Tuesday, June 3, 2014

Sepupu

Ini lah kerja cousin cousin wife aku..
Bila anak aku, Zayyan & anak kakak wife aku, Izhar, di hantar ke rumah mereka..
Penderaan bergambar! Disuruh posing dgn pelbagai gaya..hahaha..

lepas mandi, kena paksa posing pakai pampers..hahaha ..si Izhar tu kena paksa buat muncung itik  :P

dah siap pakai baju, sebelum keluar jalan jalan, dipaksa posing gaya macam ni pulak..hahaha


Anak anak aku & anak anak kakak wife aku, ketiga tiganya lelaki.
So boleh bayangkan betapa riuhnya rumah wan(nenek) mereka..bayangkan lagi 3 tahun..
Roboh rumah wan!
Hahaha

ni bukan kembar 4 ya...Yg belah kanan( depan & belakang) anak aku..Yg paling depan & bertopi, anak kakak wife aku. Anak bungsu aku & anak bungsu kakak ipar aku takde dlm gambar ni..tunggu la lagi setahun, boleh boriakan 6 orang budak lelaki sekaligus..hahaha

Raya 2013. Ziyyad & cousin nya, Ikram. Zayyan duk termenung sorang2 si Izhar tak join..hahaha..

Aku harap..
Bila mereka dah besar panjang..
Hubungan sepupu mereka ini makin rapat..
Tapi ye lah..
Kalau tgk aku sendiri..masa kecik2 mmg rapat dgn sepupu..main bersama..
Bila dah besar, masih masing buat haluan sendiri..
Belajar lain tempat...kerja jauh..
Jumpa pun, setahun 2-3 kali aja...

20 comments:

  1. kalau dekat2, memang ada harapan nak rapat...

    ReplyDelete
  2. Dah kenapa rambut si Zayyan di sikat tutup mata pula... Ziyyadd, jangan peluk buluh tu, kang mengenyam.

    Sepupu pasti akan sedikit berjarak hubungan bila besar. Berbagai2 faktor. Walaupun duduk rumah sebelah menyebelah pun, bila dah besar ada ideologi politik, fahaman dan berbagai faktor yang membataskan kemesraan. Jeles dengan spouse masing2 pun boleh jadi gaduh tau...jangan menmain...

    ReplyDelete
  3. hehehe... mak ayah le kene ingatkan diorg.. kadang tu terlepas pandang

    ReplyDelete
  4. susah nak ckp Doc............hubungan sepupu sepapat ni kdg sampai besar ok......Akk dgn sepupu sepapat sebelah mak.....O.K Kamceng..dgn sebelah arwah ayah K.O Hanceng...hehehhe...

    Banyaknyer buat lomang Doc..cam sekampung dapat makan tu...

    ReplyDelete
  5. Mangsa penderaan yg comel. Hehe harap2 sampai ke dewasa lah hubungan erat dorang tu ye :)

    ReplyDelete
  6. Kecik2 gini seronok tengok dia org sepupu gini rapat.. tapi tu ler bila masing² dah besar.. dah jarang jumpa.. masing² malu² plak bila jumpa balik..

    ReplyDelete
  7. Hehehe...pasrah jer lah mereka yerp ☺

    ReplyDelete
  8. Geram je tengok dorang..
    Kehkehkeh jadi mangsa buli ghupenye..

    ReplyDelete
  9. Gambar paling atas tu yg paling seksi, kalau kedua-dua mereka tengok 20 tahun lagi mesti ketawa sampai pecah perut....

    ReplyDelete
  10. Uish... tak miang ke buluh tu? :)

    ReplyDelete
  11. hihi kalo x th mest dh ckp kembar...hihihih

    ReplyDelete
  12. comel pula sepupu2 pun pakat pakai baju sama...

    ReplyDelete
  13. dah beso nanti ada kenduri kendara senang ada ramai penaggah ni..

    ReplyDelete
  14. Alahai comel-comel gambar kena paksa! Awat rambut Zayyan jadi cam tu? Kejam sungguh. Bestnya ada kumpulan Boria kat Johor kan ....

    ReplyDelete
  15. Seronoklah wan dengan riuh rendah cucu dia walaupun rumah wan bakal roboh hehe.....

    ReplyDelete
  16. aku masa kecik pun camni
    ramai2 ngan cousin
    seronok sangat
    bila besar jarang jumpa
    tapi bila berjumpa gayanya sama cam kecik
    kahkahkah
    kena plak den la cousin plg tua yang tak senonoh perangai
    ada lagi cousin yang tua dari den tapi otak derang centre sket

    ReplyDelete
  17. Betul tu, tgk anak2 sedara aku pon, masa kecik kemain rapat main sama2. Dah besar dh buat hal sendiri je semuanya. Aku pon gitu jugak. hehe.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...