Friday, December 21, 2012

21 December 2012: Doomsday

Hari ni 21 Disember 2012.
Kalau ikut kalendar kaum Mayan, hari ni hari kiamat mereka ( doomsday/apocalypse).
Punyalah glamour prophecies ni, sampai siap ada movie 2012..keh keh keh..

Dalam sebulan dua ni, ada pulak kawan kawan aku buat lawak tak kelakar..
Katanya 21 Disember tu jatuh hari Jumaat.
Dan katanya kiamat memang jatuh hari Jumaat..
Masing masing dah cuak...macam hampeh...kah kah kah..


Apa apa pun, kata syeikh kat radio IKIM pagi tadi..
Bila dah takde ahli zikir( yakni orang yang sentiasa mengingati & menyebut nama Allah), baru lah berlakunya kiamat..

Dan ingat la..
Kalau kita tak jumpa kiamat pun..
Kita pasti jumpa kiamat kecik.

So, prepare sentiasa la untuk kiamat kecik kita..
Yang ni anytime boleh datang.

60 comments:

  1. Kiamat kecik pun x ramai yg amek kesah.....

    ReplyDelete
  2. kiamat besar pun ramai yang tak ambik kisah..

    ReplyDelete
  3. Kiamat pasti datang..tapi itu semua dengan izin Allah..cuma kita bersedia aje laa ngan amal ibadat yang cukup..

    ReplyDelete
  4. thanks atas ingatan...
    baru balik dari laut neh..
    cuaca tenang je dilautan smlm..
    tp di daratan katanya hujan lebat kilat sabung menyabung..
    kami yg ke laut terkedu x percaya~

    ReplyDelete
  5. Mekasih atas peringatan. Semoga kita dapat meningkatkan lagi amal ibadat kita.

    ReplyDelete
  6. teringat pbualan sy ngn fendy mlm td pasal kiamat mayan ni malam td..segan lak nk share kat cni...ngeeee~

    ReplyDelete
  7. patutla ada yg update fesbuk nak beli stok makan.. hmm..

    ReplyDelete
  8. hehe...yg penting kita semua kena persiapkan amalan kita... :)

    ReplyDelete
  9. Persiapkn diri kita..ntah2 x pyh tggu kiamat besar..kiamat kecil dh blaku iaitu mati. Bila2 Allah bole amik kita.

    ReplyDelete
  10. mmg kecoh pasal tu doc.....kelaka pun ade....bila ade rumors gini baru masing2 gelabah...kalo bace artikel pasal kiamat ni kat paper lagi kelaka....org2 barat laa siap buat kapal besar lah....beli stok makanan byk2 laaa heheeheh...mcm2 hal kan?

    ReplyDelete
  11. Sebenarnya kita takut kerana kita tidak bersedia...

    ReplyDelete
  12. banyak lagi rasanya yang tak lengkap dalam diri...bila timbul cerita-cerita begini, mula la ramai yang gelabah..saya pulak suka menilai dari banyak sudut...lebih suka diam tapi mencari info tentang perkara2 macam ni...tapi bila kita dah tau, baru kita rasa betapa jahilnya kita..banyak benda lagi kita tak tau..

    ReplyDelete
  13. peringatan utk kita semua sebenarnya kiamat kecil tu..tapi,ramai ke yang beringat?

    ReplyDelete
  14. Ramai org dok cakap pasal kiamat, bermain kat mulut tapi berapa ramai yang betul2 bersedia untuk menghadapinya.

    ReplyDelete
  15. bila hari kiamat tu adalah rahsia Allah. tapi kiamat itu pasti dan akan tiba. cukupkah amalan kita utk kesana..huhuhu

    ReplyDelete
  16. Kiamat kecik? Bukan dah jadik habit para manusia ke? Heee~

    ReplyDelete
  17. Hehehe... Tumpang gelak. Kiamat kecik dah ade. So kene cukupkan lah amalat kite yer... Peringatan tuk diri sendiri

    ReplyDelete
  18. Jiran akak (cha ya nun alif) siap beli stok makanan, simpan ayaq banyak2, beli lilin banyak2, beli khemah & pesan pada mak akak supaya buat camtu jugak. Mak akak angguk2 ja sebab tak mo kecikkan hati dia. Hehe.

    ReplyDelete
  19. peringatan utk diri sendiri jugak...golongan lain tu kita dah paham sgt pemikiran dorang kan..so..biarkan.....

    ReplyDelete
  20. Tak de rasa apa-apa pun bila org lain duk heboh tentang ni...sekadar ambil tahu sikit-sikit je, nanti tak de la org kata duduk bawah tempurung sgt kan

    ReplyDelete
  21. tak yah la fikir benda2 yang dibawah kuasa Allah, jalankan aje tanggungjawab sebagai khalifahnya dengan baik, insya Allah!

    p/s: wei kg den kat kluang la....wa kluang girl ye....meh la singgah kg den len kali, mak mertua den kat jb....bleh gak singgah lawat mak mertua den wkakakakakkakakakakakka
    eh eh kg ko kat jb ek?

    ReplyDelete
  22. 21/12/12 jatuh hr jumaat tu membuatkan mata sy blinking jg few weeks ago... :s

    ReplyDelete
  23. Tak ada satu manusia pun boleh predict bila kiamat hatta rasulullah pun.
    Tapi persediaan kiamat kena ada sebab zaman rasulullah pun sudah dikatakan yg bumi ini telah tua. Apa lagi kini. Tingkatkan amal dan iman.

    ReplyDelete
  24. Yang penting, kita kena cuba tingkatkan mutu iman dan ibadah kita sendiri..kelakar juga bila dgr rumour tentang tarikh harini

    ReplyDelete
  25. Nekcik lbih gentar kiamat yang kecik tu...!!!

    ReplyDelete
  26. Banyak lagi tanda2 besar yg belum terjadi.

    Sedia utk kiamat kecik ajelah lagi bagus

    ReplyDelete
  27. peringatan untuk diri sendiri...

    selam petang jumaat....

    ReplyDelete
  28. betul tu... kaji punya kaji kan.. wallahualam..
    >> mmg berbaloi gi steamboat tu.. sbb makanan dia mmg byk pilihan..,
    dari yang dewasa dan utk kanak2 pun ada..

    ReplyDelete
  29. dah balik darat dah..
    dua hari dilautan offshore tenangkan minda..
    ahaksss~

    nntkan citer lautan biru selat melaka.. :)

    ReplyDelete
  30. memang ramai yang sibuk2 pasal kiamat besar sampai lupa pada kiamat kecik..

    ReplyDelete
  31. setuju sgt dgn kata2 adik dan ustaz tuu
    bila turun nya nabi isa .. haa dekatlah sgt kita dgn kiamat ..
    yg kita perlu risau adalah kiamat kecil2 nie ..
    huhuh takut x tertanggung aje nanti

    ReplyDelete
  32. Itulah ramalan ramalan ni xboleh percaya sgt, lain jadinya nanti. Yg pnting teruskan amalan ibadat kita.

    ReplyDelete
  33. betul tu..yg penting, kite terus tingkatkan ibadat kite..salam perkenalan:)

    ReplyDelete
  34. dah banyak tanda kiamat kecik skang kan...tp hakikatnya,kiamat hanya ALLAH je tahu..

    ReplyDelete
  35. yg kelakarnya...depa sibuk shopping,beli makanan bagai nak rak...haha nak buat apa kalau dah nak kiamat...

    ReplyDelete
  36. satu dunia boleh di pengaruhi...

    ReplyDelete
  37. Salam doc,
    Moga kita saling beringat.
    Bila ke pantai timur?Anak saya dlm perjalanan ke sana, katanya hujan tak lebat.

    ReplyDelete
  38. kawan dee syorkan tengok The Arrival kat Youtube..Dee dah tengok..Doc tgklah ye...tapi kalau dah tengok..nak tau gak pendapat Doc..

    ReplyDelete
  39. Terasa begitu kerdil di sisinyer..kiamat itu kan rahsia Allah...

    ReplyDelete
  40. ternyata kiraan puak Mayan salah...hehe

    ReplyDelete
  41. 21.12.12.

    Saya gi site macam biasa. Keja mcm biasa. Meeting macam biasa.

    Hari nak abis baru ingat pasal ramalan doomsday tuh. Hahahaha!!!

    ReplyDelete
  42. Tak de apa pun yg berlaku kan..tp kiamat pasti dtg jgak nnti..bersedia la dgan bekalan yg cukup..

    ReplyDelete
  43. kiamat pasti blaku..
    sedia u kiamat ats diri sendiri iaitu kealam kematian.

    kan

    ReplyDelete
  44. Tq doc kerana mengingatkan.....makcik dah terlupa psl cerita 21 /23 disember ni sbb minggu ni sibuk sibuk ngan kenduri n tetamu yg saling berganti...

    ReplyDelete
  45. x amik tahu pn pasal mayan tu... hahaha..

    yg penting siapkn diri je...
    *nak kawin doc.. doc ade adik pompan x?

    ReplyDelete
  46. hanya Allah yg tahu bila kiamat ni...

    mcm2 la dorang ni...

    ReplyDelete
  47. Kiamat RAHSIA ALLAH.
    Bacalah AL QURAN,
    banyak rujukan ada di dalamnya
    Jadikan PANDUAN dlm perjalanan Hidup & Mati kita

    ReplyDelete
  48. Kiamat RAHSIA ALLAH.
    Bacalah AL QURAN,
    banyak rujukan ada di dalamnya
    Jadikan PANDUAN dlm perjalanan Hidup & Mati kita

    ReplyDelete
  49. Elok je sampai sekarang semua orang tak mati2 lagi. Apa punya propaganda la.. Tak faham betul.. Yang dah menyorok tu mesti dah keluar balik. Haha

    ReplyDelete
  50. ada jugak ke org Islam yg buat persediaan hari jumaat baru ni..tak kiralah kiamat bila kan tapi yg pasti seiap masa kena buat apa yg disuruh dan tinggalkan apa yg dilarang.

    ReplyDelete
  51. Assalamualaikum DZ

    agaknya apa komen orang yg meramalkan kiamat tu hari
    sampai saat ini dia masih bernyawa...

    ReplyDelete
  52. bukan urusan kita nak tentukan hari kiamat tu kan..
    tugas kita mengabdikan diri kepada-Nya.. teruskan saja hidup selagi diizinkan-Nya.. =)

    ReplyDelete
  53. bila dtg kematian utk diri sendiri,
    satu kiamat juga.

    apapun semoga kita lebih dekat..
    ke jalan Allah :)

    ReplyDelete
  54. Heran juga kan orang yg claim depa cerdik pandai gitu boleh taksub dgn ramalan kaum lama yg dah lupus tu..
    Iskk musykil pula sebab cepat benar depa caya ke mende2 gitu...

    ReplyDelete
  55. masa mule2 terbaca psl kaum mayan nyer kiamat nih rasa gentar gk... yelah kite nih banyak dosa... tp sapa lah kite nk tau semua tu kan... takmo percaya tp ttp tau kiamat akan dtg nnti...

    ReplyDelete
  56. rahsia Allah tak siapa yang tahu kan doc?kita hanya perlu lengkapkan diri..insyaallah..

    nurulkan baru tahu tentang kaum mayan2..tak pernah plak tahu

    ReplyDelete
  57. Teringat lagu m.nasir..
    Apokalips, apokalips, apokalips, apokalips..
    123 doremi
    Apa nk jadi
    Alif ba ta ABC

    ReplyDelete
  58. kita kukuhkan diri dengan mengikuti suruhanNYA dan meninggalkan laranganNYA..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...