dawud).

    Tapi kebanyakan kita cuma membiarkan saudara seagama kita dizalimi kerana jika membantu kita dituduh militan...

    ReplyDelete
  24. jika kita tidak berwaspada..kemungkinan nasib kita seperti di Gaza juga..nauzubillah. hanya doa kupohon semuga saudara kita di Gaza di beri kemenangan..

    ReplyDelete
  25. Topik nie selalu jd perbualan antara saya dan somi..sedih dgn ape yg menimpa saudara2 kite di sana..especially budak2..boleh menitis air mata..moga mereka sentiasa berada dlm lindungan-NYA..

    ReplyDelete
  26. pd sy laa.. tiada istilah militan kecuali diwujudkan utk melemahkan semangat org Islam...




    AAAMINNNNNN

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...