Monday, February 24, 2014

Koleksi Buku Yang Aku Sendiri Pelik

Malam semalam, aku kemas kemas..belek belek koleksi buku aku..
Ada beberapa buku yang aku sendiri pelik...
Pelik, kenapa aku boleh ada buku tu..
Dan pelik, kenapa aku rajin sangat membaca nya, satu masa dahulu..

Antara buku bukunya...

seingat aku, aku beli buku ni zaman presiden clinton jadi presiden..kalau lah aku ambil ujian American President History, mesti boleh score..Minat aku tentang presiden america kini aku selalu update menerusi rancangan History channel kat Astro

buku ni pulak aku dapat dari kawan baik aku..dia sendiri dapat dari orang lain...hahaha..melayu yang malas kerja hari isnin, manjang menipu nak MC, elok baca buku ni...tapi mungkin membaca buku pun,mereka malas!

jujurnya, aku tak tau macam mana buku ini ada dalam koleksi library aku. Wife aku kata, aku ambik buku ni dari pakcik dia, which aku rasa macam tak.

last but not least, tu diaaaaa...nak jadik saudagar import export! hahaha..dulu zaman muda muda, aku bercita cita besar nak ada bisnes import export...la ni ada bisnes bakery class & bakery products aja...mungkin tak berjaya mengimport export, sebab aku baca buku ni tak habis, baru 14% aja baca kot, walaupun rasanya dah dekat 8 tahun aku beli ! hahaha

la ni, dalam proses nak habiskan beberapa buku yang aku beli masa pergi  Big Bad Wolf 2 bulan lepas!

39 comments:

  1. simpan elok-elok buku Tun tu..
    berharga suatu masa nanti tu..

    ReplyDelete
  2. baca dulu buku last tuh sampai habis Doc , mana tau nanti boleh eksport cake sampai ke negara Timur Tengah...=)

    ReplyDelete
  3. bagi habis buku yang last tu baru sambung baca yang beli 2 bulan lepas tu.. ;)

    ReplyDelete
  4. Malay Dilema tu kakak ada - beli sebab dulu kan diharamkan.
    Cousin kakak belikan di S'pore.

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum,
    Mmmmmm dlm koleksi saya lagi banyak yg pelik kot huh uhuhuhu
    Sekarang ni tengah pikir tang mana nak letak buku huhuhuhu...

    ReplyDelete
  6. helokkkk!!! membaca adalah jambatan ilmu.. muahahahhaah (mcm TunM tak?) :p

    ReplyDelete
  7. Selamat membaca yer doc. Kat umah tu pon ada beberapa buku yg tak habis baca lagi nih. Kebanyakan nya buku pasal parenting.

    ReplyDelete
  8. kikiki. saya pun banyak jugak buku yang asal usulnya saya dah lupa. hahaha!!!

    ReplyDelete
  9. The Malay Dilemma versi melayu saya dah baca.
    Hebat pemikiran Tun masa tu.
    Tapi apalah sebabnya dia panggil Kassim Ahmad beri ceramah kat Putrajaya.
    Pening saya memikirkannya.

    Tun M tu anti hadis jugak ke?

    ReplyDelete
  10. Saya juga masih menyimpan beberapa buku pelik, antaranya buku Kassim Ahmad - 'Universiti Kedua' - catatan pengalaman tokoh anti-hadis itu selama dia berada di penjara Kemunting. Saya juga ada menyimpan buku mengenai Hang Jebat yang juga ditulis oleh Kassim Ahmad. Buku Dr Mahathir 'Malay Dilemma' juga pernah ada dalam simpanan, tapi dah lama hilang, entah sapa ambik... Kalau jumpa balik buku Malay Dilemma karangan Dr Mahathir, saya akan letakkannya di sebelah buku karangan Kassim Ahmad, kerana kedua-dua tokoh dari Kedah itu dah masuk dalam jemaah yang sama sekarang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jay Ar, tu kot buku yang kawan DZ dapat tu mungkin buku Jay Ar yang hilang tu. Mana tahu kan? Cuba tanya DZ siapa nama kawan dia tu.

      Delete
  11. wow...kalau saya, takkan mampu membacanya sampai habis..bukan genre saya kikiki

    ReplyDelete
  12. bukan genre aku juga...
    sbb aku kurang minat falsafah atau politik.

    ReplyDelete
  13. Semoga jadi saudagar import export yang berjaya.....:D

    ReplyDelete
  14. macam2 jenis koleksi buku..nampak sangat rajin membaca sipemiliknya...

    ReplyDelete
  15. Sy pun dlm misi nak spring cleaning lemari buku-nak sedekah buku2 lama pada library sekolah rasanya.

    ReplyDelete
  16. saya akan baca buku pertama dan kedua sahaja. Itu pun mungkin ambil masa setahun dua.. hahaha

    ReplyDelete
  17. Saya pernah beli buku yang kononnya akan memberikan faedah pada saya walau saya tak minat. Tapi saya berazam saya akan paksa diri untuk habiskan baca juga. Sudahnya, memang tak habis baca walaupun 10%. Paling sadis, buku tu entah kat mana2 entah sekarang....

    ReplyDelete
  18. suami akak rajin membeli tak tak rajin membaca..maka jadilah beberapa buah buku yg sama dibelinya...kdg2 bila akak yg tolong habiskan baca buku tu,akak yg akan ceritakan kat dia..

    ReplyDelete
  19. Waa memang rajin membaca nih..saya kalo membaca buku ginih memang kejap jer lelap..teruk sungguh kalau husband saya minat la buku ginih...

    ReplyDelete
  20. boleh tahan bacaan serius yg doc ada ya.. saya tak terlalu kot nak baca.. hahaha..

    ReplyDelete
  21. semua buku2 diatas x pernah ada dalam koleksi SA...pffftttttt....hahahahahaha

    ReplyDelete
  22. kagum lah dengan orang yg rajin baca buku nih.
    saya memang kureng sket rajin bab baca buku tebal2 nih!
    tapiiiiii.. skrg sy dh mula sket2 nak tanam sikap suka membaca tuh.
    Kagum x??? dh tua..ehh.. dah berusia baru nak tanam sikap suka membaca.
    hahahahaha.. better late then never khennnn!

    ReplyDelete
  23. Wah, kalau saya buku-buku macam ni mahu saya buat bantal tidur malam. Kalau sempat baca pun mungkin perkataan pertama aje lepas tu dah berdengkur tertidur keletihan nak memahaminya. Langsung tak ada minatlah, DZ. Saya pun ada novel2 BBW yang belum habis lagi. Kalau ada lagi BBW tahun ni, saya nak gi memborong lagi walaupun buku2 yang ada memakan masa setahun baru habis. Maklumlah, ibu bekerjaya katanya...no time, no time!

    ReplyDelete
  24. xpe doc, kawan saya kata buku xde expiry date.. kang dah pencen nanti pon boleh baca! :P

    ReplyDelete
  25. saya teringin nak baca buku anwar iteww

    ReplyDelete
  26. dah banyak mana habes baca? sy baru habis 4 naskah dibaca, 1 dikorbankan dalam mesin basuh

    ReplyDelete
  27. Hye, saya suka baca blog awak, baru-baru ni saya ada buat blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete
  28. hahahah mcm2 ada... dana suke belek2 buku politik abah kt kg... buku psl mcm2... ada psl agama, psl politik, psl conspirasi lah mcm2 btl n koleksi paling latest buku `doctor in house` tun M, lama dh abah tak beli buku2... anak dia pun dh lama tak nyelongkar belikan buku baru

    ReplyDelete
  29. ehmmmm inilah baru membacakan... tang statement buku Dr M ."tapi mungkin membaca buku pun,mereka malas!".. setuju... bangsaku..

    ReplyDelete
  30. pergghhhh hebat2 buku u tu doc...
    yg paling last tu paling hebattttttttttttt.... hehehehehe...
    i cuma dah baca buku Tun tu jer....

    ReplyDelete
  31. diri sendiri beli diri sendiri pelik.. hahah.. mungkin minat dah berubah kot kan... tp oklah tu.. simpan baik2 buku tu.. kenangan...

    ReplyDelete
  32. buat satu lpublic liabrary kat umah doc.. senang2 KA dtg singgah hehehe

    ReplyDelete
  33. munna yg ada koleksi novel jelah.... en abang minat majalah atau buku resipi

    ReplyDelete
  34. oo.. buku malay dilemma tu ada jual lagi tak.. nnt kalo daddy ziyyad dah tanak bleh le bg kat pembaca blog ni.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...