Wednesday, February 19, 2014

Hot J

J yang hangat di persada bolasepak tanahair sekarang, ialah JDT.
Tahniah atas kemenangan JDT 2- 0 malam tadi ke atas Kedah pada pusingan ke-2 suku akhir Piala FA.  :)

Selain JDT, ada lagi 2 J yang hangat sekarang..

Erra J

dan

Izzah J

Sebelum kedua dua J ni bercerai, memang macam macam gossip ada kat internet..
Kenapa bercerai? 
Ada org ke -3 ke?
Isteri curang ke?
Dan macam macam gossip/spekulasi/ fitnah? mungkin  

Macam ni lah pandangan aku..
Pedulilah mereka nak kahwin ke, cerai ke.
Kenapa manusia suka sangat nak ambik tahu benda yang tak mendatangkan keuntungan satu sen pun pada mereka?
Kenapa sanggup memerah otak berfikir benda yg tak disuruh pun?
Sanggup fikir kenapa hak penjagaan tak dapat kat suami/isteri...
Dan kenapa sanggup ambil risiko 'terjatuh hukum fitnah'..

Gunakanlah otak tu, untuk berfikir benda lain yang lebih menguntungkan..
Fikir macam mana nak tambah sumber pendapatan contohnya..jangan hanya mengharap wang BR1M..asyik pot pet pot pet kondem pasal duit tak cukup, tapi sanggup buang masa fikir pasal Erra? Pasal Izzah? Pelik kan...pelik...:P

Kalau dah tak tahu sangat nak gunakan otak tu untuk apa..
Apa kata hafal Al Quran..
Confirmed menguntungkan, dunia akhirat.

46 comments:

  1. Setuju dengan doc, kalau dah otak pandai sangat buat pelbagai teori mengalahkan ahli falsafah, gunakan otak utk hafal Quran. Kadang2 kita ini suka sangat meneropong kuman di seberang laut, silap2 nanti kita mati terpijak gajah di depan mata....huhuhuhu...

    Nota: Ingatkan ada J nombor 3: JR!!!!

    ReplyDelete
  2. lepas ni Astro kena tukar nama rancangan Primadona-Primajanda la pulak..hehe...
    begitulah nasib org2 ternama,tersohor...kalau org biasa bercerai takde yg kisah..

    ReplyDelete
  3. Sama la dengan saya. Masa first tengok muka depan Metro berita Erra cerai, tak terasa apa pun dalam hati. Lantak la sana. Cerai ke tak cerai ke tak efek pada saya. Balik rumah malam karang saya masih boleh makan nasi.

    ReplyDelete
  4. Saya tak rasa isu cerai berai nie menarik. Setiap orang ada masa di uji. Setiap orang ujiannya berbeza. Mereka nie tabah, sebab tu mereka di uji. Kita macam mana pula? Iman kita, aqidah kita, dah cukup kukuhkah. Adoiii...hari ni saya merepek lagi. Jiwa tak tenteram dapat surgery knife kat opis...

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Setuju dengan pandangan dan pendapat doc.

    ReplyDelete
  7. setuju2...pikir diri sendiri dulu..tengo diri tu baik ke tidak, sempurna ke tidak...ni nak membz bodykan dgn hal rumah tangga org lain....

    ReplyDelete
  8. Betul tu Dr. Baik jaga tepi kain sendiri dari sibuk nak amik tau hal orang. Kita doakan yg terbaik jerlah buat mereka

    ReplyDelete
  9. adeh..seriau cite psl cerai2 nih..huhu

    ReplyDelete
  10. kannn..setuju dgn pendapat doc tu.. anggap je lah jodoh diorang dah panjang.. daripada buat spekulasi yg tak betul mendatangkan dosa je..

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum,
    Ruang dlm otakku sempit je...tak ssmpat nak pikir pasai apa anak depa engku emran yang jaga...ok apa gitu, apa masalahnya?

    ReplyDelete
  12. alaaa baru nak bergosip...bahahahahah....ai is tak feduli la pasal artis..tak suka..

    ReplyDelete
  13. Rileks doc...
    Jangan emo sangat... hahaha

    ReplyDelete
  14. I sangat setuju dgn awak wahai Doctor.. so far dari semalam i hanya baca kat blog je. tu pun tertempuh bila tgk FB.. bior lah mereka dgn hal mereka.. banyak benda lain lagi.. ni bahasa arab tak tercakap2 ni apa hal.. hee

    ReplyDelete
  15. keturunan yang aku tak suka.....

    bukan JDt
    buka erra

    ReplyDelete
  16. lagipun dah ketentuan allah.kalau boleh diaorg pun x nak ..tapi nak buat camne.
    pasal hak penjagaan.. mcm erra dia tau dia sebok..sbb tu dia tak kesah ..simple je benda ni ..

    mcm kty skrg ari2 pk ..sian makcik yg kat balakong dah 10 ari takde air..
    kadang jemput diaorg dtg umah ..tido je kat umah semua sepupu2..tapi diaorg dtg selang seli..malu lah tu..sian diaorg ..
    :)

    ReplyDelete
  17. Bg mak pun..x payah la susah payah tlg pikirkan apa masalah dorang smpi bercerai berai. Masalah mereka..dalam kain mereka. x payah la nak selidik beriya.

    tak jd kat kita, kita x perlu kata apa2..mgkin benar jodoh mereka smpi kat situ sj

    ReplyDelete
  18. Tulah pasal. Sibuk sangat nak tahu pasal orang lain. Pelik. Tapi, anak erra sangat comel. kehkeh

    ReplyDelete
  19. better senyap jer..x yah nak amik tau hal diorang..bukan untung pun..salah citer kang mendatangkan fitnah..kita buka tau masalah sebenar diorang kan....

    ReplyDelete
  20. berita sensasi pasal janda tu tak sepanas pengulas sukan di astro..

    fans JDT.. hahaha

    ReplyDelete
  21. Ehhh.. Izzah pon dah J eh??
    errkkk.. tergosip plak.. sebenarnye memang tak tahu pon.. dan malas nk amik tahu.

    Sokong kata2 DZ.. baik pikir yang lagi berfaedah utk diri sendirik dan keluarga. :)

    ReplyDelete
  22. Isteri cantik tak semestinya bahagia.
    Isteri cantik tak semestinya setia.

    Bersyukur dengan apa yang ada.
    Bukan mengeluh kenapa mereka ada,
    dan kita tiada.

    Hidup JDT!

    ReplyDelete
  23. Walau ianya tidak disukai tapi dibenarkan dalam agama kita.
    Biarlah kalau itu yg dipilih oleh mereka.

    ReplyDelete
  24. Tadi kat MHI ada org buat layang2 besar utk JDT!
    Insyallah dgn adanya alat2 moden makin mudah kita nak hafal quran.( angan2) tapikan... selalu tergoda dgn benda2 lain...dan tua sebegini pun masih tak hafal surah2!
    Doakan mama, mampu baca quran dgn baik.

    ReplyDelete
  25. Telah tamat perkahwinan mereka....jodoh sampai dititik noktah sudah...

    ReplyDelete
  26. setuju...bab-bab cenggini tak berani nak pikir atau komen lebih-lebih takut terkena batang hidung sendiri nanti....

    ReplyDelete
  27. sumpah suke dgn tulisan doc nie!!! masalahnye negara kite ramai sgt keyboard warrior nye...fakta ke fitnah ke dah bersepah2....adoiiiiii.....lantak pi la mereka nak janda ke ape kan...kite amik tau just bace berita jek dah la...tak perlukan spekulasi kan bende tu....

    yg penting JDT mantop! hidup johor!!

    ReplyDelete
  28. era kata gambar dia menjadi bahan kat intenet... oooo aku baru teringat, gambar dia yang ini la... penuh wasap grup aku dok...

    ReplyDelete
  29. mmg tgh panas ceita diaorg ni.... penuh neswfeed dgn citer ni je....

    ReplyDelete
  30. hehehe cerita 2 J ni kecoh satu malaya yer

    ReplyDelete
  31. Hehe...mcm marah je Dr... apa pun betul tu Dr. tak perlulah kita nak ambil tau sgt hal depa.. itu urusan antara mrk, suami & Allah!
    baik kita gandakan amalan & berdoa moga rumahtangga kita kekal smpai bila2...amin....
    Tahniah JDT....:)

    ReplyDelete
  32. Kalau akak yang kahwin cerai tak de sapa pun nak ambik tahu dok....ahahahaa...

    ReplyDelete
  33. Alah, DZ nih! Buat orang sentap aje. Baru nak gosip-gosip pasal napa retis tu jadi janda, tak dpt penjagaan anak bawah umur, nape MP ni menjanda juga walaupun aritu tanya no komen aje jawabnya, dah kena sound kat sini.... Tapi ya tak ya juga kan, nanti tak pasal-pasal tambah dosa pulak. Dahlah pahala pun tak banyak mana ...

    JDT menang ke? Yeah,yeah....hidup Johor! Eh, ngengada no bunyinya padahal tak minat bola pun....

    ReplyDelete
  34. Bg la mereka ruang. Xyah susah2 fikir. Allah bg otak guna la faedah sket.

    ReplyDelete
  35. assalamualaikum ...mcm2 mereka ni..:)

    ReplyDelete
  36. Waa memacam dierang nikan..ader jer benda nak bergosip...eh tetibe cam terkejut pasai nurul izzah tu...

    ReplyDelete
  37. Tak wt penatje byk mikir kan byk lg keja leh buek dari asik gosip jew

    ReplyDelete
  38. betul la...menyibuk je .sampai hal rumah tangga orang pun dia nak ambik tahu.yang menyedihkan tu kawan nya sendiri yang dok kecoh2 hal tu.tak habis2 cerita cerai.macam la teruk sangt jadi janda ni.

    ReplyDelete
  39. biarlah dorang dengan kehidupan dorang. Doakan yang terbaik buat dorang.. ;)

    ReplyDelete
  40. yelah..kiah propa sgtkan...`

    ReplyDelete
  41. doa yang terbaik untuk diorang. dan yang terbaik untuk kita juga. amin....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...