Tuesday, January 29, 2013

Zaman telah berubah

Pulang ke JB Sabtu lepas..
Majlis tunang adik..
Jadi pasti ramai saudara mara hadir sama..

Zaman telah berubah ( umur pun dah makin tua..haha)..
Topik perbualan dengan pakcik.. makcik.. cousins pun, turut berubah..
10-20 tahun dulu bila berkumpul ramai ramai..Cerita pasal sekolah, pasal asrama..

 an indirect campaign by the ruling party, noted at one of the petrol station at the R&R Pagoh, Johor

Tapi sekarang ni..
Duduk lepak dengan pakcik, makcik, cousins..
Bicara pasal politik..
Pasal ketelusan..Pasal rasuah..Pasal 2x5..Pasal mentaliti..

a direct campaign by another party, noted at the new 2013 calendar, at my cousin's home..hahaha

Aku tak nak cerita pasal politik "kau sokong apa, aku sokong apa"..
Masing masing dah tua bangka, maka pandai pandai lah buat pilihan..
Lagipun, aku tak mahu kehilangan kawan bloggers..Ya, pasal politik adik beradik pun boleh tarik muka tau...:P

Yang aku mahu..
Malaysia maju..
Macai macai politik pun turut maju pemikirannya..

Dan semoga..
Cepat cepat lah PRU..
Supaya rakyat Malaysia tak buang masa sok sek sok sek politik..
Supaya tak berterusan habis resources digunapakai utk kempen sana sini( direct/indirect)..
Supaya tak bertimbun dosa fitnah/gossip liar berterusan..

42 comments:

  1. salahuddin ayob!!??

    kahkahkahkahhhhhhhh..

    tarik napas...

    kahkahkahhhhhhh

    ReplyDelete
  2. Salahuddin Ayob nak jadi MB Johor ke? .... ngeeee

    ReplyDelete
  3. sama la ngan saya..harap cepat la pilihan raya.. buat pilihan..

    ReplyDelete
  4. meh citer pasal tempat best jalan jalan je lah ye...

    ReplyDelete
  5. kalau dekat2 PRU..tersangat2 boring baca paper dan tgk berita kat tv hehe...

    ReplyDelete
  6. agknya nk tggu smp parlimen tbatal dgn sndrinya kot..tak sabar gk nk mengundi nih. 1st timeeeee :p

    ReplyDelete
  7. Masih belum ada tanda-tanda PRU. Harap jgn masa kami sekeluarg pergi bercuti panjang baru PRU dibuat. Nasiblah kakak kali ini dapat mengundi atau tak.

    ReplyDelete
  8. Rasa malas nak tgk berita. Tak habis2 politik...politik..Saling menuding jari...haishhhh...

    Pilihan ditangan kita. Tapi tak tau nak undi apa...acaner tu ☺☺. Masing² ada kepentingan sendiri...hurmmm...

    ReplyDelete
  9. Pagi ini ada perhimpunan bulanan. Dekat sejam disogok dengan apa yang telah diberi... Sangap tak payah cerita!

    ReplyDelete
  10. setuju, malas dah tgok berita..asyik citer pasal politik, si anu x suka si anu..mcm2..

    ReplyDelete
  11. setuju...cepat2 lah selesaikan PRU nie...
    dah naik bosan alkisah politik nie.....

    ReplyDelete
  12. sib baik keadaan camtu belum menular dalam perhimpunan keluarga aku..paling serius pun cuma borak pasal anak2 masing2..hehehe..

    ReplyDelete
  13. i da mual bila nak cite pasal pilitic ni

    ReplyDelete
  14. walaupun pahaman politik keluarga munna dan suami berlainan.... tak ambil kisah pun lebih pentingkan keluarga .....

    ReplyDelete
  15. Ha...ha...den pun tak ambil pedulik....now sekarang dah maju...fikiran dah maju....dah taw...bila nak politik...bila nak bersosial...ahakz

    ReplyDelete
  16. yelah..skrg ni kita borak apa pun mesti nak terkait dgn politik.

    ReplyDelete
  17. x minat gak citer hal politik.. betol kata DZ.. masing2 dh besar panjang nak pikir mana baik mana tak!

    lagi sekali sokong DZ!! saya nak malaysia terus aman dan selamat.. sian kat anak2 kita kalo negara huru hara.. :( Moga Allah sentiasa lindungi NegaraKu yang terchinta ini..

    ReplyDelete
  18. Sejak akhir2 ni banyak ucapan yang makchaq terima.. hari jadi, tahun baru, maulidul rasul.. Semua ada terima ucapan melalui sms... dpt kalendar poket gambaq PM...

    ReplyDelete
  19. dulu & skang memng x yah citer lah sgt2 berbeza dlm apapun jua.. cuma satu je yg x berubah dari dulu... lu pikirlah sendiri Huhuhu

    ReplyDelete
  20. bahaya politik...keluarga berantakkan...duk diam-diam je..time pangkah, pangkah...sudah

    ReplyDelete
  21. politik kini boleh dengar di mana2....dalam teksi pun si pemandu teksi sempat bercerita pasal parti itu parti ini kt penumpang....dan fitnah jugak berleluasa dengan mudahnya di fb..nyampah!

    ReplyDelete
  22. orang politik takder per
    kita yang tak politikni kadang2 lebih..
    yang dapat diaorang, kitani habuk pun tarak

    ReplyDelete
  23. Jangan kita tumpang sekaki jadi lagu depa sudah le...ngeee...

    ReplyDelete
  24. setuju doc..sbb politik adik beradik boleh bergaduh.kami kalau berkumpul pun rasanya tak pernah kuar isu politik..

    ReplyDelete
  25. betul tu doc, kekadang segelintir orang tak paham apa yang kita cuba sampaikan. cik ina tak menyebelah mana-mana pihak.

    ReplyDelete
  26. Dia orang ni benar2 mahu menabur bakti atau mahukan kuasa?

    Aku tak berdaftar untuk mengundi.
    Jadi, aku tak layak untuk mengundi hatta untuk berbicara tentang politik.

    Tapi, oleh kerana aku rakyat Malaysia yang membayar cukai pendapatan, aku masih layak untuk bertanya....

    " butang baju Melayu aku mana. Paaahhh..???!!"

    ReplyDelete
  27. xmo arr citer pasal politik2 ni..klu jumpa,kita citer2 psl makan2 ka..bukankah best??

    ReplyDelete
  28. Kata PM X pyh tggu umum
    Bkl bubar jugak bln 3 nih

    Cant wait :))

    Sy mgundi parlimen putrajaya

    ReplyDelete
  29. X suka politik, tp aku akan kuar mengundi!

    ReplyDelete
  30. Salam Doc,
    Wah, sosek2 ya
    Colour macaron tu lawa, sejuk mata memandanng.
    Tahniah kerana tak lama lagi dpt adik baru

    ReplyDelete
  31. betul tu..topik berbual dah berubah..
    seiringlah dgn umur kita kann..hehe

    ReplyDelete
  32. salam DZ, first happy nya baca mommy ZZ nak bukak kelas lepas bersalin..selamat maju jaya ya...

    kedua...PRU? suspen ni....jangan tak jadi sudah!

    ReplyDelete
  33. hmmm ckp pasal PRU ni....lieya lupe nak tukar tempat mengundi...hadoi la kene balik kampung la gamaknye hahahaahaha.....

    ReplyDelete
  34. Bila dah selesai pilihanraya, tunggu setahun, baru tahu mana perginya resources (direct/indirect)

    ReplyDelete
  35. Politics us best discussed elsewhere...not at hom

    ReplyDelete
  36. Setuju sgt!!!.. kt opis yg tak de kepentingan sgt pd org politik.. pun.. Tersangat LETIH.. sume program tak jalan ooo.. sbb.. tunggu Menteri nye 'concern!!!'.. pada heiy nk jln program untuk tukang pangkah undi jugak..

    ReplyDelete
  37. DZ
    kalau awak nak PRU cepat, kitorang lagi la PRU kalu buleh dan dan ni juga nak settlekan
    sebab cuti kami pekerja kilang kertas ni kena beku, depa takut kertas undi tak cukup!

    ReplyDelete
  38. dah tak larat nak tgk berita tv n suratkhabar tu... politik di mana2~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...