Friday, July 13, 2012

Bumbung Terapung, Pernah Jumpa ?

Insya Allah minggu depan, dah Ramadan lah kita ya..
Berdoalah kita supaya di beri rezeki panjang umur, sihat badan supaya dapat jumpa Ramadan.

Dah puasa, mestilah lepas tu raya kan..
Janganlah pulak beria ia buat persiapan raya, beli bumbung cantik cantik..Sebab masa bulan Ramdan ni ramai yang beli bumbung cantik cantik..
Tapi tiang tak beli..
Selama ni pun memang takde tiang..:P

Kat mana nak sangkut bumbung, kalau takde tiang, kan...:P

~gambar ehsan Google~  jangan asyik repair bumbung, tapi tak check tiang ya bang  :)

34 comments:

  1. keh keh~kemain ngejar tarawih 5 waktu berlubang2 jugak~~

    ReplyDelete
  2. Waaaaaa...tajamnya libasan doc?? Huhuhu...

    ReplyDelete
  3. rasa sy faham maksud tersirat itu.
    semoga kita semua sedar,insaf dan tak lalai.Insyaallah.

    ReplyDelete
  4. insyaallah.... kita sama2 perbaiki mana yg tak elok
    kukuhkan mana yg lemah....

    ReplyDelete
  5. adehhh...

    semoga ramadhan kali ni lebih baik dari yang sebelumnya...

    ReplyDelete
  6. kene sejibik! keh keh keh

    insyaallah...mudah-mudahan ramadhan ni lebih baik dari ramadhan yg lepas..same2 kite rebut peluang bulan beramal ibadat ni...amin....

    ReplyDelete
  7. tq atas ingatan! :) but, the situation akan berkeliaran dlm bulan ramadhan....hihihii

    ReplyDelete
  8. OK. kita beli dua2 sekali. hehehe.

    ReplyDelete
  9. selamat menyambut ramadan.. semuga berkah..

    ReplyDelete
  10. dalam maksud n3 neh! muhasabah diri sendirik jugak~

    ReplyDelete
  11. Bumbung minangkabau masuk list tak?

    =p

    ReplyDelete
  12. bulan puasa ramai juga yg pasang tiang tapi lepas ramadan, tiang cabut semula .... huhuhu

    ReplyDelete
  13. tiang kalau tak cukup kuat memang masalah nak mencantikkan bumbung.. :)

    ReplyDelete
  14. semoga ramadan ni akan lebih baik dari yg terdahulu...

    ReplyDelete
  15. bukan senang sebenarnya nak memasang bumbung, bak kata en hubby berta mata memandang berat lagi bahu org ygn memasang , klau x kena cari habis ! hehe

    ReplyDelete
  16. dlm maksud yg tersirat tu ...harap2 bumbung dan tiang tu kukuh.

    ReplyDelete
  17. laa.bukan main mendalam lagi maksud tersirat..calang calang orang memang tak faham ni doc!!

    ReplyDelete
  18. Aiyak!!!.. apakah interpritasi bebudak tahun 6 kalo baca N3 ni yer?!!!

    ReplyDelete
  19. memula sy x paham...bila baca komen-komen br paham hihi

    ReplyDelete
  20. 2x saya ulang baca baru faham yang tersirat. ermm betul tu. :)

    ReplyDelete
  21. kali pertama baca tak faham.. apa kena mengena dengan gambar tu tapi bila melibatkan puasa dan raya.. ok.. ai dah faham.. ;)

    ReplyDelete
  22. drdaddy,

    adakah hr jumaat hr entry tangkap dalam!!
    hehehehe
    dalam maksud tuh! !!

    ReplyDelete
  23. peeeeeh...lame x melawat DD skali masuk...haaaaa bedesing telinga hahahahaha....syabas DD..bak kate hattan BISO BONAR entri nih hihihihi....

    ReplyDelete
  24. dah siap bumbung, beli pulak tingkap,


    tapi tiang idak juga ada,cam no? ehehehe.


    *peringatan utk diri saya sendiri juga. selamat bersiap-siap menuju Ramadhan. Amacam? Jadi rancangan bertarawikh di CH? ehe.

    ReplyDelete
  25. sama kita dirikan tiangnya...pastu baru pakat pasang bumbung...

    jom pakat kejar fadilat ramadhan

    ReplyDelete
  26. Nice entry DZZ...selamat menyambut ramadhan...^^

    ReplyDelete
  27. thaaannnkkssss doc... sebulan yg macam setahun ni patut diisi dgn penuh tawaduk.. moga ramadhan membuka hati supaya lebih teguh kukuh kekal iman kita semua..

    ReplyDelete
  28. asalam Daddy Ziyyad..Nekcik nak mntak bebnyak maaf kerana tak dapat bertemu kat rumah Yan smalam...Nekcik pun tak perasan Yan cakap doc nak dtg..lagi pun smalam nekcik kna tnggu orang nak jumpa..dekat pukol 4 baru selesai..sampai rumah yan dapat lah makan macaroon mommyzz..sedaap...lemak berkrim..takpe nnti datanglah rumah Nekcik raya ye..

    ReplyDelete
  29. Kuat dan kukuhkan tiang dulu, baru elok kalau bubuh bumbung..

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum Doc... makan dalam ni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...