Saturday, September 21, 2013

Liao !

Cabaran menjadi seorang guru....

ni karangan budak tingkatan satu ya,bukan sekolah rendah...Pening kepala adik aku menanda kertas ni. Liao! hahaha

40 comments:

  1. Tu baru sebahagian kecil kesalahan yang ada..

    ReplyDelete
  2. Bukan pening lagi doc. kalau kakak pengsan!!
    Nampak sangat tak suka membaca buku bahasa Melayu.

    ReplyDelete
  3. karangan budak cina ye,hmmm banyak kena betulkan ayat-ayat dia tu...memang pening cikgu yang tanda ni..

    ReplyDelete
  4. Pendek sgt dah karangan dia.
    Mesti dia tak suka subjek BM nie.

    ReplyDelete
  5. kemain pendek lagi karangan dia tu hehe...darjah berapa la agaknyer..tulisan dia ok..betul kata kak zaki munkin kurang membaca buku bahasa melayu

    ReplyDelete
  6. tulah.. banyak sangat tengok iklan megi kat tivi..

    ReplyDelete
  7. liao tu kira mcm 'lo' la kan?

    cth ayat "itu sudah bersih lor..."

    yeke? haha pandai2 je :p

    ReplyDelete
  8. mcm tu lah bahasa pertuturan kebanyakan kita sekarang - bahasa campur2

    huhuhu

    ReplyDelete
  9. psstt: kat cherating cuaca cantik.. panas berangin tp tak ke pantai pun sbb dok dlm bilik kursus dari pg smpai mlm..

    ReplyDelete
  10. kalau suruh buat komik macam pedang setiawan, baru orait kot...

    ReplyDelete
  11. Kita patut ucap syabas kat pelajar tuuu...
    Dia belajar 3 bahasa sekaligus... HAHAHAA

    ReplyDelete
  12. hebat la tu...siap speaking lagi :-)

    ReplyDelete
  13. oh sedihnya tgk tahap "karangan" budak ni

    ReplyDelete
  14. kena byk berikan tunjuk ajar lagi ni.


    p/s saya juga semakin lemah dalam karangan @ penulisan ni, sikit2 guna bahasa SMS

    ReplyDelete
  15. memang kena banyak bersabar je kalau jadi guru.. karenah anak murid ramai.

    ReplyDelete
  16. jgn pening2 lagi senang karangan pendek hihihih

    ReplyDelete
  17. haha teringat adik saya dulu buat karangan tapi tulis dialek "kelate"

    ReplyDelete
  18. dua orang adik saya cikgu..dua2 dah sound anak depa jangan nak ngengada cecita nak jadi cikgu..sigh!

    ReplyDelete
  19. harap budak tuh PMR nanti dah improve la...hehe

    ReplyDelete
  20. hahhahaa kata satu rumpun.. apa salahnya guna bahasa campur2 LoL :p

    ReplyDelete
  21. amboiii karangan~ siap jump lg.hehehe

    ReplyDelete
  22. pssstt...doc jgn kata budak sekolah, my indian friend (pjj) pun hancur bm..cth ayat "perempuan2 yang saya kaji semuanya duduk rumah" heheheh kelakar2..

    tapi kan karangan camni kadang2 boleh hilangkan stress gak hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. jwb kat cni..sy amik kos pengurusan.same batch ngn murni ishak:)

      Delete
  23. Cabaran buat cikgu2 yg mengajar..tp esok2 nnt bila bdk ni dpt mencapai bahasa yg betul, mesti puas ati gila si cikgu yg mengajarnya ni. Dlm kes ni, adik doc la bangga kalo bdk cina ni dpt kuasai BM dgn baik kelak.

    ReplyDelete
  24. aduhhh...ingatkan darjah 1...form 1 rupanya..

    ReplyDelete
  25. mmg mencabar sungguh...
    bertabah je la dpt karangan mcm tu...huhu...

    ReplyDelete
  26. byk betul cabaran jadi cikgu, bila tgk blogger yang kerjaya derang cikgu, mengucap tgk kertas jawapan student.....alahaiiiiiii

    ReplyDelete
  27. alahaii... turut terasa peningnya cikgu2 bila menanda kertas jawapan tu.

    ReplyDelete
  28. Alahai.. Tingkatan satu macam ni. Terang2 karangan budak cina ni kan.

    ReplyDelete
  29. ni bdk2 form 1. sy yg dok perbaiki 'manuskrip org tua' lg pening..dpt plak jenis yg main hentam menulis je...adoyai... tulis waalaikumussalam pn salah... Mualaikumsalam... eee ntah sapa la cikgu nyer ms skolah dulu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...