Friday, December 28, 2012

Dividen ASB tahun 2012

Dah announced..
Kat SINI

Ramai yg teriak "pakcik kayo/makcik kayo"
Keh keh keh..

Takmau berpolemik lagi( macam tahun tahun sudah)
ASB haram..
ASB tak patuh syariah..
Gi serang maki hamun orang yg buat pelaburan ASB..

Fatwa Selangor ( 12 April 2011 ) sebulat suara : " Pelaburan ASB, ASN & seumpamanya tidak halal"

Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan ( kali ke 80,  Feb 2008): " Pelaburan ASB, ASN dan dividen yang diterima, adalah harus"

Bak kata UZAR , tepuk dada, tanya iman masing masing...

So tazkirah Jumaat hari ini ialah : Belajar menerima perbedaan pendapat dengan hati yang terbuka.

Yang pasti, sapo sapo nak belanjo den dengan duit dividen ASB tu, den amat alu alu kan..:)

 nak belanja budak dua orang ni naik eroplane lambang wau kat belakang tu pun okehhhh...:P


52 comments:

  1. Baru tau pasal dividen ASB ni ikut fatwa negeri yg kita duduk...ada yg kata halal ada yg kata tak...itupun tau dari Ustaz Don Daniyal waktu program bersama beliau tempoh hari...

    ReplyDelete
  2. kakak pon x de ASB la nk blanje budak2 neh.. hurmm, tp dari duit gaji keje part time kakak mampu la kalo nak beli sekelat kitkat seketul dua kat budak2 neh... muahahahaha~

    motips duk berkakak sgt neh?? muahaha.. ok, zayyan boleh ckp nnt nk ajar dia panggil kakak je la.. ehehehe~

    ReplyDelete
  3. Kecoh juga dulu kata ASB ni haram. Saya dah selamat kluar suma duit ASB ☺☺

    ReplyDelete
  4. dalam ASB saya cuma ada RM53.60 sahaja.
    nak pegi update buku kat kaunter pun malu.

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Samalah kita. Saya punya yg ada tu pun pelaburan pokoknya aje sebab tak boleh nak dikeluarkan. Yang lain dah jual balik setelah fatwa masa tu kata ASB tak halal .... huhu

      Delete
  6. haah la.ASB i last kuar masa pi Guangzhou ari tuh..licin dah kot..hahahahaha...tggu next bonus bulan 3 eh...

    ReplyDelete
  7. tetiba hari ni tak tau nak comment apa kat entry ko nih, selamat berhari minggu ye!

    ReplyDelete
  8. Kalau kakak tak payah tunggu dividen ASB kalau nak belanja budak 2 org tu anytime.

    ReplyDelete

  9. sapa2 yg simpan ratusan ribu yg amik loan ASB mesti kayo ni minggu depan hahah

    anak mummy ehh muka kopipes mummy nyaa..besor esok ensem2 belaka neh cam anak mat saleh lak

    ReplyDelete
  10. lps kuar fatwa kata haram hari tu, sy terus xmasuk kan lg duit dlm asb.belen pun dah kuarkan.buku pun mana ntah???

    ya Allah hensemnya dua org budak tu doc!!!!

    ReplyDelete
  11. tu diaaaaaa..

    kaya sekejap bt pe

    mai sini dua2 ZZ.. cik Ayu belanja guna duit sendiri

    ReplyDelete
  12. macam makin sikit kan dividen asb ni..hahaha..

    saya tak masuk asb..asw pun da tinggal kenangan..hihi..

    ReplyDelete
  13. Tak masuk ASB juga. Chop..! Memang kena lambang wau jugak ekk..? Perghh!

    ReplyDelete
  14. comelmya anak2..
    ada sikit je dlm ASB..belum tengok lg

    ReplyDelete
  15. comelnye budak2 ni...


    acane ni bro..dah terbelah bahagi dah ni nak update asb. dah la last year tambah pelaburan..patut ke jual sume balik ni..harus atau tak halal ni? uwaaaaa konpiusssss +_+

    ReplyDelete
  16. tu la, pelaburan tu diragukan sbb sumber pelaburan dia bercampur2..

    ReplyDelete
  17. Makchaq tak kayo la nampaknya.. tak de saham.. tapi kalau nak belanja budak berdua tu makan2 boleh je bila2.. ngan daddy ngan mommynya sekali makchaq belanja.. tapi bukan belanja naik kapalterbang gambaq wau la..

    ReplyDelete
  18. Doc... dapat banyak ke??? hihihi saya ciput jo

    ReplyDelete
  19. duit ASB tak banyak... so tak leh blanje naik eroplen... tapi leh wat makan sup keting.. huhuhu.. :)

    sup keting tu kalau asben saya cakap.. bahagian tulang betis kita tu.. belakang is betis.. so bahagian depan tu ada urat keting.. tu la dia..

    ReplyDelete
  20. akaun asb pun tak pernah ada..............apa lagi nak merasa dividen....

    ReplyDelete
  21. kita takde asb pun.huhu

    comelnya model ber2 ni..cubit pipi sikit
    nak naik kapal belakang tu dtglah sini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kanh..comel je hero2 tu...

      dividen asb mmg ditunggu oleh ramai orang tu...termasuk saya...hehe

      Delete
  22. tak nak kata apa-apa...
    fahamilah sedalam2nya..

    ReplyDelete
  23. aunty x pernah ambil tahu pasal ASB huhuhu

    tapi aunty x menahan tgk kowang berdua ! .. comel sgt2 ;)

    ReplyDelete
  24. tak tau ada berapa duit dlm akaun tu..ensemnyer budak berdua ni

    ReplyDelete
  25. eden pon kompius!

    btw anak2 ko mmg zass! tomei bona2. eh rambut tuh mmg blond ke? curlasssssss

    ReplyDelete
  26. x tertarik dgn asb tu..tp dgn gambar tu heeeeeeeee...comelnyeeeee!

    ReplyDelete
  27. Takde akaun ASB pun.. Comel sungguh anak2 Doc.. Meh sini balik JB, auntie Nur belanja Snogurt pakai duit bonus.. Kalau balik JB, khabaq mai ye.. Nak order macaroon. (eh betul ke eja.. )

    ReplyDelete
  28. Selalu benor tukar header.. Gambar semua cantik..!

    ReplyDelete
  29. haissshhh...x tahanlah tgk 2 hero tu..hensem...kita simpan kat tabung haji jelah kan..pasti halal..

    ReplyDelete
  30. Buku entah ke mana. Mencarum asb sbb masa masuk maktab dulu ......wajib. kalau takkkk harooommmm ......

    ReplyDelete
  31. tak dapek den blanjo doh... buku ado isi takdo sebab buat buku dulu atas arahan macam Chitt Att tu

    ReplyDelete
  32. bolehlah senyum sampai telinga mokcik pokcik kayo tu.

    ReplyDelete
  33. salam...tulah kan,kalau p'bezaan pendapat yg dikeluarkan b'kenaan hukum mcmtu memang m'bingungkan kita yg tak banyak ilmu ni...apa yg kita bley lakukan,jangan terima bulat2 je,tapi study dgn lebih dlm mengenai hal yg b'kaitan...hmm...

    eh,comelnya budak b'dua tu!... :)

    ReplyDelete
  34. hensem sangat budak berdua tu..

    ReplyDelete
  35. kepada dua orang budak tu: "alamak, apsal korang comel sangat!!" haha

    ReplyDelete
  36. Nak laburkan blk duit dlm asb mane tau blh lain kend yg ade wau tu gak. Bwk twin sekali. Hehehe.....

    ReplyDelete
  37. saya suka eroplen gmbo Wau. WoWWW!!

    ReplyDelete
  38. huhu... ingat saya sorang je takde ASB..ramai jugak rupanya.. howyehhh... (adala buku, tapi tatau berapa belen yang ado)..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...