Monday, November 5, 2012

70% Malaysian Suka Tawaf Shopping Complex

Pernah terbaca satu study, katanya 70% Malaysian spend their weekend, at the shopping mall.
Aku setuju.
Dan aku selagi boleh tak mau masuk dalam statistik tu.

Wife aku kata, apa option yang Malaysia ada..
Ya jugak kata aku..
Tak leh la nak samakan dengan org Ostolia nunn..
Kat sana sejuk, boleh lari lari guling guling kat park..
Boleh naik beskal..
Boleh jalan jalan kat beach.
Kat sini panas berdenting, kalau tak panas, hujannnnn..kalau tak hujan, berjerebu!
Kah kah kah..

Tapi semalam aku terpaksa rela juga masuk statistik.
Sementelah mommy mereka masuk gym..
Aku jadilah daddy mithali katanya..bahahaha

Berusaha juga nak keluar dari statistik. Ajak ZZ berdua ni gi luar kompleks, nak ajak lari lari guling guling kat park depan tu, layan tasik & air pancut kononnya. Tak sampai 10 minit, kena kensel plan nak berguling guling lari lari tu, peluh dah menitis nitis. Oh ya, masa ni hampir jam 11.45am. Ayat cliche Ziyyad " malaysia kan daddy "...alahaiiii...

Habis segala macam kiddy ride aku bawak diaorang naik. Naik aja, gegar sendiri..bahahaha..Kalau dengan mommy korang yg always bawak duit syiling berguni dalam handbag tu, memang bergerak bermuzik ria lah kiddy rides tu korang layan..3-4 round kan...kah kah kah

Sapa kata orang malaysia takde duit. Asal ada aja model baru, semua pakat pakat terjah, belek, beli. dari kereta, rumah, bawak lah ke gejet. Kedai gejet macam ni, hanya seronok di terjah tatkala hari bekerja sahaja. Di kala weekend, toksah la masuk. Banyak spesis kiasu yang pegang tablet & smartfon for display  tu seolah olah tablet & smartfon tu, dia yang punya..kalau boleh, nak kasik habis main game Angry Bird tu sampai level tertinggi!  Bahahaha

Bajet bajet ada ~ 20minit lagi mommy kat gym. So apa lagi nak buat kat sini...So aku pun terjah la pusat bowling. Beria ia Ziyyad ajak aku main bowling..Hello..nak angkat bola boling pun tak larat, ada hati ajak aku main aku sendiri tak pernah main bowling..kah kah kah..Takpe, takpe, nanti daddy kasik prektis power dulu macam shalin zulkifli tu...daddy nak ajak geng geng blogger yg katanya ramai jugak tak pernah hayun bola boling kah kah kah main jugak nanti..Mommy korang dah byk kali main. Budak Zayyan tu jenuh aku kejar sampai ke lane baling bola tu, licin gila lantai dia rupa rupanya! Nasib baik Zayyan aja yg tergolek, aku hampir 74% tergolek dog..kah kah kah

Menjelang 1.35pm. mommy pun siap dah bersenam.
Mommy dah lapar, aku pulak dah malas nak bersenam.
So aku kensel kan aku punya turn masuk gym.
Kami sama sama masuk sikret resepi.
Habis makan, kami balik sebab tak mahu menyesakkan lagi statistik, lantas tido kekenyangan di rumah.

Sekian kisah hujung minggu kami.

59 comments:

  1. best apa habiskan masa kat shopping complex. SA suka je dating ngan anak dara tp kena make sure poket or handbag berkepuk duit didalam sbb anak dara SA tu suka shopping..hahaha..ikut sapa la kan...so..bila nak plan main bowling with the bloggers?

    ReplyDelete
  2. saya cuba jugak untuk tidak masuk statistik..hahaha..weekend kali ni berjaya nampak gayanya..

    sekarang da tak ada eh bola bowling utk budak kecik tu..?

    ReplyDelete
  3. kamu pandai main boling? jom ramai2 main??

    ReplyDelete
  4. seronoknya mcm ni...wife ada masa utk diri sndiri. harap2 husband sy nanti rela berkejaran dgn anak2 tanpa sy...hihihhii

    bowling?? no no no. ke longkang sesaje :p

    ReplyDelete
  5. setuju dengan bujal!!
    jom!!

    dulu2.. saya pun masuk statistik tu..
    sekarang .. job saya sebelum wiken adalah menggugel tempat2 menarik yang bukan untuk sopping sekitar jalan klang lama/pj ni..

    ReplyDelete
  6. chumilnyee... ziyyad n zayyan tu ....

    jom bowling.... juara kott...(longkang lah tapi...hehehe)

    ReplyDelete
  7. Gegar sendiri? Kesian ZZ.........keh keh keh........
    Bila geng2 bowling yang kurang mahir bermain bowling, amatlah meriah. Seronok bersorak masuk longkang lebih dari seronok strike gitu..huhu

    ReplyDelete
  8. betul. saya dan suami penyumbang besar kpd stats tu. asal balik rumah, on the way tu kalo ada mall, mesti nak singgah. mesti nak masuk. buat price check. kah kah kah. tak beli pun padahalnya, tawaf 2-3 kali. last-last keluar tangan kosong.

    ReplyDelete
  9. Kakcik pun tak suka tawaf kompleks beli belah.

    ReplyDelete
  10. shopping kompleks mmg best sbb tu seswai sgt lepak2 dgn ank dihujung minggu hehe

    ReplyDelete
  11. Salam,
    Saya pun suka jadi sebahagian daripada statistik tu..dan anak2 pun suka naik mainan tu (kalau tak bagi naik dia nangis bagai nak giler...adoi la)..
    Suka gak main boling tapi lama dah tak pegang bola boling sejak habis study kehkehkeh

    ReplyDelete
  12. Saya dah lama terkeluar daripada statistik ni. Tapi betul la.. Kebanyakan aktiviti rakyat malaysia ni lebih sesuai di tempat yang beraircond ni... Shopping mall la menjadi pilihankan.

    ReplyDelete
  13. masa student dulu mmg sukalah menjelajah shopping complex ni..pantang lepa.kedai2 dalam komtar tu dulu semua boleh hafal..
    bila dah kawen...lagi best lepak kat rumah.

    ReplyDelete
  14. entri ni sumpah nak tergelak.. *nak gelakkan diri sendiri sebab penah jatuh kat lane boling tu*

    wakakakaka

    ReplyDelete
  15. dah ada anak kecik ni tak rajin dah nak tawaf mana2 mall. dok ngumah ngadap tb adalah best. hehehe

    ReplyDelete
  16. wah.. rajinnya mommy pergi gym.. dah beberapa hujung minggu akak tak masuk statistik.. lepak dalam rumah aje sambil anak-anak langgar kaki sebab main bola dan skate bagai kat dalam rumah.. nak main kat luar hujan.. he..he..

    ReplyDelete
  17. oh saya mmg tergolong dlm statistik tu.. kat kontan ni nak tawaf ke mana lagi kalu musim2 hujan huhu

    ReplyDelete
  18. Panjangnya entry kali ini...

    Ermmm...bila nak ajak kami2 pi golek bola boling tu tp jangan pulak org baling bola ke depan tau2 kita baling bola tu kebelakang...ahahahaaa...

    ReplyDelete
  19. sukaaa ... kalau CA pun kau orang rides lah apa2 pun ... goyang sendiri.... bajet2 dia jalan sendiri hahahahahah

    ReplyDelete
  20. en. bujal dan kakak singa

    saya terer main baling tin
    ada bran???
    hahaha!!

    ReplyDelete
  21. memang betulla statistik tu hehe..

    ReplyDelete
  22. hahahaha.. saya mmg dari dulu masuk lam statistik..
    bukan shopping pon.. cuc mata jerrr..

    ReplyDelete
  23. layan anak2 u tu pun dah kira cam exercise gak ler...
    lari kejar zayyan kat lane bowling tu hehehehhehe
    tapi sib baik zayyan tak tergolek kat lane tu....

    ReplyDelete
  24. err..errr...termasuk dlm statistik tu la!hahahahaha...

    ReplyDelete
  25. tabik spring jaga anak kat mall.kenapa tak mengasuh kat rumah sambil kuak lentang dpn tv ke?

    ReplyDelete
  26. Peluh menitik-nitik itulah satu sebab kakak tak rajin keluar rumah. Shopping pun kalau sesak tak boleh tahan juga. Tapi kalau jenjalan ada teman macam 2 budak baju merah tu kakak mesti tahan.

    ReplyDelete
  27. lepas gym masuk resepi rahsia?
    keh2.


    .

    ReplyDelete
  28. salam sejahtera

    Sejak pandai berbasikal hobi tu dah berkurang. Masalah window shopping....hehe akan beli punya...
    Gambar sg cantik dan terang!

    ReplyDelete
  29. mmg tmpt kegemaran warga kota la Doc. Asal boring je .. shopping kompleks. merayau je pun jadi ler.

    ReplyDelete
  30. Hoih! Kasot diorang....

    uncle pakai selipar je gi kerja...

    ReplyDelete
  31. Dah lama tak tawaf shopping compleks, byk weekend di rumah je sekarang

    ReplyDelete
  32. Kak Nurul pun minggu lps tawak shopping jgk....

    ReplyDelete
  33. salah eja plk tawaf tu,hehehe....

    ReplyDelete
  34. hahaha..betullah tu...umah dee sebelah je pun ngan shopping complex..tp seriously dee hanya pergi bila memerlukan..weekend? dok rumah lagi bagus dari bersesak2 kat situ...lebih baik layan tv & fb kot..hihihi..

    ReplyDelete
  35. your country is hot!

    PSST: kg pakcik aku tu kat kg baru, batu pahat, ko baca entry aku mesti tak abis kan, sebab kat bawah tu aku dah mention nama kampung pakcik aku!
    sila buat pemeriksaan mata, sebab tanda2 penuaan tu dah sket2 muncul wkakakakakkakakakkaa

    ReplyDelete
  36. as salam

    tipuler kalau kata tak penah tawaf sopin kompleks tu kan.. :)

    ReplyDelete
  37. Saya kompem la termasuk dalam 70% tuh.... hehehe, hobi kott

    ReplyDelete
  38. bukan termasuk dalam golongan itu.. ;)
    hanya membeli dan blah terus.. ;)

    ReplyDelete
  39. saya termasuk dalam statistik ni..ha ha

    ReplyDelete
  40. saya pulak termasuk dalam statistik Malaysian yg terlibat buat shopping kompleks yg doktor masuk tu :)

    ReplyDelete
  41. 'apa option yang Malaysia ada..'
    saya akan gunakan alasan tu pada suami nanti ^_^

    ReplyDelete
  42. nampak ZZ yg comel2 tu, langsung lupa nak cakap apa...
    haa...teringat akak masa anak2 kecik dulu...suka sgt bila dibawak jalan2...

    ReplyDelete
  43. As salam Daddy ZZ,

    Baru sempat nak BW, tu pun mcm siput daaa... Weekend mmg payah nak pegang lappy...hiks ... Nampaknya Msia dah kurang 0.01% orang yg tawaf shopping compleks ni... hehehehe... dulu2 terpaksa jgk jln2 ke Shopping Compleks sb balik je kerja mmg kena tunggu hubby kat sana... Terminal 1 Seremban tu ha! hehehe... Kat sini pun rasanya org2nya pun sama juga suka abiskan masa ke shopping mall ni, tp kami lebih suka jln2 kat Park at least boleh bior dak tecik ni bebas lari2...hehehe

    Ujung minggu kat Msia kami lebih suka dok umah buka aircond & tdo! kihkihkih

    ReplyDelete
  44. owh..ok nampaknya last weekend sy pun termasuk dalam statistik la hehehe tp yg sebetul2nya memang jarang sgt ke soping komplek sbb x larat nak bjalan hehehe

    *langsung x penah men boling*_*

    ReplyDelete
  45. lenkali jgn bawak gi bowling lane, gi je padang bolasepak, tapi kena tambah 7-8 org askar adik2 ziyad tu lagikk.. ihikkks

    ReplyDelete
  46. tak suke g shopping mall...nak2 kt alamande ni..apapun takder..tp org berpusu2 jugak..hihihi..merah n sofia suka lari2 baik bwk g main kt pdang..hahaha...

    ReplyDelete
  47. Saya pun x berapa suka menyumbang kepada statistik ini. Cuma kalau ada keperluan jer saya pergi, atau untuk tengok wayang. Selainnya lebih suka pergi seaside... hehehehehe.

    ReplyDelete
  48. sgt rajin mommy ke gym. tabik 300x.

    ReplyDelete
  49. tak kisahlah masuk statistik ke tidak....tapi makcik nak bayang doc tegolek dock ataih bowling alley tu...ngeh ngeh ngeh...

    ReplyDelete
  50. jarang la window soping.. slalu kalau ade barang nak beli baru jalan.. kalo tak dok umah je.. hehhe..

    ReplyDelete
  51. baru nak kata....baguslah,bawak depa keluar sampai peluh menitis-nitis bagai. (macam banyak kalori terbakor)


    ....


    tetiba


    masuk secret recipe....
    ekekeke.

    ReplyDelete
  52. munna pun termasuk dlm statistik tu

    ReplyDelete
  53. CiM la tu. Esp bila cari kasut & beg.

    ReplyDelete
  54. eh..eh... kami pun kekadang masuk jugak dlm stats tu lah.. ohhhh... tutup muka jap! tapi tidak utk weekend yg lepas sbb kami balik kampung. sebabnya nak pergi angkut petai yg menimbun kat umah MIL... jadi peniaga petai kejap..haha~

    ReplyDelete
  55. haisehhhh... tetiba terasaaa plak tempiasnyer... hakhakhak
    tapi sy kureng suka tawaf ujung2 mggu, sesakkk.. rimas & semakk jer rasa haihh..
    slalunya balik dari kerja pong bolehhh...
    lepak2 kt MPH baca buku2 resepi @ novel kaaa.. duduk2 tgk orang lalu lalang, mcm tgk pertunjukan pesyen gituu..
    nmpak org cantik, wahhh.. kagumnyerr.. *dlm hati kata, bertuahnyerrr dia.. kalau ler aku pong gitu kan syiokk.. kihkihkihh
    tapi itu kisah2 masa2 yang berlalu sudah lerrr...
    la nih dah tak rajin tawaf menawaf dah..
    rajin balik rumah dah pasai ada ank menakan dok menanti dirumah...
    kalau sesekali terasa nk tawaf, harus bawak ank menakan sekali...
    baruuu ler ada geng... hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...