Tuesday, February 18, 2014

Hukum Pergerakan 3 Kali Dalam Solat

Dulu, zaman sekolah..
Aku ingat lagi jawapan kawan aku..
Bila ustaz tanya, " perkara yang membatalkan wudhu apa?"

Kawan aku confident jawab..
" kena darah nyamuk dua kolah"



Kena up date sentiasa ilmu wudhu..ilmu solat kita..tahsinul solat( memperelokkan solat), ialah usaha sepanjang hayat..bukan hanya masa di bangku sekolah sahaja. Ingatan untuk diri sendiri  :)

33 comments:

  1. Nakal betullah ustaz Kazim ni tau... memanglah batal kalau gerak 3X
    Tapi bila kakak dengar video ini pulak kisahnya hihi...

    ReplyDelete
  2. kahkahkahhhhhhh !!
    dah pernah dengar dah yang ni
    tapi nak ketawa lagi!!
    kahkahkahhh !!
    habis goyang segala time ketawa ni!!
    lebih 3x!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang dah takleh tak tahan dah.. hahaha..

      Delete
  3. Maleh aa nak dengar habis.
    Tak rasa nak ketawa pun.

    ReplyDelete
  4. Ingatan untuk semua juga
    Thanks sharing :)

    ReplyDelete
  5. Adoiiiii...lawak betul lah ustaz KE ni.

    ReplyDelete
  6. hahaha... berapa banyak nyamuk le kena mati utk cukupkan darah nyamuk 2 kolah tu.

    ReplyDelete
  7. dah pernah tengok dulu...kalau kat ofis takble akses youtube so nantilah saya tengok lagi hehe
    t.a.t.a napa ko tak gelak?

    ReplyDelete
  8. Kelakar habis....dalam kelakar terselit juga sindiran tajam...

    ReplyDelete
  9. tidak berjaya untuk tak gelak.

    ReplyDelete
  10. Peringatan bersama....
    Thanks sharing :D

    ReplyDelete
  11. Sama juga dgn puasa, ilmu berpuasa yang dipelajari semasa umur 14 atau 15 tahun, tdk memadai utk menjalani ibadah puasa semasa berumur 30 atau 40 tahun (contohnya). Jika ilmu tdk ditambah, ketika berusia lanjut, taraf puasa masih sama seperti semasa berumur 14 atau 15 tahun.

    ReplyDelete
  12. Mula-mula dulu dah faham
    Dah faham, amalkan jadi kebiasaan
    Bila dah biasa, tetiba dengar pula pendapat orang lain...
    Dah hilang balik konfiden
    Dah kena fahamkan balik....

    ReplyDelete
  13. hehe..mmg lawak tp dlm lawak2 tu pun masih bleh update ilmu2 yg telah dipelajari sebelum ni.

    ReplyDelete
  14. sabtu lepas kty g majlis ilmu.
    ada ustaz sebut pasal pergerakan dalam solat
    masih ramai lg yg tak tau ..

    ReplyDelete
  15. Tadi nak tulis pasal mc tapi tak jadi komen.
    Hari isnin dan selasa ada kelas mengaji di masjid besi dari iqra hingga atas2 bg dewasa. ada 5 , 6 kelas. Ramai sgt yg belajar. cikgu mama hafiz, belajar balik asas quran, belajar dari satu huruf kr satu huruf, cara bunyi , tajwid dll lepas tu bertalagi. cikgu tu memang terbaiklah. kelas tak campur.
    mula takut sebab makin tua makin byk salah!
    Sapa2 nak join duk je kat belakang. yg berdartar hany rm 50 setahun.
    8/3 ada houl Sh Kadir Jailani dr 5- 9. di sini. Pak ya ha na dan geng pun ada. Datanglah.

    ReplyDelete
  16. tq berkongsi, ramai yang lupa juga ni !

    ReplyDelete
  17. thanks for sharing doc...ada yang terlupa..elok kita ingatkan semula...

    ReplyDelete
  18. ekekekekekkekekeke
    apa daa punya soklan hehehehee

    ReplyDelete
  19. ehehe...kesian makcik..kena tipu dengan ustaz tu.lawak la..

    ReplyDelete
  20. Saya dh pernah dgr. Mmg lawak sgt. Tp segan pula bila organ tu yg dihighlightkan. Ada makna...tp berapa ramai yg faham pengajaran tersirat?

    ReplyDelete
  21. Ustaz kazim mmg lawak..dlm lawak ada ilmu..terima kasih awak..nti bg lg jgn jemu..eh..cam pantun lak kan..hihi

    ReplyDelete
  22. tq SHARING UNTUK INGATAN BERSAMA :)

    ReplyDelete
  23. ha..ha.. gelak besar akak sambil mengambil pengajaran di dalamnya.. thanka ya..

    ReplyDelete
  24. HEHEHE... BAGUS SOALAN MAKCIK TU,,,,,

    ReplyDelete
  25. ingat2 lupa tntg ini.. dah follow sini juga

    ReplyDelete
  26. tq mengingatkan yer DOC.... klakor tang 2 kolah nyamuk tu hehe..

    ReplyDelete
  27. dalam lawak ada maknanya... moga kita sama2 terus belajar...

    ReplyDelete
  28. oh Izzah pun dah bercerai yer..baru tau...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...