Monday, May 6, 2013

Buka Mata




Jangan asyik nak bertelagah..
Nanti 'Menang Sorak Kampung Tergadai'
2013..
Dah tunjuk aura..

2018..
Kalau Melayu Mudah Lupa..
Kalau Melayu masih penuh hasad dengki sesama sendiri..
Kalau Melayu hidup hidup kena tipu dengan 1001 janji manis si gunting dalam lipatan..
Maka..
Masa itu...
Kena ubah lah tagline Hang Tuah..
" Tak akan Melayu Hilang Di Dunia "

54 comments:

  1. Replies
    1. dan ada yang juga 'buta' tapi sedang menunding "lihat tu mereka 'buta'"

      Delete
  2. yup setuju sgt....yg menjadi2nya mengutuk antara satu sama lain ...org melayu le. org cina bertepuk tgn.

    ReplyDelete
  3. siapa sangka kan jadi macam ni...

    ReplyDelete
  4. Keciann, provakasi dan peluru meguntungkan satu pihak
    K

    ReplyDelete
  5. Melayu perlu bersatu....nak bersatu tulah yang susah.

    ReplyDelete
  6. "Melayu Mudah Lupa"

    susah nak buang tagline nih daripada bangsa kita sendiri..

    ReplyDelete
  7. it's a wake up call to the malays....
    cuma maukah dorang bangun....
    pleaaasseeeeeee lah buka mata tu...

    ReplyDelete
  8. Memang menakutkan bila tengok keputusan kali nie.

    ReplyDelete
  9. Aku tak kalau pembangkang tu cuma PKR dan PAS mungkin boleh terima lagi. Tapi ada puak DAP tu yang buat benci tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. err..abis tu BN ada MCA.

      Delete
    2. MCA bukan Cina... MCA itu Cina BN...
      Jadi tak salahlah.... Maka tiada apa yang salah sebab mereka sentiasa betul.......

      hahahaha
      errrrr MCA tu bangsa apa?

      Delete
    3. Dap x kan ikut ckp pkr dan pas...tp mca ikut ckp bn...

      Saya mase ari mengundi wish tahniah pd ejen parti 'tahniah..PR win lots'...pada ejen dap...tau dieog jawap ape ? .... 'no! dap yg menang! Not PR!!'....mengucap panjang sayer tau...

      Delete
  10. Cina takkan undi Melayu...
    Melayu je yang undi Cina...

    ReplyDelete
  11. akak gigih tunggu 3.00 pagi tunggu keputusan..
    meamng sangat menakutkan kalau dianalisis...
    sebenarnya apabila diumumkan majoriti mudahpun dah lega ....
    sbab akak keje sahamkan, sebelum pilihanraya macam2 berita dengar ...
    umpama BN akan kalah yang amat teruk... dah disetkan minda kita yang BN akan kalah..
    padahal ramaijer kot yang masih memangkah untuk BN..
    alamak terpanjang lak pulak komennyuer... emosi sat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggu keputusan dari TV?
      hahaha...

      lawak PRU... kalau menang cepatlah...

      Delete
  12. Salam singgah....
    Sokong 100 % .....melayuus kene bukak mata!

    ReplyDelete
  13. melayu bandar memang dah buka mata, cuma melayu kampung2..pedalaman
    masih x buka mata2

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu orang melayu kampung akan terus digelapkan supaya tidak membuka mata...

      lihat Sabah & Sarawak... mereka deposit tetap untuk parti tersebut
      kalau tidak dah lama dah.... (Parti ini disokong oleh geng karat yang kurang celik)

      Org macam ni bagi RM10 pun dah undi + topi + sehelai tshirt.... bergaya bah...

      Delete
  14. tun dr. m bagitau tu betul dah. "melayu mudah lupa". dah la lupa...leka pulak lagi. kita hanya keyboard warrior...mencaci mencerca di alam cyber sementara 'depa-depa' tu dok gelak kat kita. saya masih berdukacita.....5 tahun mendatang, entah macammana pula nasibnya.

    ReplyDelete
  15. Kakak rasa macam nak cucuk mata yg masih buta mata dan hati doc.
    Lihatlah berapa jarak antara tempat Lim Guan Eng dgn Salahudin Ayub sejengkal mata aje tapi nampak apa keputusannya!!

    ReplyDelete
  16. ASSALAM DOC, NAK TY..DOC BERTUGAS DI KLINIK/HOSPITAL MANA YA? MACAMANE SY NAK HUBUNGI DOC? NAK TY LEBIH LANJUT PASAL TONSIL PADA ANAK SY BERUMUR 2 TAHUN 10 BULAN..

    ReplyDelete
  17. Kejap dh lupa. Nk wat camner. Byk mkn semut!

    ReplyDelete
  18. sy setuju sgt..cina bersatu, melayu koi dok layu...politik hasad denki, politik mkn duit..lg 5 tthn tak tau apa akn terjadi..

    ReplyDelete
  19. betul saudari murni, bangsa kita hanya keyboard warrior..tak abis2 mengumpat mengata..rasanya UBAH diri kita dulu..pepatah melayu yang memang boleh dipakai di alaf 21 ni..menang SORAKK!!!!!!!!!!!!!..kampung TERGADAI..
    terima kasih kepada penulis entry ini..

    ReplyDelete
  20. Salam,
    Jomlah kita semua bersatu. Satu bangsa satu agama pun nak gaduh. Punyalah marah dgn UMNO pasal kisah lama pun sanggup bersatu dgn kafir yang terang2 duri dalam daging
    Allah Maha Adil terus tunjuk kat kita semalam. Kalau tak sedar lagi tak tau lah
    THERE MIGHT NOT BE A SECOND CHANCE.
    Pas cuba fahami UMNO, UMNO cuba fahami PAS. Then take a middle ground.
    Bukan ke Islam sentiasa memaafkan, sentiasa berbaik sangka, sentiasa erat silaturrahim dan bukan putuskannya...Kita mengaku kita lebih Islam dari yang lain tapi tak cuba praktik apa kita syarahkan.. maaf kalau terguris perasaan sesiapa

    ReplyDelete
  21. Yaaaa kena bukak mata luas luas....dia org ada kata...."melayu can be bought for rm100..." cisssss bedebah (walau I don't deny that)

    ReplyDelete
  22. Sila mendaftar kalau belum. Dan sila ambil berat dan mengundi sebagai tanggungjawab pada keluarga, bangsa dan agama (in no particular order)
    bangsa lain : 95% dari yang mendaftar keluar mengundi. Kita? WAKE UP PLEASE!

    Nur Alia

    ReplyDelete
  23. cina cerdik dan kali ini mereka bersatu.
    melayu pun cerdik tapi kita tak bersatu.
    bukalah mata, buka lah minda.

    ReplyDelete
  24. sedih dgn sikap melayu..mmng cina bertepuk tangan sekarang..takut nanti melayu layu di negara sendiri.

    ReplyDelete
  25. MAAF! RENUNGKAN PERKARA INI:
    Macam kat Penang. Sapa yang mula2 tetapkan Ketua Menteri P.Pinang mesti Cina?
    UMNO kan? Sapa yg mula benda bodoh tu? maka jangan haraplah penang akan dapat kembali kepada UMNO (Parti Melayu ni tak mengaku masa Penang bawah mereka pun duduk bawah Cina juga... MCA)
    Memang tak dapat balik dah sebab pentadbiran sekarang lebih bijak mengurus kewangan berbanding yg dulu.... dah bayar hutang kerajaan BN dulu yg suka berbelanja besar untuk perkara tak perlu... Jika sekarang ada berkokok "tengok Penang dah dapat kat Cina...." tanya diri sendiri siapa yang mulakan semua ini selama 50 tahun Penang di bawah GERAKAN (bukan cina kah?) dalam masa 5 tahun dapat kepada DAP baru melayu tertindas? terpinggir?

    Memang.... bila dah terlepas baru rasa sayang.... mencari kesalahan org lain.... 50 tahun lebih apa peranan parti MELAYU itu di penang.... sekarang baru berkokok, mengembek, menguak.... apa gunanya .... 50 tahun atau 5 tahun nak disalahkan.... Orang JOHOR berwaspadalah.... jangan nak salahkan orang lain.... 55 tahun kukuhkanlah!

    ReplyDelete
  26. Replies
    1. Nizam,bukan aku. Aku seharian semalam( 6 May 2013) tak tgk komputer langsung. Entri ni aku tulis sekitar jam 2.30am 6 May lepas abis tgk siaran di TV tentang keputusan PRU, dan set as scheduled post.

      Delete
  27. ini yg di kuatiri...kesilapan hari ni akan di warisi jenerasi akan datang

    ReplyDelete
  28. Sgt setuju dgn doc..just calm down..x yah nk havoc sgt bertelagah..

    ReplyDelete
  29. Rasa nak nagis bila tgk majoriti undi yg depa menang. Aina bukan orang politik tapi Aina terfikir ini utk PRU13 macam mana kedudukannya PRU14 besok, apalah nasib anak cucu kita di masa hadapan.

    ReplyDelete
  30. kecewa dengan PRU13... Melayu bangkitlah... bukan nak tunjukkan raacist.. tapi buka mata, jangan termakan dengan janji2 manis tu semua...

    ReplyDelete
  31. sentiasa mendoakan yg baik2 utk malaysia khususnya melayu, jgn layu di negara sndiri

    ReplyDelete
  32. takutnya bila teringat....

    ReplyDelete
  33. Skarang tgh hangat ni doc agar pas dan bn bergabung....komen sikit doc....lieya sbg anak melayu jati mmg setuju....parti bangse melayu ni xleh banyak2...lagi berpecah belah....

    ReplyDelete
  34. 1 ayat jer nak tulis.
    MELAYU perlu bersatu!

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. Scary lah bila byk kerusi mereka yg menang. Nampak sangat tsunami dari kaum mereka. Bangsa kita? Masih belum bersatu lagi. Bangkitlah wahai bangsaku.

    ReplyDelete
  37. apapun terima ajelah keputusan dgn redha & hati yg lebih terbuka !

    ReplyDelete
  38. melayu perlu bersatu kalau taknak tengok anak bangsa dianaktirikan satu hari nanti..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...