Friday, April 26, 2013

Hablumminallah, Habluminannas

Rutin setiap pagi Jumaat....


" Butang baju aku mana Pahhhh? " 


Tu dulu la..
Zaman zaman Pah pun takde lagi ( belum kawin)...
Bila dah kawin...tiada lagi tergagau mencari butang...
Thanks to my "Pah" yang sediakan bekas menyimpan..:)

pagi tadi masa memilih butang, baru sedar...wahhh..banyak butang baju melayu aku...kalaulah setiap sebiji butang ni boleh jual RM100, pakcik kayo!  ~hahaha

Satu lagi yang aku perasan setiap hari Jumaat.....

kopiah aku

Ialah dah mmg susah nak cari lelaki pakai songkok gi masjid..
Majoriti berkopiah..tak kisah la fesyen apa pun kopiah nya..
Aku sendiri pakai songkok setahun sekali, masa hari raya  :)
Songkok ni bagi aku, panas...susah nak jaga...nak basuh pun tak bleh..

Bila gi rumah Allah hari Jumaat..
Kita jaga hubungan kita dengan Allah...Hablumminallah...
Tapi ingat...Habluminannas pun kena jaga juga..
Dah tau nak berzikir panjang lepas solat Jumaat, jangan la block kereta orang..
Ambik wudhu tu, agak agak la..jangan membazir dan jangan orang kat sebelah pun kau wudhu kan..

Habluminannas ni pun kena jaga. Selipar masjid tu hak awam ya.

28 comments:

  1. takde pah pah dah..
    semua berada dalam satu tempat khas.. senang tak payah nak tercari.. ;)

    betul2.. hak awam.. sama2lah menjaganya dengan baik..

    ReplyDelete
  2. Dalam senda ada tazkiah. Suka kakak baca N3 ini:)
    Ramai yg tertidur dalam jaga doc.

    ReplyDelete
  3. Salah ejalah pulak - tazkirah bukan tazkiah.

    ReplyDelete
  4. bekas simpan butang ko tu cun la beb!!

    ReplyDelete
  5. tu dia gegeh gila org tuh carv slipar tuh.. cantek plak tuh.. tabik spring lah - genchi

    ReplyDelete
  6. Byk butang baju melayu macam2 warna ada.. :)

    ReplyDelete
  7. wudhukkan orang sebelah...nak pahala lebih la tuh. hahaha!!!

    ReplyDelete
  8. kemain banyak butang baju melayu tu...kalo my hubby sat2 hilang...
    seliper tu hhehe...bagus gak tu nak curi pun takut...curi dosa...

    ReplyDelete
  9. Bekas butang baju melayu yu cun....slipar cap "curi dosa" pun cun :))

    Doc, t shirt size apa?

    ReplyDelete
  10. eloklah "pah" letak dalam bekas...banyak nau butang baju tu...hihi

    apasal org suka sgt curi seliper masjid??bukannya mahal pun..dah tu sah2 la awak yg mencuri tu Islam...apa daa...

    ReplyDelete
  11. Byknyee butang. Suami saya dah jarang guna butang sbb pakai baju raihan.

    Tu selipar masjid ya? Kreatif...mencapai maksud. :)

    ReplyDelete
  12. dh mmg itu tanggungjwb pah kan...

    hehehe lawak tul lah siap tulis kt selipar jamban th, tp itu kalu kene curi pun tak tau lah

    ReplyDelete
  13. Baik punya tazkirah ustaz.
    iDEA SELER TU CANtuk1
    tapi yg paling hebat, butang baju tu byk betul, macam brg kemas org prm byknya!
    beli sendiri ke ;pah' beli!

    ReplyDelete
  14. bersalut emaskah butang tu nak dijual sampai rm100 seketul?hahaha! sapa yang curi selipar cap "curi dosa" tu memang mintak dipanah petir la kan..heheh

    ReplyDelete
  15. pakai Teluk Belanga satu butang je...

    ReplyDelete
  16. tajuk tesis saya doluuuu ....

    saya suka selipa yag kat bawah tu ... hahahahah

    ReplyDelete
  17. banyaknya koleksi btang baju melayu...kena match dgn kaler baju la ya..:)

    **ada org,pi masjid tak bawak payung,tp bila blk bawak payung pulak hehe..

















    88

    ReplyDelete
  18. org tak curi dah selipar merah tu ..

    ReplyDelete
  19. ada unsur lucu tapi mempunyai mesej yang sangat bermakna. hehe. cik pah tak bagi tanya butang baju melayu..jadi disediakan siap2. :D hehehe

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah...
    Isteri payung syurga menyediakan kemudahan buat suami, amin

    ReplyDelete
  21. Baju hijau pilih butang hijau, baju kuning butang kuning...tp sy kagum banyaknya butang tu...

    ReplyDelete
  22. ahahha lawak kan
    bila trgt cerita tuu selalu jadi ikutan skrg nie

    hurmm paling x tahan selipar jgn curi tuuu
    terbaik dik ! ;)

    ReplyDelete
  23. baguihler kan tersusun rapi senang nak carikan...
    selipartu memang kelakar tapi rasa macam maluler...
    pergi masjidtu... tapi sifatnyer tak menggambarkan orang yang pergi masjid..

    ReplyDelete
  24. ala abang doc tu cakap sikit pon nak marahhhh.. harhar2..

    ReplyDelete
  25. Untung laaa Doc... semua teratur... dah sekarang...

    ReplyDelete
  26. dah beristeri mcmtu lah ..saling melengkapi...., lawa selipar tu...mne ada jual eh ?

    ReplyDelete
  27. Macam mana dia tulis kat selipar tu ekk? Ada cop yang bara panas tu ekk?

    ReplyDelete
  28. Cantik pulak cop pada selipar tu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...