Thursday, September 19, 2013

Jihad Bisnes

Rambot bebudak ni memang dah panjang lebat...Plan nak gunting masa raya puasa hari tu, tak lah bergunting gunting ...sampai nenek nenek sedara diaorang dah heboh bising " rimassss budak2 tu tauuu"...ahahahaha..

makanya...pagi ni...


bawak jumpa barber aku..
pong pang pong pang..
ketam sana ketam sini...
hasilnya....



amacam? hensem tak ?  dah boleh join PLKN tak?  bahahahaha..


Gunting satu kepala RM6 utk budak budak ni..
Barber india tu gunting kejap aja pun..guna mesin ketam rambot yang banyak...part menggunting tu sikit aja..
Tak sampai 20 minit dah dapat RM12..
Itu lah pentingnya  SKILL / KEMAHIRAN..
Di campak ke mana mana pun, boleh menjana wang..
So, kalau tak pandai dalam bidang akademik, jangan risau..
Cari dan asah satu skill, yang sentiasa ada permintaan..
Jadi boss ( dan juga kuli, buat permulaan)...
Tak perlu makan gaji..
Jom jihad bisnes!!

41 comments:

  1. Teringat balik kampung baru ni pi gunting rambut 20 minit siap rambut akak dan dak pompuan Rm16. Sehari berapa tu? Dia kata modal dah lama balik la dok makan untung ja pasai masa dia ambik diploma fesyen rambut tu bayo Rm17k.

    ReplyDelete
  2. ya jihad. kagum dan mendoakan kejayaan bisnes mummyzzz.

    ReplyDelete
  3. wah smartlah rambut anak bujang doc 2 orang tuh...lain jadinya rupa paras mereka , makin kacak...:)

    ReplyDelete
  4. budak2 ni memang encem tak kira la sebelum atau selepas..termasuk la yang kecik tu

    ReplyDelete
  5. layan je bebudak ni digambokan kiri kanan oleh ayah dia..hahaha..

    ReplyDelete
  6. nak jihad bisnes jugak...
    tgk berpikir pikir nak bisnes apa
    dah stabil nti leh benti keje duk umah jaga anak je..

    berangan nih

    ReplyDelete
  7. encemm ar DoubleZ.. peewiitttt ;P
    InshaAllah dalam merangka biz skrg.. tahun depan dlm proses mencuba ;)

    ReplyDelete
  8. makin segak budak berdua..ahaks~
    gebuuuuu jer 2 2.

    ReplyDelete
  9. pegi muka suka
    balik muka kelat je..?

    ReplyDelete
  10. Hehe.. Hensem2.. Kalau dah hensem tak kisah dah rambut macam mana pun kan.

    ReplyDelete
  11. btol ke abg doc barber india tu bukan india marii..,iHHks

    ReplyDelete
  12. Ziyyad dan Zayyan sangat macho dan hensem jadinya. Tapi Zayyan muka macam tak puas hati kan...keh..keh..keh...

    ReplyDelete
  13. Huihhhhhhhhhh...abang adik 2-2 ensem!! Rambut pacak2 lg tuuuu.

    Apapun, zaman skrg ni kan, skill dan kelulusan perlu ada keduanya. Klu xde salah 1, susah la sket..

    Tak gitu doc?

    ReplyDelete
  14. dua2 style ttp hensem... tp acik prefer yg rambut lebat tuh... tu lg comei heheheh

    ReplyDelete
  15. Jihad bisnes..jihad ekonomi, itu sbnrnya jihad yg penting. Sbb bila ekonomi kukuh, byk perkara utk menegakkan agama boleh dibuat.


    Encem budak berdua ni lepas gunting rambut.

    ReplyDelete
  16. berapa ramai anak2 muda melayu sanggup buat mcm tu...yg ada dlm kepala mereka...dok opis..ada aircond...tiap hujung bulan dapat gaji..

    ReplyDelete
  17. dua2 maintain hensem..nak jimat beli ketam sendiri..kehkehkeh..tapi redho jelah rambut camana pun..silap2 botak terus..hahaha..

    ReplyDelete
  18. dari rambut helmet terus dapat rambut david beckham.. nampak boy sgt..

    ReplyDelete
  19. Amboi bila dah gunting terus pacak rambut hihi...
    Cutelah mereka berdua ni..

    Kakak ni tak ada kemahiran nak jihad apa?

    ReplyDelete
  20. muka zayyan nampak lain pulak lepas potong rambut.. :)

    ReplyDelete
  21. kerja sendiri lagi byk masyuk . nak kena berani shaja.

    ReplyDelete
  22. ko tau tak jenuh nak shampoo rambut kalau panjang tau tak hahahahahhahahhaahaha
    kat umah aku satu kepala RM5 ajek!

    ReplyDelete
  23. alahai..comeynya..geram tengok..terpacak lagi..macam ben 10..hehe

    ReplyDelete
  24. hencem dedua...waa siap rambut pacak tu...betul tu doc yang penting rajin berusaha kan....

    ReplyDelete
  25. Wah, memang berbeza before & after. Nampak stylo lah.

    ReplyDelete
  26. Hensem betui mereka berdua nih..x kira rmbut pjg or pendek..cute!

    ReplyDelete
  27. Encemnyaa lepas dipotongkan rambut.. dah nampak sebaya plak.. :)

    ReplyDelete
  28. pacak!!!...
    bab pelajaran & kerja tu...setuju sgt.asalkan kita rajin...apa pun boleh buat.

    ReplyDelete
  29. Gambar selepas manyak hensem.. ;)

    Betul2.. yg penting usaha..

    ReplyDelete
  30. Gambar selepas manyak hensem.. ;)

    Betul2.. yg penting usaha..

    ReplyDelete
  31. Potong rambut terus nampak macam dah besaq budak2 tu, hehe..

    ReplyDelete
  32. hensem dah terus anak teruna doc lepas potong rambut.....ala2 kpop gak hah.....hihihi

    betul tu doc, kalo ade kemahiran mcm menjahit, potong rambut mmg senang doc...yg penting nak tanak jek bekerja kan doc....

    hepi weekend doc & family...have a nice weekend...

    ReplyDelete
  33. lain terus muka budak budak.hehehe.yelah kan,sonok tgk babrber ptg rambut.pung pang sana sini dh siap~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...