Monday, April 2, 2012

Bermastautin lah dikau wahai RM

Awal bulan..ramai yang duit berkepok kepok time ni..
Nak nak pula lepas dapat INI

Alhamdullilah..rezeki masing masing..
Pergi mengomen kat blog si Pok Amai Amai tadi..

Teringat kata kata ni pasal awal bulan/akhir bulan:

" Duit gaji singgah lalu/menumpang kejap aja dalam akaun bila awal bulan/akhir bulan"



~ semoga satu hari nanti duit kita lepas ni tinggal secara tetap lah ya dalam akaun, takyah malu malu nak menumpang kejap aja..bermastautin lah dalam akaun tu..haha~

33 comments:

  1. Duit kakcik hanya menumpang lalu (kejap pun tak sempat) dalam akaun...

    ReplyDelete
  2. hehehhee duit mmg cam angin..singgah jap2 jek ;)

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah..sejak wat bisnes kecil-kecilan dpt jugaklah wet sy bermastautin dlm akaun..bior akaun husband jer kering selalu HAHA

    ReplyDelete
  4. selalu dok berdoa gitu ..... duduklah lama2....dalam akaun tu kan kan

    ReplyDelete
  5. kata suami saya,
    gaji tetiap bulan sume duit org.
    bil itu ini, loan itu ini, hutang itu ini
    seciput je pun duit sndri..
    :P

    ReplyDelete
  6. mastautin kan sikit tiap tiap bulan dalam asb

    ReplyDelete
  7. mastautinkan dalam asb dgn unit trust je. huhuhu~

    ReplyDelete
  8. goyang kaki, duit mengalir je masuk acc, takde kua2..
    syiokk oh

    ReplyDelete
  9. bilalah duit bukan lagi satu masalah ????

    ReplyDelete
  10. haha jaraaaaaaang sgt dia nk duduk diam2...mesti main cak2 jugak...kejap je ada lepas tu hilang =.=*

    ReplyDelete
  11. Besar mana periuk begitulah keraknya doc. Walau sekarang guna periuk elec. tapi dah lumrah manusia makin banyak dapat, makin banyak guna...

    ReplyDelete
  12. stuju..menumpang lalu..kalau yang nak bermastautin pun..ada la sikit..alhamdulillah

    ReplyDelete
  13. Cik rose lagilah...mengharap insan suami bagi duit hihihi

    ReplyDelete
  14. Betul tuh,mmg bkn hak kita pun.byk komitmen nk byr,saya amalkan menyimpan 10% dr gaji tiap bln,x takut utk bersedekah .saya percaya rezeki kalo dikongsi lebih berkat jdnya.

    ReplyDelete
  15. akaun sempit sangat
    duit pun bosan nak duduk lama2 - apatah lagi bermastautin kat dalam tu
    ekekekekeke

    ReplyDelete
  16. Khaaann.. mmg gitu laa setiap bulan singgah kejap jer.. pas tuh nak kena plak laa setel hutang.. kejap2 je surutnya.. :)

    ReplyDelete
  17. sama la kita. panas sehari jer .. pastu sejuk.

    ReplyDelete
  18. permastautin yg sgt2 dialu2kan..lam hidup..hehee

    =P

    ReplyDelete
  19. hurmmm same je ngan akak disini dikkk ;)

    ReplyDelete
  20. dee pun samalah juga..lalu je..tak singgah lama pun..huhu..

    psl bbq buffet kat seri pacific hotel tu..RM68++ for adults..tp kami aritu dpt RM40 nett sbb one of the blogger keje situ..kalau nak..bgtaulah..boleh dee tya2kan psl diskaun tu..then for kids...5 years below FOC, 5 years above 50%..

    ReplyDelete
  21. aha kan
    duit gaji memang menumpang kejap je dalam akaun tu
    bila la nak bermastautin secara tetap kat situ..

    ReplyDelete
  22. dah memang fitrahnya rezeki tu sebegitu..bukan untuk disimpan tapi untuk dinafkahkan..

    ReplyDelete
  23. Duit banyak mana pun bila mati kita tak bawa pergi.

    Eloklah kita tumpangkan di dompet mereka yg lebih memerlukan bila dah banyak sangat yg bermastautin di dlm dompet kita.

    ReplyDelete
  24. ala......
    tak pernah pun akaun bank ayu terisi.. semuanya abis gitu bt pusing2 jer

    ReplyDelete
  25. mudah-mudahan akaun tu terisi lepas ni...

    so far kami tk banyak sikit2 pun jadilah isi dlm asb...budak2 dlm asd dan tbg haji..manalah tahu kot2 dh besar nk jd pilot or lain2 tu tk la perit sangat nk ngumpul duit...duit raya pun simpan situ kalau tk simpan takut maknya terguna pulak :P...cdgnya tk nk ambil PTPN...kesian berhutang bertahun-tahun...

    ReplyDelete
  26. sejak2 dah abes bayar utang ptptn nih...adala lama sikit duit tu menumpang kasih dlm acc bank..asalkan mata tak tergoda dgn jualan online..INSYAALLAH duit tu lebur ke kedai buku beli novel..ahaks!!

    ReplyDelete
  27. yg bermastautin tu adalah sikit2 buat bekal.. tapi yang menumpang lalu tu banyakkkkk.. he..he.. Alhamdulillah masih punya rezeki untuk kita berbelanja kan..

    ReplyDelete
  28. assalamualaikum

    hidup untuk memberi hehehheeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? duit aku ni pun menumpang pas tu dia berlalu pergi mcm tu ajer....

      Delete
  29. samalah menumpang lalu.sik sempat bg salam.hahaha.

    ReplyDelete
  30. Kena sungguh2 apply PR nih, *skang ni dia x tumpang pon, lalu jek* kuikuikui

    ReplyDelete
  31. mmg selalunya pergi mcm angin lalu je.... tapi ada juga yg kekal sikit demi sedikit

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...