Monday, March 4, 2013

6 Lagi Polis Maut

Kita doakan semoga keamanan tercapai di Sabah..
Dan Malaysia terus aman..
Kita tak biasa dengan keganasan dalam negara..
Jadi..
Kita semua terkesan..walaupun kita jauh diseberang laut..


aku benci dengan politician( tak kira kem) yang menangguk di air keruh atas insiden ini, politician sebegini ialah manusia dayus yang sepatutnya pergi ke sana, instead of keluarkan kenyataan demi kenyataan semata mata utk political mileage.. dan aku harap, siri jelajah mana mana politician berceramah/bagi sumbangan, dihentikan lah buat sementara..Sangat tidak sensitif anda sibuk berjelajah di kala rakyat semua gusar akan keganasan yg sedang berlaku.

42 comments:

  1. akak sgt2 sebak tgk pic mayat polis terapung atas air,bawah rumah..keran atak dapat dikeluarkan...

    ReplyDelete
  2. bergenabg air mata saya bila dengar anak Arwah kata ' Ayah kena bom '

    Al Fatihah

    ReplyDelete
  3. dipenggal kepala ???????


    semoga Negara kita selamat dari musibah

    ReplyDelete
  4. Setuju dengan peranggan terakhir, dari sibuk duk canang sekian-sekian orang yang terlibat jadi dalang baik la turun sana tengok keadaan , beri kenyataan tentang hal disana bukan lebih war-warkan konspirasi tu konspirasi ni

    ReplyDelete
  5. saya setuju!!!!

    tolong bukak hati anda kepada siapa yang dimaksudkan!

    ReplyDelete
  6. saya juga mendoakan keselamatan para perajurit dan rakyat sabah di sana..saya juga punyai kawan yang tinggal di sana dan juga suami2 kenkawan yg turun meninggalkn anak bini berjuang membela negara di sana..baca luahan kenkawan yang suaminya pergi berjuang sayunya hati terbayang kerisauan memasing sedangkan saya henpon suami habis bateri bila kol tak dapat2 kebetulan suami janji akan pulang awal saya jadi gelabah tak menentu..menangis2 mcm budak kecik.bukannya sbb marah suami balik lambat ke apa tp sebab risau terjadi apa2..bila kita risaukan org yg kita sayang ia sangat menyakitkan huhu

    ReplyDelete
  7. Doakan keamanan dan kemakmuran...

    Dugaan dari Tuhan kepada bumi Malaysia...

    mungkin atas sebab2 tertentu, Tuhan cabut sebentar kemakmuran negara...

    ReplyDelete
  8. semoga semuanya berakhir dan takde sesiapa lagi jadi mangsa korban.
    kita sama2 doa keamanan dan kemakmuran negara kita..amin

    ReplyDelete
  9. Ya. Dihrp para pemimpin berkenaan menghormati dan berkabung krn yg terkorban tiada lain adalah melindungi negara dari musibah.

    =(

    ReplyDelete
  10. tak sanggup menatap melihat mana mana sumber tentang kematian mereka
    dan sangat menyedihkan

    ReplyDelete
  11. Ya Allah, kau lindungi mereka yang berjuang.. Amin...

    saya pon rasa mereka lebih pentingkan jelajah dari isu rakyat yang takut dengan keganasan...

    ok la.. dah diberi mandat kepada polis untuk mengawal keselamatan di sana... sekurang2nya tunjuk kan lah keprihatinan..

    tu ja nak cakap...

    hati sayu dengan semua ini...

    agenda atas agenda atas agenda....

    ReplyDelete
  12. setuju bab politician..dan takziah kepada ahli keluarga mangsa...semoga pejuang kita sentiasa tabah berada di sana...

    ReplyDelete
  13. saya setuju hentikan dulu siri jelajah atau ceramah atau apa sahaja demi menghormati mereka yg terkorban.....

    ReplyDelete
  14. bagi CA .... kes ini adalah serius. Seharusnya ...segala apa sambutan .. majlis suka ria di batalkan. Pimpinan perlu tunjukkan bahawa kes Sabah ini adalah besar. .. skrg bukan lagi untuk sibuk IM4U ka ... apa kaaa ....

    Akuuu dah sakit hatiiiiii . Walaupun Abg Leman tak kena ke sana. Dapat rasa .... apa yang isteri dan keluarga pasukan keselamatn yang kena bertugas di sana. Beberapa jiran org dan sahabat CA dah berlepas ke sana.....
    Sedihhhh ....

    ReplyDelete
  15. setiap masa berdoa semoga Allah lindungi semua pejuang2 kite, terutamanyer pd pakcik bongsu saya yg kene bertugas kt situ juga... dr kamis lps dia dh sms pd kami2 mohon di doakan di sana...semoga semua ni dpt berakhir ngn aman

    ReplyDelete
  16. Haaa.. ini pula luahan berangin WN pada kengkawan ku dalam arena politik dari status FB yang menyalahkan tindakan PDRM dan ATM

    Andaian daripada sisi isu politik... Dari sisi wife anggota keselamatan dan orang awam yang sedang tak keruan sekarang terutamanya di SABAH..apakah tanggungjawab anda dan kawan2 seangkatan juga..sebagai seorang yang berpengetahuan serta berkedudukan tinggi? sekurang-kurangnya mencadangkan serba sedikit nasihat kaedah menangani kes ini kepada ATM atau PDRM??!! Isu nya sekarang apakah kaedah terbaik mengangani PERGOLAKAN sekarang.. Korang ungkit la kesalahan mana2 pemimpin pun...takkan selesai dalam masa singkat.. yang perlu diselesaikan segera adalah ISU KETENTERAMAN AWAM KESELAMATAN ORANG AWAM dan NEGARA. Kenapa tak bersama-sama memberi idea menangani isu ini sekurang2nya di FB.. mungkin ego mereka takkan terima secara rasmi.. tapi sekurang2 nya ada juga kajian yang akan dibuat.. tiada masa untuk mengungkit perkara belakang tabir.. (contoh ; kaji sejarah dan kronologi kemasukan mereka) Penceroboh atau tidaknya mereka sekarang, apa kaedahnya mereka memasuki negara.. yang sepatutnya diperbincangkan sekarang kaedah tindakan oleh pihak ATM dan PDRM perlu PERTIMBANGKAN.. Tembak saja memang senang cakap.. tapi terpikirkah kita.. Undang2 antarabangsa.. yang akan dijadikan bahan pihak luar yang sentiasa menunggu kesempatan....

    ReplyDelete
  17. Tambah carca-marba bila keamanan kian kecoh ditokok-tambah dgn isu politiklah pulak.Kesian keluarga yg kehilangan org tersayang - airmata kakak luruh melihat si anak yg masih kecik macam baya-baya Ziyyad aje kakak tengok, sedih:(

    ReplyDelete
  18. sedih... semoga segalanya dipermudahkan dan kembali aman, Amin.. amin ya Rabbal Alamin.

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum DZ

    Al Fatihah untuk mereka yg terkorban

    ReplyDelete
  20. setuju...mcm2 cite dengar....macam2 benda berlaku nak pilihan raya ni haihhh

    ReplyDelete
  21. sokong kenyataan Tun M, kita kena serang balas.. no mercy.. huuu...walaupun sesama Islam, mereka yang serang kita, bukan kita serang depa...

    ReplyDelete
  22. semakin bertambah jiwa yg melayang . semoga cepatlah kemelut ini berakhir hendaknya.

    ReplyDelete
  23. tak faham dgn hal2 politik nie sangat...
    tapi i rasa apa salahnya kalo ketepikan dulu lah isu2 politik...
    sama2 berganding bahu cari jalan terbaik utk tangani krisis nie...
    sebelum lebih ramai yg terkorban......

    ReplyDelete
  24. Kita ni selalu sgt berlembut. Lambat betul tindakan yg dibuat.

    saya sokong saranan Tun M. Kita kena serang balas balik.

    ReplyDelete
  25. moga mereka di Lahad Datu tu kuat dan sabar dalam mengharungi dugaan ini..

    ReplyDelete
  26. tak boleh bayangkan kalau yg terkorban tu ahli keluarga sendiri..sedih sangat2..
    betul dr.,org tengah sedih2 boleh plak ke sana sini menuding jari mencari salah org lain..memang tak sensitif!

    ReplyDelete
  27. sedih dgn berita2 ni... semoga Allah lindungi kita semua..

    ReplyDelete
  28. sangat berdebar masa tengok berita.. moga keamanan akan cepat tercapai.. ambik iktibar dari kejadian.. jangan benarkan orang luar sewenang2nyer di siini... moga Allah pelihara mereka yang berjuang untuk ketenteraman orang awam... juga Allah lindungilah penduduk Malaysia ini..

    ReplyDelete
  29. Masih teringat anak dalam kandungan tu, yg takkan dapat merasa kasih sayang ayahnya..

    ReplyDelete
  30. menakutkan...yang pandai bercakap tu hentikan lah kata2 nista tu..sensitif skit perasaan ahli keluarga mangsa...

    ReplyDelete
  31. Sedihlah dgn apa yg berlaku di sabah. Katanya keadaan terkawal. Klo terkawal, kenapa makin ramia anggota polis yg terbunuh? Smoga masalah ni dpt di tangani dgn segera. Kita tak nak lebih ramai isteri2 yg kehilangan suami dan juga anak2 menjadi yatim piatu.

    ReplyDelete
  32. saya suka paragraph terakhir. i hate politics too. bila terpaksa jadi pemerhati, saya rimas. otak saya bingung. jammed.
    rakyat susah hati..depa nak bertelagah.
    berharap kedaulatan negara dan keamanan akan terus kekal..tiada lagi nyawa terkorban.

    ReplyDelete
  33. terhamatlah menyokong entry nih.moga pihak2 yang berkenaan lebih PEKA dengan sensitiviti kita sesama manusia.bukan semakin PEKAK & TULI

    ReplyDelete
  34. sangat sedih dgn trajedi ini.. tak tersangka keamanan malaysia dicabar.. alfatihah utk mereka yg terkorban.. moga malaysia kembali aman..

    ReplyDelete
  35. yg aku xpaham, dah jadi kes camni pun still polis handle..
    kasi je tentera setel lah...

    ReplyDelete
  36. al-fatihah pada mereka yang gugur.........

    ReplyDelete
  37. sedih dgn situasi ini :(

    doktor,boleh bagi sy ubat pelali?sbb sy sgt susah hati :"(

    huwaaa komengaaaaaa

    ReplyDelete
  38. semoga keadaan akan pulih seperti sediakala ..

    ReplyDelete
  39. Setuju dan setuju dan setuju lagi dengan Doc.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...