Thursday, March 15, 2012

Vektor

Terima kasih wahida. Kalau melancong jangan lupa belikan lagi..~haha



Terima kasih Hanie. Kalau melancong jangan lupa belikan lagi. ~haha



~ Melancong itu satu ketagihan. Anda setuju? Saya sudah dijangkiti wabak ini. Vektor wabak ini ialah virus merah ini ~


ps: Vektor adalah organisme yang hidup, biasanya serangga atau artropoda lain, yang menyebarkan agens penyakit mikroskopik pada penjamu yang rentan.  Contoh vektor dan penyakit yang disebarkannya mecakup nyamuk (malaria, filariasis), pinjal (murine typhus dan pes), tungau (tifus epidemik), dan kutu (rocky mountain spotted fever dan lyme disease).

31 comments:

  1. Kesian kakcik... takde sapa pun yang ingat!

    Hehehe... kakcik melawak je. Yong Halima siap tulis nama kakcik atas salji lagi. :)

    ReplyDelete
  2. eh dapat FM bestnya...!







    kaklong..belom pernah gi melancong obese lagi...huhuhuhu!

    ReplyDelete
  3. wah dapat FM tu makin bertmabah la koleksi Fm doc ya

    ReplyDelete
  4. syiokknye dpt FM... pinjam zayyan nye alas ke tu nak posing...hehehehe

    ReplyDelete
  5. yang belakang tu macam alas tukar lampin bayi.. hehehe...

    ReplyDelete
  6. saya suka tgk latar belakangnya hihihhhhh

    ReplyDelete
  7. cheqna tertanya
    apakah background itu?????

    ReplyDelete
  8. Bertambah koleksi dari teman maya... seronok:)

    Ramai yg terpikat background dari cenderahatinya. Buat kakak background itu dah jadi lagenda....

    ReplyDelete
  9. kira kamu bertuah dapat fm banyakkk....jeles!!..ekeke.

    ReplyDelete
  10. DZ kumpul fridge magnet ye????? banyak dah ke koleksi uols beb????

    ReplyDelete
  11. dpt Fm mmg best.. dapat melancong laaaaagggggiiiii best.. he..he..

    ReplyDelete
  12. setuju!! nak ikot jugek pegi melamcong! DZ; mohla buat edisi melancong geng suka suki komeng! hahaha

    ReplyDelete
  13. uwaaaaa...sapa pi dubai tu? nak pi hanimun kat sana tak mampu cek... =P

    ReplyDelete
  14. untung DZ dapat macam2 hadiah. Tentu ramai peminat ni .... ngeeee

    ReplyDelete
  15. Rocky mountain spotted fever tu ada kat malaysia ni ke doc?

    ReplyDelete
  16. kita tak de org nk kasi... huhu..


    .

    ReplyDelete
  17. kakain ada la sikit,tak byk pun...itu pun bila kumpul asyik hilang jer...

    ReplyDelete
  18. cantik2 FM tu.... Vektor munna duit kot...

    ReplyDelete
  19. saya juga sudah terjebak..huhu..tp fm2 tu cantiklah..

    ReplyDelete
  20. pehhh.. bersinar2 fm D tu!
    haha

    ReplyDelete
  21. DZ doc gigi kan? klinik kat mane? sy nak cabut gigiiiiiiii =(

    ReplyDelete
    Replies
    1. ekekekekeke..saya bukan doktor gigi.. saya doktor perubatan.

      Delete
    2. Dr Khir Toyo doktor gigi ... ngeeee

      Delete
  22. mmg best kalau dapat free gift hehe..

    ReplyDelete
  23. mm..rasanya ritu ada gak pesan kat dr. hanie..huuhu
    die lupa lah tuh~
    huk2

    ReplyDelete
  24. mmg kumpul fridge magnet dari serata dunia...now tinggat sikit ajer lagi space kat fridge pasni takde tempat nak letak dah hehe

    ReplyDelete
  25. hahaha..virus merah tu jugak la yang selalu angkut aku balik umah mertua..

    tapi apesal la encik M A S tetiba dengkikan dia lalu bercadang nak bergabung pulak..

    ReplyDelete
  26. saya melancong dalam negeri je mampu..isk..isk...

    walaupun virus merah punya slogan everyone can fly T___T

    ReplyDelete
  27. aku antara yg ketagih melancong...sejak ada AA ni, mmg buat aku tak keruan duduk...kalau bukak promo laaaaaaaagi aku tak tido mlm ko...huhu...
    tapi tulah masalahnya, nak melancong kena ada duit...aku ada duit sikit je, habis camno? ko tak nak sponsor tiket/accommodation kat aku ke? hahaha...

    p/s: sebenarnya, aku takut salah klinik je masa hantar FM tu nok, sbb aku sebut dr. faiz, alih2 si kimi tu ckp, takde nama dr. faiz kat sini...aku dah gelabah dah masa tu...pas tu kimi ckp, dr. faizy adalah kat klinik ni...so, aku rasa betul la kot nama ko faizy, aku pas je la...kehkeh...

    ReplyDelete
  28. mewah FM, sekarang ni memang ramai yang suka kumpul FM : )

    ReplyDelete
  29. daddy ziyyad...kalu nak FM turkiye..kena lah dtg umah nekcik!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...