Wednesday, July 4, 2012

Jinx & Strawberry

Aku memang jinx bila tiba bab tayar kereta, ini wife aku yang kata.

Sebab, sepanjang aku mula ada kereta, rasa rasanya dah >10  kali tayar aku pancit dek kerana paku.
Bila aku tengok ayah aku, puluhan tahun dia pakai macam macam kereta, baru 2-3 kali kot tayar pancit.

baru kejap tadi gi tampal tayar. Sekali bila check, hambek kau, 2 batang paku menusuk tayar! .. tapi dah lama aku tak jinx tayar ni, adalah ~ setahun kot, so kira hebat lah jugak(rekod peribadi..hahaha)

Lepas hantar kereta tampal tayar + servis sekali, aku jalan kaki ke Mekdi seberang kedai kereta. Kalau gi Mekdi, mesti nak makan aiskrim, kalau makan aiskrim, mesti nak makan kat Mekdi. Ye lah, aku tak berduit, bukannya mampu nak makan aiskrim mahal mahal kat Tutti Fruti atau Hagen Das tu..tengok, nak eja Hagen Das pun aku tak tau! haha

aku ada terbaca bahawa lelaki lebih suka makan aiskrim strawberry, perempuan pulak aiskrim coklat katanya..Aku setuju dengan artikel tu..sebab aku memang suka aiskrim Mekdi strawberry, wife aku pulak mesti makan perisa coklat  :)

36 comments:

  1. sy pulak suka perisa lime =P tp hok tu limited ohh sedih..
    kes tayar pancit ni syukur sy jarang kena..kalau kena mau cuak sbb tak reti nak cabut tayar hehe

    ReplyDelete
  2. hagen dasz (sy pon x tau eja menatang ni) pon sy x penah makan..takut nk beli kanss..tutti frutti penahla sekali dulu..tu pon mangkuk kecik share 4 orang kakaka


    sy lak x kesah la stoberi ke cokelat dua-dua pon sebat..eh sy dah kecur la tgk sekerim

    ReplyDelete
  3. amboiiiii....eskrim mekdi pun tak berapa nak mampu mkn selalu tau :)

    ReplyDelete
  4. saya hantu cekelats.. waimma eskrem atau cekelats..

    takmo laaa tayar kempis.. tak best kan..

    ReplyDelete
  5. iols lebih suker plain... then colek2 kentang goreng kat aiskrim tu!
    sedap hoccay!

    errr... terlalu manis yg ada strawberry - and cokelat... terlalu pekat...

    ReplyDelete
  6. strawberry elok utk sesapa yang hidap batu karang..tp i x suka mkn eskrem mekdi...x tau la pesal..huhu..

    ReplyDelete
  7. Tak boleh naik kereta kena tukar bas agaknya baru ok tayar tak selalu kena paku:)

    Kakak sekeluarga suka coklat, apa je yg ada coklat kami suka.

    ReplyDelete
  8. sy pilih strawberry sbb anak2 lg suka yang tu :)

    ReplyDelete
  9. coklat lagi best tp bila sobery campur coklat lagiiiiii best ;p

    pasal tayar tu dekat banting ni masa lori bawak besi buruk lalu dulu selalu je pancit tayarnya
    sekarang ni dah kuranglah

    ReplyDelete
  10. akak suka sundae strawberry, anak2 akak pun sama sume suka yg strawberry. perisa coklat kurang digemari. apapun mmg sedap aiskrim kat mcD, mengancam

    ReplyDelete
  11. Jangankan nak makan dan bayar, nak masuk ke TF tu pun kakcik 'takut'... :)

    ReplyDelete
  12. Tp sy suke strawberry dr cokelat. Mcm ne tu? Kena check balik no ic ni. Ganjil ke genap no last tu. Bhy ni!

    =p

    ReplyDelete
  13. Hagen dass....saya lalu tepi ambik bau je, hahaha.


    Sebnarnya apa disebalik artikel tu....ada kupas tak pasal apa lelaki lebih suka strawberi dari coklat? Hahaha....


    Apa2pun strawberi cicah coklat adalah kombinasi yang hebat. Aha. :)

    ReplyDelete
  14. saya klu tayar kete setahun tu tak kena paku tak sah... mesti kena...

    setuju dgn artikel tu.. saya mmg suka coklat.. tapi en. suami dia bedal je eskerem apa yg ada...

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh, aku suka strawberry tau...cokelat tak berapa layan sgt la...


      nok, kalau naik motor, kebarangkalian motor pancit lagi besar tau!! kesian aku yg naik motor pegi balik keje ni..dah byk kali pancit kat hiway tau...huhu...

      Delete
    2. lagi kat highway yg ada jalan motor cam kesas tu memang kerap diorang tabur paku..ni nak raya ni siap la kan..

      Delete
  15. lepas ni nak kena check balik tayar sebab 3 bulan ni kete banyak tdo dari bergerak..

    psstt: mungkin tapi tak semua sebab ai suka strawberry, en. suami layan coklat.. hikhikhik..

    ReplyDelete
  16. kalau masa pakai motor dulu kerap la kena paku..skang ni da masuk 5 tahun guna kereta rasanya baru sekali kot kena paku..kalau jalan motor kat kesas tu memang diorang saja tabur paku..lagi2 nak raya ni..

    kebetulan je kot..saya memang suka coklat..husband suka vanilla.. tapi strawberry pun dia layan je..ABC (asal bukan coklat) hahaha..

    err..hegen das saya pun tak mampu...huuuhuu..

    ReplyDelete
  17. munna pun suka coklat ..en abg suka strawberry.... kereta dan dekat 2 thn baru kena tampal sekali last week

    ReplyDelete
  18. bukan kata nak heja, nak sebut pun tak reti.. pe dia, hegen apa? daz, dan? :)

    ye ke pancit sebab paku, bukan sebab terlebih muatann.. huhuu, sempat lagi tuu..

    ReplyDelete
  19. kata takde duit tapi itu aiskrim yg mahal tu. Saya kalau beli aiskrim mekdi pun yg seringgit tu ... huhuhu

    ReplyDelete
  20. drdaddy,

    bab tayar2 nih mmg x pnh handle.kalo terkena harus melenggung tepi jln jgk

    aiskrim mcd,suka strobery gak!!!sedap!!!

    ReplyDelete
  21. pancit sbb paku takpe..jgn pancit sbb terlebih berat..oppss..

    ReplyDelete
  22. Mak aihhh..kerap nau pijak paku doc?? bawak keta redah kawasan pembinaan ke apa?? hehehe..

    Tayar keta doc tu pki tubeless or pki tube?? Klu pki tube, cer cuba doc mintak kedai tayar letakkan lapik getah dlm tayar tu. Tahan la sket tayar tu.

    Tapi antara tubeless dgn tube, better pki tubeless sbb klu paku cucuk tubeless, dia lmbt sket kuar anginnya (selagi paku x cabut or klu x berapa dalam la paku tu cucuk)

    klu pki tube, sekali paku cucuk, mmg wassalam la..lepak tepi jalan dulu smbil tukar tayar baru.

    ReplyDelete
  23. smlm baru tukar tayar baru. dah botak lepas 3 tahun pakai

    ReplyDelete
  24. Apa kata doc pakai tayar mati.. kena besi cerucuk pun tak kesah..
    gurau je..jangan marah ye doc

    ReplyDelete
  25. suka yg oreo tu..
    baru tau doc fakta tntang coklat utk gegirl n stroberi utk boboi..tq tq.. hihi

    ReplyDelete
  26. Bab tayar keta nie kak Nurul serah je kat hubby je settelkan sbb kerja org lelaki(betul ke tu).....suka jugak aiskrim strawberry.

    ReplyDelete
  27. oo gitu ye..bagus betul fakta tu..sahih keee..eemmm strawberry..chocolate..

    ReplyDelete
  28. Sedapnyaa tgk eskrem tuh.. tapi saya kalau ke mekdi jarang plak beli eskrem tuh.. :)

    ReplyDelete
  29. Daddy Ziyyad..itulah seringan ringan musibah...

    ReplyDelete
  30. salam gan ...
    menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
    di tunggu kunjungan balik.nya gan !

    ReplyDelete
  31. Ye ke, pakwe aku suka coklat tau!

    ReplyDelete
  32. hurm...No mmg suka eskrim coklat tp abgLan lebih suke vanila hihi...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...