Friday, November 15, 2013

Lima Tahun Sudah Berlalu

Anak sulung aku, Ziyyad lahir 30 Oktober 2008..
Lebih kurang ketika usianya hampir hampir sebulan...kalau tak silap aku...ayah mertua aku alami strok...Strok kali kedua...Strok yang berdarah( haemorrhagic stroke)..

Dah lima tahun usia Ziyyad..
Dah lima tahun Tok Ri tak bangun bangun lagi..

Group photo Raya Puasa tahun ni.. ..Ada ahli keluarga lain yang tiada dalam gambar ni sebab raya kat kampung mertua. Mak mertua aku, barisan depan, no 3 dari kanan.


Hari ini..hari Jumaat...hari yang baik...hari yang mulia..
Minta tolong kawan kawan...sedekah kan Al Fatihah buat beliau..
Moga di permudahkan ujian ini...
Sedarkan lah / bangkit kan lah Tok Ri dari coma nya...Jika itu yang terbaik..

 (coretan aku..2.5 tahun yang lepas)

Mak mertuo den..Hajjah Habibah tersonyum lebar kacau rendang nak rayo puaso...hahaha...Rendang mak mertuo den sodap menjilat pinggan...:) Den sayang mak mertuo den macam den sayang mak den sendiri..Hajjah Habibah yang cekal dengan ujian, bersama sama anak menantu menjaga Haji Zahari yang coma...Moga terus dikurniakan kesihatan & kekuatan..

55 comments:

  1. lima tahun telah berlalu.. mcm2 ada...huhu... Al-fatihah.. moga smuanya kembali normal.. in shaa Allah...

    ReplyDelete
  2. alfatihah..semuga cepat beransur pulih...insyaallah

    ReplyDelete
  3. Alfatihah....moga ada keajaiban yg berlaku....insyallah...
    5 thn kan...1 jangkamasa yg lama tu.....

    ReplyDelete
  4. al fatihah, semoga dipermudahkan semuanya..terus tabah.

    ReplyDelete
  5. insyaallah kita sama2 doakan yg terbaik :)

    ReplyDelete
  6. 5 tahun koma..memang lama..InsyaAllah kita sama2 doa semoga tok ki sedar dari tidurnya..

    ReplyDelete
  7. Al-Fatihah...

    Kepada Allah kita berserah. Moga dipermudahkan segalanya. Inshaa-Allah.

    ReplyDelete
  8. semoga Allah memberi kesembuhan buat ayahanda mertua tu dan jiwa yang cekal dan kesabaran buat ibu mertua..moga syurga balasannya..amin

    ReplyDelete
  9. Al-Fatihah. Semoga beroleh rahmat Allah yang tidak terjangkau oleh fikiran kita. Semoga beliau sedar, dan kembali sihat. Amin.

    ReplyDelete
  10. Al Fatihah, dah merasa koma tp sebulan jer..ni dah 5 tahun...moga allah makbulkan doa anak2 dan kita semua...amin...

    ReplyDelete
  11. Alfatihah. Semoga terus diberi kekuatan.

    ReplyDelete
  12. Beratnya ujian...

    Alfatihah. Sesungguhnya Ya-Allah permudahkanlah bagi mereka dan keluarga mereka.

    ReplyDelete
  13. Semoga Allah permudahkan dan diberkan ketabahan utk ditanggung setiap ahli keluarga menghadapai uhianNYA ini....InsyaAllah...

    ReplyDelete
  14. moga ayah mertua doc di berikan kekuatan.Amin.

    ReplyDelete
  15. As-salam..

    semoga ayah mertua diberikan kesembuhan hendaknya.. seronok tengok wajah mak mentua yang terus manis wajahnya disebalik ujian yang melanda.. Alhamdulillah.. semoga dapat jadi contoh untuk kita semua..

    ReplyDelete
  16. insyaAllah DZ, semoga apa yg diharapkan akan termakbul dgn doa dari kawan2 semua..

    berapa banyak kamu meminta tetapi Dia selalu memberi, berapa banyak kamu memohon dan Dia pon memberi secara percuma, berapa banyak kamu telah melakukan kesalahan dan Dia yang meluruskan, berapa banyak kamu mengalami kesulitan dan Dia kemudian yang memudahkan dan berapa banyak kamu doa lalu Allah makbulkannya. ~ berapa banyak banyak daa ! :)

    ReplyDelete
  17. ya Allah...dah 5 tahun koma doc?....moga ada sinar keajaiban dari Allah swt....moga terus dikurniakan kesihatan buat semua seisi rumah tuk same2 jaga tok ri.....lame tok ri koma kan doc...besar sungguh dugaan Allah....in sha Allah kite doa yg terbaik...

    ReplyDelete
  18. Makchaq doakan semoga FIL DZ diberi kesembuhan dan diringankan bebanan sakitnya..

    ReplyDelete
  19. Robbiyassir wala tu'assir... besarnya ujian mereka yg menjaganya doc. Moga diberi kesabaran yg tinggi buat seisi keluarga.
    Kakak doakan dari jauh moga Allah beri jalan yg terbaik buat abah Haji Zahari dari ujian yg telah sekian lama ini.

    ReplyDelete
  20. Lima tahun koma, lamanya....Semoga satu hari penuh keajaiban, Allah membangunkannya dari satu mimpi yang panjang....

    ReplyDelete
  21. Insya Allah, semoga Tok Ri bangkit dari komanya. Lama juga ya Doc 5 tahun tu dalam keadaan koma. Tabah sungguh mak mentua Doc ni.

    ReplyDelete
  22. Semoga Allah memberi ketabahan dan kekuatan dlm menghadapi ujian ini,semoga diberi satu keajaiban buatnya,InsyaAllah.

    ReplyDelete
  23. Alfatihah juga.

    Haji Zahari berehat di mana? rumah atau hospital?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di rumah. Ada beli katil electronic + ripple mattress utknya...Alhamdullilah,takde bedsores pun sepanjang 5 tahun menjaga nya

      Delete
    2. Ini untung ada menantu doktor. Tahu apa yg harus dilakukan utk elakkan bedsores.

      Al-Fatihah. Semoga disembuhkan dari koma. Dgn kehendak Allah semua boleh terjadi. Teruskan berdoa.

      Delete
  24. Alfatihah.. inshaAllah dengan izinNya. Allah maha adil

    Chop!! mcm tak paham sikit dgn cerita DZZZ ni.. FIL coma selama 5 tahun ke? kalau betul, miracle jg kejadian ni yer..
    Ini lah rahsia Allah untuk menguji hambanya.. Kita sama2 berdoa semoga semuanya dipermudahkan.. InshaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaza...ya,dah 5 tahun koma. Sebaya dengan usia anak sulung kami,Ziyyad.Lama dah dia koma..

      Delete
  25. insya Allah dipermudahkan..
    Al-Fatihah

    ReplyDelete
  26. AllahuAkbar... baru saya tau yg FIL doc koma seusia dgn ziyyad. sedih saya baca... sbb dulu2 pun arwah FIL pernah koma di HSAJB sblm kami kawen (thn 2000), lepas tu dia kembali sedar. boleh kerja mcm biasa walaupun hanya sbg seorg jaga saja. dan akhirnya thn 2011 dia pergi menghadap Ilahi due tu prostat cancer...

    *Al-Fatihah buat FIL doc.. moga Allah beri kesembuhan buat dirinya dan dpt main2 dgn 3Z... Allah Maha Mengetahui kan.

    ReplyDelete
  27. Al fatihah buat datuk ziyyad.. saya doakan yang terbaik buat dia..

    ReplyDelete
  28. Salam.
    Dah mama bacakan fatihah. Moga yg terbaik padanya. Dato Hashim yahya pun koma mcm ni.

    ReplyDelete
  29. Al-fatihah.

    Lama tu 5 tahun. Semoga Tok Ri kembali sedar.

    ReplyDelete
  30. Lima tahun mcm tu...lama....apa pun, moga beliau dapat sedar dalam masa terdekat ni...& dapat melihat keletah cucu yg masa dia 'tertidur' masih dalam pantang, aaminn

    ReplyDelete
  31. semoga dipermudahkan...tiba2 terbayang aruah mak yg kene strok tp tidak koma, kene byk2 sabar menjaganya...
    semoga FIL DZ dipermudahkan oleh Allah agar sihat dan pulih dari koma dan cepat sembuh dari segala kesakitan dan kesulitan..

    Alfatihah...

    ReplyDelete
  32. al-fatihah.moga ALLAH permudahkan segalanya

    ReplyDelete
  33. Tak sedar masa berlalu kan dah 5 tahun..moga diberikan kesembuhan dlm masa terdekat ni....

    ReplyDelete
  34. Semoga diringankan bebanan tok ri ..

    ReplyDelete
  35. Afatihah..
    semoga satu hari nanti yg FIL terjaga jugak..may Alah beri kekuatan tuk yg MIL n family member semua yer..

    ReplyDelete
  36. al-fatihah. semoga dipermudahkan..semoga Tok Ri sembuh dari koma.

    ReplyDelete
  37. 5 tahun! satu jangka masa yg sangat lama untuk ujian buat MIL dan anak2..mudah2an Allah beri kekuatan kepada semua ahli keluarga lebih2 lagi MIL..dan mudah2an Allah your FIL sembuh dari tidurnya yg lama.

    ReplyDelete
  38. semoga diberi kesembuhan insya'Allah...

    ReplyDelete
  39. blogwalking.. nice blog :)

    visiting me back
    hudakassim.blogspot.com

    ReplyDelete
  40. Semoga keluarga wife tabah menghadapi ujian ini dan FIL sembuh dari komanya......amin

    ReplyDelete
  41. Al-Fatihah. Semoga Allah SWT akan memberikan kesembuhan buat beliau, amin.

    ReplyDelete
  42. AL-Fatihah...

    Semoga arwah tergolong dikalangan mereka yang beriman...amin...

    ReplyDelete
  43. A-Fatihah...semoga Tok Ri sedar dari koma! Insya-Allah dengan izin dari-Nya harap semuanya dipermudahkan...amin

    ReplyDelete
  44. Al Fatihah untuk arwah....Salam takziah untuk seisi keluarga...

    ReplyDelete
  45. semoga ibu mertua doc terus cekal dan tabah.
    semoga ayah mertua doc diberikan kesembuhan secepat mungkin,
    amen.

    ReplyDelete
  46. Kejap jer mase berlalu. Mytwin pun dah 5 thn. Eh lupe tarikh lahir same. Hehehe.... Ziyyad jom detem. Hahaha....

    ReplyDelete
  47. Alfatihah..Allah tahu apa yg terbaik buat hamba2NYA.

    ReplyDelete
  48. Semoga dipermudahkan segalanya InshaAllah.The past, the present, and the yet-to-be. The past is written and laid away, The present we're writing every day, And the last and best of volumes three Is locked from sight - God keeps the key.

    ReplyDelete
  49. kita sama-sama doakan,doc.
    tabahnya ibu mertua doc menghadapi ujian Allah ini.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...