Tuesday, October 22, 2013

Raya Haji 2013

Raya haji minggu lepas..
Tapi hari ni baru nak tulis entry pasal raya haji tu..
Pedulikan lah..hahaha...
Dari bersawang blog ni...:P

kali ni raya haji kat rumah parents aku...tahun lepas parents aku gi haji...kali ni, wife aku join ibadah korban..

masjid kat rumah parents aku ni memang aktif..jadi nya bila tiba bab korban, senang..dah ada AJK2 nya..

proses menumbangkan lembu. Hujan kejap pagi tu..so kawasan tu jadi becak..ada masjid/kawasan lain yg aku tengok sembelih atas kawasan bersimen..maybe tu lagi bagus kot...senang nak bersihkan..dan takda risiko licin/terjatuh kalau lecak..

zayyan dengan adik ipar aku. Tak ckp banyak si zayyan, terkujat kot tengok lembu kena sembelih..keh keh keh

ziyyad pun tak cakap banyak...pun terkujat aku rasa..:P

lari jauhhhhh si ziyyad & zayyan bila aku bawak diaorang tengok kepala lembu ni...hahahaha

Tengah syiok syiok tengok ibadah korban, bahu ditepuk oleh AJK masjid ni...Borak punya borak...sekali beliau beritahu  " saya selalu baca blog doktor tau...saya silent reader aja...blog doktor Zoul pun saya baca " .  Hahaha..silent reader blog aku rupa rupanya...Selalu juga jumpa beliau di masjid kalau solat kat situ, tapi selama ni tak pernah nak borak..ayah aku kenal la beliau..Nanti saya balik Skudai, saya belanja abang makan okeh..kita borak2 lagi  :P

Gotong royong melapah...Sebenarnya kan, aku setiap tahun selalu tengok orang lapah daging korban ni...Ingat nya tahun depan nak try la..nak join...aku tak pernah tahu melapah daging ( nak suruh aku sembelih lembu, lagi lah aku tak berani...sembelih ayam pun tak pernah! )


Raya haji tahun ni, pakai simple aja ( macam tahun2 sudah..)  Takde beria ia nak bersampin bagai...Baju Melayu + kain pelikat aja..hahaha...

Dengan big boss aku  :)  Ramai orang cakap muka kami sama..copy paste...Wife aku pun cakap benda yang sama. Sama ka? Lain la...hahahahaha

51 comments:

  1. pink kooo...
    memang samer....=)
    baideway..i masih kat malaysia hokehhhhhhhh =)

    ReplyDelete
  2. memang muka sama.. anak ayah betul ni he..he..

    ReplyDelete
  3. hehheheh..selamat hari raya korban...heheh..a'ah sama..

    ReplyDelete
  4. copy and paste...
    memang sama...

    sebijikkkk sama.

    ReplyDelete
  5. mmg best dpt jumpa silent reader,
    terasa smngat lagi nk blogging :)

    anak bapak nie

    ReplyDelete
  6. Ok, tak sama 100%. Saya setuju. Sama 80% jer..hahahahaha.

    Oh, anak saya, tak pernah lari tengok korban. Maybe sebab dah selalu sangat kot..hehehehhe. Dia jadi photographer lagi ada kalau setiap kali ada korban. Oh, dia dah biasa pegang ayam bila atoknya nak sembelih. Sikit hari lagi, nak train dia sembelih ayam pula. Berangan la konon dah tua2 nanti nak bela ayam sereban. Chop!. Mummy ZZ tetap nampak berseri2. Uwaaa..jelesss!

    ReplyDelete
  7. aah lah doc,sama lah muka.amboi raya haji pon pink ye.hehehe

    ReplyDelete
  8. raya haji ni seronok sbb byk aktiviti melapah ramai2.. woaahh bosau kepala lembu tu... mana lah bebudak tak lariii..

    ReplyDelete
  9. adoiiiii lemah semangat tengok gambar2 DZZZ ni.. terus skip ke gambar lain bila nmpk kepala lembu hahaha..
    Zayyad & Ziyyad mesti terpegun tgk lembu tu kann. hehe
    Ehhh mmg phototstat lah muka you dgn big boss.. sepesen hehe

    ReplyDelete
  10. samaller kita baru nak update cerita raya korban...
    memang seram2 gak yerk tapi teruskan juga.. tengok ajk kat situ okjer..
    baunyer memang tak menyenangkan yerk..
    gitu der silent readerkan...

    ReplyDelete
  11. Memang photostate habis .... ngeeee

    ReplyDelete
  12. Kali pertama ke anak2 doc tengok lembu disembelih? Boleh trauma tu ..... huhu

    ReplyDelete
  13. mmg serupa cume beza tua ngn muda je...

    bgs lah kt masjid tmpt doc tuh, sume nyer kire teratur lah, takde lah yg berebut2 ke tak tau nk bt keje apa ke apa kan... kalu kt tmn selalu bt kt masjid kan, kalu kt kg dana... biasa org bt kt umah masing2... lebih mudah

    ReplyDelete
  14. salam doc..mmg sama abis muka doc ngn bigbos. :)

    ReplyDelete
  15. haha...bro tu silent reader...bravo la..apa agaknya dia rasa bila tup2 muka dia ada kat blog doc hehe

    ReplyDelete
  16. Ahhahhaa...doc lagi 10 tahun mesti sama!

    ReplyDelete
  17. Salam doc. Thn ni bt korban anak-beranak eh?

    Mmg kopipes la doc. Heheheheh...same gituhhh!

    ReplyDelete
  18. ye.. ye.. memang sebiji muka anak ngan bapak tu... ni mmg photostat ni, hehehe..

    Doc, tahun dpn kalu nak melapah, akak cadangkan guna pisau seramik, licin jer tak sangkut masa melapah tu ta..

    ReplyDelete
  19. aku tgk kepala lembu dan hati(?) limpa(?) tu...
    dah macam hantu penanggal pulak...!

    ReplyDelete
  20. Waah sedondon anak beranak yer..pink shocking gitu..ada laa sikit seiras..

    ReplyDelete
  21. Dari dulu kakak dah nampak muka memang seiras. Tak lama Zayyan pun ikut, tapi Ziyyad ikut mommyZZZ:)

    ReplyDelete
  22. SAMAAAAAAAA.. PINK LAGI TU YG BEST.. SWEET KALER.

    ReplyDelete
  23. sedih jer muka ziyyad tu...memang sama..copy paste!

    ReplyDelete
  24. meriahnyer majlis korban tu... hehehe doc mmg sebiji betul rupa ayah ler !

    ReplyDelete
  25. memang meriah.. ;)
    samalah dengan dak Kakak dengan dak Adik, dorang kali pertama tengok lembu dengan kambing kena sembelih.. siap suruh amik video, lepas tu takmo tengok.. hehehe..

    psstt: biasanya memang cenggitu, orang tu takkan nampak tang mana yang sama, tapi percayalah memang sama.. ;)

    ReplyDelete
  26. salam aidil adha doc :)

    bukan ziyyad jer terkejut
    sy tgk kepala lembu kt pic tu pun terkujat sama ekeke.
    mmg sama iras muka doc dgn ayahnda awk :D

    ReplyDelete
  27. Memang banyak iras BB, tak caya cho tengok gambaq budak kecik duk atas kreta lama tu.. Ayah budak tu nampak sama macam DZ sekarang

    ReplyDelete
  28. Salam aidiladha doc..!! Nampak meriah sungguh acara korban di kmpg wife tu yea..

    P/s: Muka son in low ngan bapak in low mmg seakan2 sama la doc!! Mcm 1 acuan..hohoho

    ReplyDelete
  29. Yea,mmg ada iras muka sama ayahnya!!

    ReplyDelete
  30. yes. a photostat version :)).
    My second son...pernah tengok masa kami buat korban kat kampung...umur masa tu mcm ziyyad rasanya dia....tak makan lembu setahun tau, sampai makcik dok bohong sunat kat dia...'ni ayam ni...yang tak dak tulang punya..'

    ReplyDelete
  31. Selamat hari raya aidiladha doc..SA x merasa beraya..Terlantar. .ahad baru kuar ward...mmg x syok...

    ReplyDelete
  32. memang copy paste la doc..hihi
    alamakkk bestnya jumpa silent reader

    ReplyDelete
  33. eee,,,,,,akak pun terkujat tgk mata lembu tu..


    ya allahh. sebijik sebijon lah u dgn yr dad.

    ReplyDelete
  34. Sama doc...mmg copy paste habis

    ReplyDelete
  35. doc tak penah sembelih ayam?hehehe try la sekali pastu wat entry ye:p

    tang muka tu memang sama daa

    ReplyDelete
  36. Alhamdullillah...
    seronok beraya Aidiladha di Johor dgn tradisi tersendiri kan
    saya orang Perak manakala suami orang Johor, berdekatan juga dengan kariah masjid Taman Uni. tu
    Kami di masjid Mutiara Rini..

    Tahun depan beraya di sana..rasa teringin nak join qurban di sana

    ReplyDelete
  37. salam aidiladha wpun lambat..
    meriah kan bila ramai turun ketempat korban tuh..kalau kat sini orang pompuan tak turun..orang lelaki sahajalah ygbuat kerja..siap baru wat balik daging siap2...
    tang muka tuh..ade lah sikit2..:)

    ReplyDelete
  38. wah rezeki tu...

    sy pon dgr benda yg sm...kalu suami ada iras2 bapa mertua or isteri ada iras ibu mertua, or perangan kita lbh krg sm dgn depa, tu tanda2nya jodoh berkekalan...

    ReplyDelete
  39. Sama!! sebijik!!
    mmg copy paste sungguh~

    waaahhh.. majlis korban pon leh jumpe silent reader.
    blog femes mmg ramai yg baca. :)

    ReplyDelete
  40. Doc, bersihkan daging lembu utk masak kicap pernah?

    Cuba cari lagi 5 orang muka yg sama :)

    ReplyDelete
  41. haha....pedulikan....kita tak buat dosa.

    tmn U? woooottttt.... CiM kt mutiara, tmn sebelah jer. tp aritu wat qurban umah keluarga sbb mmg every year ktorg akn donate sorg 1 bhgn.

    Doc, okayyyy ni first time kot tengok muka Doc fullface.

    ReplyDelete
  42. fuh dasat la doc ada silent reader tepuk bahu lagi...hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...