Thursday, May 24, 2012

Terima Kasih Kerana Sudi Berkawan

Terima kasih kawan kawan blog semua yang wish birthday Zayyan semalam. Dalam banyak banyak komen tu, aku tertarik dengan komen Bujal.

Yup, kita dah kenal lebih dari setahun Bujal..sejak Zayyan belum wujud lagi. Aku mula menulis blog pada bulan Nov 2010. Sejak dari tarikh itu, makin ramai kawan kawan blog yang aku kenal. Ditambah kemesraan dengan jumpa semasa gathering blogger, dan selalu berbalas update di FB !

Jujur aku akui, hari hari kini aku lebih banyak berinteraksi dengan kawan2 blog( di blog &group FB), berbanding dengan kawan kawan lama (zaman sekolah dan universiti). Dan yang uniknya, dengan blog lah aku luaskan skop kawan kawan aku( asyik muka doktor aja kalau dgn kawan2 zaman Uni, ahahah). Dan kalau dgn kawan kawan zaman sekolah menengah dulu, majoriti nya skop bidang profesionak aja ( engineer, lawyer, akauntan)! Okey, ya! aku loss contact terus dengan kawan kawan zaman sek menengah form 1-3, dan kawan kawan zaman sekolah rendah lagi lah, tak pernah tahu apa jadi kat mereka semua!

Aku berdoa, semoga ikatan persahabatan ini kekal hingga ke akhir hayat, kalaupun lepas 10-20 tahun akan datang, masing masing dah tak berblog! Ahahaha...

53 comments:

  1. Sy yg perempuan nie lagi la. Bila dah kawen, priority pd family. Jadi, nak jumpa kwn lama tu mmg pyh.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih juga kpd Daddy Ziyyad kerana sudi berkawan dgn WN. Dan WNlebih suka berkongsi cerita dengan menulis dan dibaca oleh rakan2 blog berbanding menulis status kpd rakan2 FB..(yg jugk kengkawan sekolah, U dan tempat kerja)

    ReplyDelete
  3. New frens jugak boleh buat kita ni bertambah pengetahuan am kita sometimes. Then ukhwah baru terjalin.. Akak memang jenis suka berkawan...INSYALLAHH...new frens make new thrill in our life. Pandangan akak lahh...

    ReplyDelete
  4. lagi 20 tahun gathering mesti lagi meriah kan? saya dah kawin dan ada anak dah time tuuuu....hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh saya ucapkan pada saudara...

      terasa seronok dgr kawan2 saudara semuanya berjaya...saya ini hanya kerani cabuk...terasa kerdil pula diri ini hendak berkawan dgn saudara...

      p/s: apapun, saya ucapkan terima kasih kerana hendak memberi hadiah pada saya, dan sekarang ini saya sgt teruja mengetahui hadiah apakah yg bakal saya dpt dari saudara...cer citer... :)

      oh, lemah lembutnya komen saya ini kan saudara....kehkeh...

      Delete
    2. wakakakakkaa..hampeh ko noks....geli pankreas aku baca ayat kau skema macam ni! hahaha

      Delete
    3. Bhahahaha, dokto... Lawak pon pankreas2 jep... Kuikuikui

      Delete
  5. sama-sama. walaupun kita tAK Pernah jumpa. eheh!

    ReplyDelete
  6. saya yg duduk kerteh ni mana lagi nak pergi... tempat semuanya limited edition, hahahaa... memang duduk depan laptop je la kalo takde aktiviti lain... dari kawan2 lah kita dapat kongsi pengalaman dll kan... thanx :)

    ReplyDelete
  7. kawan biar ramai ,
    musuh jangan seorang


    (betul ker peribahasa tu )



    apa apa pun ...


    i lyk jadi ur friend

    ReplyDelete
  8. oh semalam besday zayyan ya..x dpt auntie nk wish..smalam internet auntie kena block..nanges auntie wuwuwuwu hehe

    happy belated besday zayyan!

    yela awak antara kwn blog sy yg terlama :)

    ReplyDelete
  9. dan tak sangka,kaklong juga dapat berkawan dengan seorang doktor...almaklumlah kaklong ni sekolah tak setinggi mana....

    terima kasih DZ..
    terima kasih jugak Dr.Singa...
    ngeh ngeh ngehhhh

    ReplyDelete
  10. tak tahulah uncle ada ke tidak lagi 10-20 tahun akan datang .

    ReplyDelete
  11. Sejak SAHM ni, ramai kawan Maya dr kawan realiti.... :D

    ReplyDelete
  12. ija yang baru baca blog daddy just for a few months, bila terserempak kat Aeon Bkt Tinggi hari tu pun dah terus dapat cam daddy dan anak anak. Sempat juga tgk Mommy Z.... Thank u juga kerna support ija nyer blog with all the comments.

    ReplyDelete
  13. lately tetiba saya pun rasa macam tu..mungkin sebab hari hari duk baca kisah orang dan kita cerita kisah kita terasa lebih rapat berbanding dengan kawan sekolah..hehe..

    ReplyDelete
  14. tau pasal blog ni pun dari terjahan blog ke blog.. ;)
    walaupun hanya kawan di alam maya tapi inilah rakan-rakan terbaru ai.. nak harap kawan2 masa sekolah dah semakin susah nak jumpa.. entah ingat entah tidak.. FB..? hanya sekadar tempat untuk blogwalking.. ;)

    ReplyDelete
  15. terasa kerdil diri ni nak berkawan dengan doc..
    tapi bila doc rajin komen blog menjadikan diri ini tak rendah diri lagi..
    moga ukhuwah ini akan berkekalan....:)

    ReplyDelete
  16. btol...
    moga ikatan ukhwah kita berkekalan...
    ada masa nanti bolehla doc berkenalan dgn doc hati saya jugak :)

    ReplyDelete
  17. akak belum penah hadir gathering bloggers, kalo boleh hadir, mesti bestkan

    ReplyDelete
  18. kite pernah jumpakan tapi tak pernah berkata2...
    malu la pulak...malu weiii..

    ReplyDelete
  19. sonok jugak dapat kawan blog yang dari pelbagai golongan.. moga kekal jugak..insyaAllah..

    ReplyDelete
  20. oi~jom lepak mall baru kat setia alam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru sgt bukak lah bujal..17hb hari tu...lagi seminggu dua lepak best gak..dah byk outlet bukak

      Delete
  21. aku consider kawan skolah ka, kawan blog?
    haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku consider kawan blog. Sebab zaman sekolah kita tak pernah kenal pun! hahaha

      Delete
  22. Amin...moga persahabatan nie kekal hingga akhir hayat :)

    ReplyDelete
  23. happy belated birthday zayyan!!..terlepas satu hari pasal smlm tak masuk opis..hehe

    ReplyDelete
  24. semoga berkekalan..tapi seperti kata doktor..tak tau berapa lagi dapat bertahan dalam dunia blog..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sangka tarikh lahir anak kita samalah.

      Delete
  25. seronok berblogging..saya pun tak sangka leh dpt kawan doktor..leh mtk mc tak doc? hahaha..

    ReplyDelete
  26. laaa hai, sokmo la sayatertinggal.. huhuh.. selamathari lahir zayyan!

    bujal dah lama x datang belog saya. hihihi.. :)

    ReplyDelete
  27. Samalah kita...kawan2 yg ada sekarang hanya kawan sekerja. Kawan2 zaman sekolah hanya say hi kat fb. Skrg bertambah kawan melalui blog pulak.

    ReplyDelete
  28. Seronokkan berblogging dpt kwn2 di alam maya, kekadang tu ada rasa rendah diri juga bila tahu kwn2 blog yg mempunyai kerjaya profesional berbanding kita kerja biasa2 je,tp buangkan rasa tu semua sbb semangat nak berkwn x kira siapa.

    ReplyDelete
  29. yep setuju sesangat.. now ni memang kawan blogger yang menceriakan setiap hari.. baik kat blog atau kat fb.. hari tu kat piknik nak tegur, tapi macm malu2 la pulak.. padahal kat fb sembang kemain ekkk.. hehehe...

    ReplyDelete
  30. tu lah mmg seronok berblog nih...keep on berblog doc...:)

    harap tak terlambat wish selamat hari lahir utk hero hensem Zayyan...semoga membesar dgn sihat..amin..

    ReplyDelete
  31. Sekarang ni nak keluar jumpa kawan dah x de masa, nak calling2 takut org tengah sibuk, jadi jengok n ziarah blog je la. W/ pun x pernah jumpa, rasa macam dah kenal lama...

    ReplyDelete
  32. terimakasih jugak kerana sudi jadi kawan maya akak...:)

    ReplyDelete
  33. tulah, kawan-kawan kat blog ni rasa dia lain macam sikit.....spesel ;)

    ReplyDelete
  34. terima kasih juga buat tuan hamba yg sudi berkawan dengan kami2 di sini,berkongsi ilmu2 dan yang sepatutnya..

    saya doakan Allah berkati hidup tuan sekeluarga...:)

    ReplyDelete
  35. Selamat bersahabat hdknya smp bila2.
    Sy syg kwn2 blog,diorg selalu ada bila2 masa.

    Happy belated birthday utk zayyan,,:-D

    ReplyDelete
  36. amin,....
    moga panjang persahabatan kita selamanya..

    doktor kalau ayu tak kenal doktor, bab2 kesihatan mmg zerro.. thanks my pren..

    ReplyDelete
  37. happy birthday buat zayyan yang pertama.. moga menjadi anak y soleh

    ReplyDelete
  38. Setuju dgn doc..skrg ni pon mak lbh bnyk dan lbh mesra dgn kwn2 maya.

    Rasanya lbh mesra di alam maya meskipun tak pernah kenal sblm ni, tak pernah jumpa dimana..but perkenalan antara blogger sesama blogger mmg manis utk dikenang

    P/s: Mak pun ada gak kwn lama..sjk dr berbelog thn 2010 dulu, dialah reader dan pendrop setia mak. Tau sape?? Tuh..mama abby qistyna tu hah. Ado komen kek atas nun..

    ReplyDelete
  39. Jujur cik ina katakan first time cik ina kawan ngan doktor dan bini doktor. semuanya berpunca dari blog : )

    ReplyDelete
  40. tertinggal ayat bangga dapat kawan ngan family doktor.

    ReplyDelete
  41. Salam,
    betoi tu. Ni akak dah jumpa at least 5-6 orang kawan blogger dlm sebulan ni, tapi kawan zaman sekolah tak jumpa lagi!

    ReplyDelete
  42. aku lak berjaya kenal dengan ramai peladang2 yang berjaya dari FARMVILLE wakakakakkakakakka paling best boleh lepak2 mamak dah skang ngan derang wakakkakakaka

    ReplyDelete
  43. Means awk baru jer ker kenal sepupu awk tuh? Kenpius suda..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ampun!! percaya ke si Bujal tu sepupu saya? ahaha

      Delete
  44. komen Dee tak boleh blah! kah kah kah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...