Thursday, April 18, 2013

Lompat Si Katak Lompat




Tak kiralah apa jua medan perjuangan anda..
Jadilah pejuang yang bermaruah..
Tetapkan pendirian anda..
Berjuang untuk rakyat ( baca: jadi hamba rakyat)
Atau
Berjuang untuk tembolok sendiri ( baca: menghambakan rakyat)



Ali Imran: 147
“Wahai Tuhan kami! Ampunkanlah dosa-dosa kami dan perbuatan kami yang melampau-lampau dalam urusan kami dan teguhkanlah tapak pendirian kami (dalam perjuangan) dan tolonglah kami mencapai kemenangan terhadap kaum yang kafir.”


Amin, Ya Rabbal Alamin..


51 comments:

  1. ingat senang ke jadi pemimpin???

    ReplyDelete
  2. sekarang ni,mintak apa je...'calon2' akan tunaikan..

    ReplyDelete
  3. Hahaha...rugi satu pihak, untung satu pihak lain

    ReplyDelete
  4. Tasek Glugor tu kampung makcik...tempat ku dilahirkan....harap2 katak tu tak lompat tinggi....

    ReplyDelete
  5. setuju sgt2... ( angkat tangan tinggi2 ni ). tq atas ucap selamat untk adik yang mula bertutur dgn butiran yang agak boleh difahami di usia 4 dan masih pekat dgn pelat di kala ke tadika pada usia 5.... jenoh mak bapak duk ajak bercakap aje hehehe

    ReplyDelete
  6. bekerja bersama rakyat dan untuk rakyat...nice.. :-)

    ReplyDelete
  7. kita tengok lepas PRU nanti..
    senang dapat tak bila mintak..?

    ReplyDelete
  8. buat pilihan yg tepat....sedia utk berubah atau masih takut amik risiko...pilihan di tangan masing2....

    kite tak sabar doc sebab nak balik kg hehheeh...hope ceupacs dpt le pujuk jpa tuk 6 mei tu cuti umum mengundi ekeekekekek...bab cuti laju jek lieya nie heheeheheh

    ReplyDelete
  9. tak sabar mengundi diharijadi.. :)
    pilihan ditangan memasing..undi org yg berhak..

    ReplyDelete
  10. hari raya, balik kampung.

    pilihanraya pun balik kampung, seronok...

    ReplyDelete
  11. Moga apa yg dijanjikan ditepati.. jgn tau menabur janji aje..

    Nasib baik sempat balik dari bercuti kalau tak rugi satu undi.. :)

    ReplyDelete
  12. Suka benor melompat.....
    Skrg tengok siapa nak pangkah hang..... hihi

    ReplyDelete
  13. kalau kita exercise lompat katak cepat kuruihtu...

    ReplyDelete
  14. amin. buat pilihan yang terbaik. undi di tangan kita :) hrp2 telus.

    ReplyDelete
  15. harapnya gitu lee...

    tahun ni kak ati 1st time mengundi...hehe

    marilah mari...pi ngundi....

    ReplyDelete
  16. Walau dimana nak lompat tapi kena ingat setiap kita adalah pemimpin kelak akan ditanya adakah telah kita lakukan tanggungjawab yg diserahkan atas bahu kita dgn sempurna? Macam kita juga ni doc anak-anak tanggungjawab kita. "Mereka" yg duduk di atas laaaagi ramai yg perlu kena ambil tahu bukana je anak tapi cucu-cicit-piut semua ada....

    ReplyDelete
  17. .... tp dugaan di sekeliling sgt2 bsr..

    ReplyDelete
  18. tak jauh dari kampung ada ada pusat pengeluaran kaki katak...

    ReplyDelete
  19. serius, saya tak nak balik mengundi kali ni

    ReplyDelete
  20. macam-macam perkata yang mewarnai politik malaysia ni. Pening melihatnya.

    ReplyDelete
  21. Amin.

    Alaaa...tak boleh nak view video tu.

    ReplyDelete
  22. Katak janganlah salah lompat takut salah lompat termasuk dlm kuali.

    ReplyDelete
  23. salam
    Setuju dgn pendapat kak zakie
    Kata orang jaWA.melompat itu mencolot-colot.
    Terima kasih atas nasihat dan tips.saya amat hargai sgt.terima kasih.

    Lawatan ptg tirana aduka memblas jejak

    ReplyDelete
  24. buatlah pilihan degan bijak.. jgn lupa bawa ic

    ReplyDelete
  25. tahun ni tahun pertama mengundi bg sy
    hehe jd eksaitedlah jugak nak lipat2 kertas

    ReplyDelete
  26. Saya suka mengikuti perkembangan politik
    tapi akhir-akhir ini berasa mual dan loya
    kerana masing-masing tuding jari tuduh menuduh
    segala cerita dalam kain jeluar
    maruah individu ke mana
    maruah bangsa pun terjejas
    akibat politik yang dikotorkan
    buat saya jadi tak suka lagi
    pada politik
    tapi saya tetap akan mengundi buat kali kedua
    mengundi secara pos...

    ReplyDelete
  27. btol..ingat,hak mengundi..adalah HAK KITA!!

    ReplyDelete
  28. aminn...
    tak sabar nak mengundi...ni

    ReplyDelete
  29. betul dikkk
    insyaallahh kali nie biarlah kita beri peluang kpd mereka yang layak utk bela nasib kita ..
    hak mengundi hak semua ..
    dan undi adalah RAHSIA ! ehemx3

    ReplyDelete
  30. tak sempat nak melawat link...

    lawat blog ni ja sudah..!!

    ReplyDelete
  31. bila ckp pasal ni..tetiba rasa sedih pulak...hurmmmmmm...

    knp la hal memilih pmimpin pn nk paksa2? :'(

    ReplyDelete
  32. Amin
    Tetiba jadi tak Sabar nak mgundi

    ReplyDelete
  33. nice day :)
    Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
    pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
    Jadilah seperti yang kamu inginkan,
    karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
    dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
    yang ingin kamu lakukan

    http://www.nolimitadventure.com/

    ReplyDelete
  34. Jommm buat senaman katakkkkkkk ...

    Sprm tak keluar simbol katak ekkkk...

    ReplyDelete
  35. Very descriptive post, I liked that a lot. Will there be a part
    2?

    My website; Full Article

    ReplyDelete
  36. aku harap 6 mei tu cuti...heheh...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...