Wednesday, January 22, 2014

Musim Vitamin C

Musim vitamin C sudah tiba..
Makan jangan tak makan....:)

 tapi beringat..
jangan melampaui batas
batuk sakit tekak..
sendiri yang susah  :)

moralnya
pas pas la buah limau raya cina tu kat orang lain
jangan tamak bolot sendiri  
:)

48 comments:

  1. selamat pagi Doc...saya ni culas sikit makan vitamin..selalu skip..arini baru start balik selepas lama tinggal..hehehe..makan limau banyak2 dapat gak vitC tu kan?

    ReplyDelete
  2. aku tak ada walau sebijik pun.
    nak sebelah yg ko punya tu bulih doc?

    :D


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak tas, ini kes tak dapat limau la ni eh?

      Delete
  3. org gomen tak dpt ni semua...hahaahaha..kate nyer tak boleh terima ape-ape pemberian dari org luar :)

    ReplyDelete
  4. saya pnah mkn vit c 1000mg tu..
    tp kejap mkn kejap tak..
    hihihi

    ReplyDelete
  5. Tak berani nak makan limau tu banyak2...

    ReplyDelete
  6. bukan takat batuk sakit tekak je.. kalau overdose mkn limau ni silap2 boleh cirit oiii.. hahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaza, okay la tu pada mereka yang ada sembelit. Hehe.

      Delete
  7. As-salam..

    terima kasih atas peringatan.. telan liur plk tengok limau tu he..he..

    ReplyDelete
  8. Sejak polisi baru ni, memang dah tak dapat apa² waktu musim perayaan. Benci tau. Nak limauuuuu!!!

    ReplyDelete
  9. belom dapat lagi petanda2 nak merasa limau CNY...... hihihi

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum DZ

    belum ada yg menderma lagi....
    kena beli la nampaknya

    ReplyDelete
  11. kat tempat keje suami akak..'diharamkan' pelanggang bg buah limau...isteri2 dipesan..jgn sesekali amik kalau ada yg datang bg kat rumah..kut2 jadi kes rasuah pulak hehe..naka makan..kena beli sendiri..

    ReplyDelete
  12. belum lg beli limau mandarin thn nie.

    ReplyDelete
  13. Memang tiap2 tahun dapat berkotak2, tapi selalunya yang belah2 bawah tu ada yg dah lemau...

    ReplyDelete
  14. hehehe.. semalam lupa nak memborong limau tu.. tapi itulah masalahnya.. kalau makan banyak, mulalah penyakit datang.. :(

    ReplyDelete
  15. sedap ooo limo mandarin nih...tambah kalo dapat yang manis...2 ...3 biji ilek2 jer boleh habiskan...betul kata zaza terlebih kang mau cirit...hehe

    ReplyDelete
  16. Macam kenal je botol Vit C tu...:)

    Kat pejabat ni ada le sekotak utk dept...tak banyak pon...

    ReplyDelete
  17. Saya baru makan sebelah, dah batuk teruk dah. Terus tak berani sentuh dah

    ReplyDelete
  18. Setiap budak yg mengaji rumah kakak akan dapat habuan doc.
    Pekerja kakak pun kakak bagi sekotak setiap seorg. Banyak sangat sekarang ni..

    ReplyDelete
  19. Hahahahahaha.. makan dlm betol nasihat di hari ini.
    hahahahha.

    Nasib saya masih dlm Diet saya. x boleh makan buah. huhuhu.
    kalo tidak mmg x hengat dunia lah makan buah limau~

    ReplyDelete
  20. Dah beli sekotak semalam. Anak ramai, sekejap saja dah tingaal sisa-sisa limau terakhir....

    ReplyDelete
  21. OPIS BARU NI SEBIJI PUN LOM DAPAT
    KALAU OPIS LAMA.. BERLAMBAK2

    ReplyDelete
  22. musim limau + musim batuk = MC
    hehehehe

    ReplyDelete
  23. ada 1 kotak kat rumah sy Dr... nak post kat ziyyad kena naik belon plak...jauh bebenor..haha

    ReplyDelete
  24. i foloow u ... nanti jangan lupa follow ai balik tau .....kah kah kah

    kes... tak tau nak komen apa ....

    ReplyDelete
  25. KA kalau mkn byk2 limau mandarin ni senang je dpt sakit tekak batuk segala!

    ReplyDelete
  26. Aku risau tasekm nak sebelah limau tu, doc.
    Nanti termimpi mimpi lg dia...

    ReplyDelete
  27. Dah tua2 ni Doc..mkn sebijik dua jer dah mula perit tekak....

    ReplyDelete
  28. makin tua ni, makin kurang lak den makan limau ni, tah le, tak brapa minat dah kekdahnya

    ReplyDelete
  29. Lepas raya Cina baru boleh pas, pas kat orang lain. Selagi tak batuk dan sakit tekak, selagi itulah akan kubolot sorang-sorang! Minta maaf ya :)

    ReplyDelete
  30. Dulu company cina boz cina dia siap bg limau saiz xxl lg sekotak sorang . X tmsk yg supplier htr lg.. skng nan hado. Nk mkn kn beli...huhuhu

    ReplyDelete
  31. Dah banyakkkk sgt di pasaran sekarang ni...cuma belum 'masuk' rumah ni je lagi

    ReplyDelete
  32. kenyang makan limau je la bulan ni

    ReplyDelete
  33. saya makan vitC dalam botol tu, vit C yang dalam kulit tu makan berpada2 je sebab maneh wohhh~

    ReplyDelete
  34. kita baru dpt 2 kotak limau ni....pelik tul...

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. aku suker makan sejuk2 noks. peram dalam fridge lu... baru makan. pergghh.... pastu batuk2... pastu doktor, saya nak mc. hahahaha

    ReplyDelete
  37. kena yg manis oklah...dapat yg masam kaluuuu....duduklah engkau dlm peti ais tu.

    ReplyDelete
  38. kat mana-mana pasaraya sekarang bertingket-tingket dorang jual limau mandarin...hehe

    ReplyDelete
  39. tunggu org bagi... hehehehe ada ka org nak bagi nih? Doc pas sini... sini...

    ReplyDelete
  40. baru dapat sekotak limau ni...nak ke...hehehe

    ReplyDelete
  41. setiap hari lupa nak mkn vita c ni. tgk ni baru teringat...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...