Wednesday, May 28, 2014

Hidup Berdua ( kejap jeeerrrr..)

Dari hari Ahad lepas, hingga ke Ahad ini, kami suami isteri jadi pasangan berdua ( couple)..
Keh keh keh..
Ke sana ke sini berdua..
Macam zaman bercinta dulu..
Macam zaman baru kawin..

Sesekali..
Ubah kebiasaan havoc/busy/riuh menjaga & bersama sama 3 heroes tu..
Elok juga..kikikikiki..

Ketiga tiga hero ada kat JB..
Duduk rumah atuk nenek...

Imej imej ni semua ayah aku wassap..
Buat pengubat rindu kat anak anak katanya...:P

 aktiviti petang2 mak ayah aku..bawak cucu gi Jusco...seronok la budak2 ni naik kereta..

selain Jusco, bawak juga cucu cucunya ke taman berhampiran..

Nenek & cucu...ekekeke..Mak aku kata, dia respect lah wife aku gigih kuat boleh jaga ketiga tiga hero ni, dalam masa yg sama, wife aku sibuk dgn urusan di rumah, juga di studio bakery...aku pun, respect dan tabik spring kat wife aku sendiri  :)


sebenarnya, aku & wife sendiri belum bawak lagi si Zayydan pergi main kat taman permainan..sebab dia baru 10 bulan,. tapi dalam 3 minggu terakhir ni, dia dah kuat berdiri...nanti lepas aku ambik dia dari JB ni, boleh la selalu bawak dia join abang2 dia gi taman permainan..

hahahaha..last but not least, expression ceria Zayydan...cukup makan, cukup di belai jaga oleh atuk, nenek, adik aku & adik ipar aku...senyumm lebar ye kauuu nakkk...:P



Hari Sabtu ni, aku balik JB..
Jemput hero hero ni..
Tak nak menyusahkan mak ayah aku menjaga lama lama..
Bebudak ni lasak..


32 comments:

  1. asalam doc..sukanya zaydan..tak nagis ke dia doc..mak ayah tak de bila malam

    ReplyDelete
  2. Salam Dr... ala-ala romantika lah ni ye.berdua2 an..hehe.. best jugak sesekali kan berdating berdua..kesana kemari bersama..
    sukalah tu atok nenek jaga cucu2 yang comel...:)

    ReplyDelete
  3. Honeymoon seminggu cukup ke Doc? Kih..kih..kih....

    ReplyDelete
  4. pic last tu geram jerk tengok..... mesti x menang tangan tok n nenek jaga 3 hero tu.. hehe

    ReplyDelete
  5. waaaaaaaa bestnyer dia berdating2an... berdua2 an mcm pantin baru gitu

    ReplyDelete
  6. Bestnyaaaa!! Ini bukan menyusahkan tapi menggembirakan dan menceriakan suasana.
    Lagipun cuti sekolah nenek dan mak usu dia happy dpt menggomol hero-hero ni.

    Eleh.. sebenarnya mommy/daddy dah kerinduan hihi...

    ReplyDelete
  7. Bestlah dapat detim berdua. Sekali sekala yer doc ☺

    ReplyDelete
  8. mesti ko sunyi, kan...?
    tak de siapa nk marah.

    hihi.


    .

    ReplyDelete
  9. Jaga 3 boys...mmg mencabar. Tak kisah pulak yg kecik tu mak dia hilang dari mata..

    ReplyDelete
  10. Anak tanpa rasa bersalah buat muka happy je kat mommy dan daddy padahal mommy and daddy dok simpan rindu yang sarat,,,ada depa kesah...ekekekee...

    ReplyDelete
  11. Wah, dapatlah honeymoon, candle light dinner selalu ya, DZ! Tak rindu, tak nangis ke tengah-tengah malam tiga hero takda kat rumah? Tak rasa ke macam tersalah masuk rumah aje bila balik kerja tengok rumah kemas dan sunyi sepi? Hehehe ....

    ReplyDelete
  12. dulu saya selalu buat..
    hantar balik Muo
    heaven!!
    kami happy
    depa happy
    maktok tokyah happy..

    ReplyDelete
  13. kenapa hantar ke sana DZ??
    sonok lah mamidedi dia honeymoon!
    jeles plak rasa.. hahahaha

    ReplyDelete
  14. Waahh seronok laa.. seminggu honeymoon yer.. tapi mesti rindu kan anak2 tak de.. selalu tuh havoc jerk.kan.. :)

    ReplyDelete
  15. amboi berkapel-kapelan ko berduan yer Doc...Tp tulah Doc kan..bila dah ada anak2 ni...bila tinggal berduaan..kepala dok teringatkan mereka lah pulak...Kompom korang suami isteri tak sabar nak tunggu sabtu ni...

    ReplyDelete
  16. mesti berbeza gila suasana bila budak2 tak ada...

    ReplyDelete
  17. cute2 nya anak-anak doktor ini
    bagi saya jaga lah pulak
    nak merasa jaga 3 hero serentak
    macam mana gaya agaknya eh :)

    ReplyDelete
  18. Bahaya juga tu bila tinggal berdua lama2, alih-alih bila hero2 tu balik nanti dapat berita nak dapat seorang lagi adik baru....hehehe..

    ReplyDelete
  19. honeymoon lah konon2 nya tu...
    sokong sangat dgn pendapat JR ...hihi..

    ReplyDelete
  20. Yeay......Zayyan bakal dapat adik lagii...!

    ReplyDelete
  21. Bam bam nye zayydan..gewammmmmm..

    ReplyDelete
  22. Ya Allah doc!!! Zayydan comel sgt!!! Ish terbayang2 lieya die jadi cover pa&ma doc....try doc pi anta pic hehehehehhe...

    Sesekali nak gak kembalik masa zaman berdua kan doc....

    ReplyDelete
  23. Allah..mujurnya budak2 ni nak kena tinggal ngan atuk nenek kat kmpg yea. Kalau anak2 mak?? Hampehhhhh..nak tinggalkan kejap ke bandar pun tak sanggup. Ekeke..

    Kalo tak si anak merengek2 taknak kena tinggal, si bapak pulak takot tak leh tido kalo xde anak2. (exspecially si anak dara dia le)

    Mmg terserlah kelebaran si kecik tu senyum! Bahagia sungguh la tu ada org dok menatang dia

    ReplyDelete
  24. Nanti mesti atok dengan nenek dorang rindukan dorang..
    Ni sementara masih ada masa.. gunakan sepenuhnya ruang yang ada dengan melayan 3 hero itu..
    Tengoklah betapa ceria mereka kat sana..
    Ibu dan daddynya hanya mampu melihat dari jauh.. hehehe..
    Bila anak2 takde masa nilah nak berdating berdua.. sesekali... ;)

    ReplyDelete
  25. wahh 10 bulan dah boleh berpisah ngan ibunya yer... biasanya budak bawah 10 tahun tokleh tido takde ibunya hihi.. anak saya ler tuh dulu2

    ReplyDelete
  26. seingat saya, masa amma appa saya tinggalkan saya kat kg dengan atok nenek, memang kami adik beradik ceria (sebab apa yang org tua tak bagi, boleh dpt dengan atok nenek. sayang cucu katanya). cuma tadak kamera ja n teknologi canggih nak whatsapp kt depa time tu.. hihihihi

    ReplyDelete
  27. Siap la... atok nenek taknak lepas... mark my words

    ReplyDelete
  28. Mesti sunyi kan....selalunya macam tu la...bila diorang takdak, sunyi rasa...

    ReplyDelete
  29. Bestya doc boleh berdating2 ngan wifey. Next week inshaAllah MIL dtg visit, hopefully dapatla berdating ngan hubby ... tengok movies sekali pun jadila ... last time was almost 3 1/2 years ago

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...