Tuesday, March 20, 2012

Rombongan Cik Kiah

Hari ini saya ketandusan idea, sebab petang semalam hampir 4 jam saya menghadap website uncle Tony.
Maka otak sudah burn out tak tahu nak cerita apa. Apa boleh buat, rakyat marhein macam saya hanya mampu naik pesawat bajet, kena tunggu dan dikecewakan(oleh website yang bila kita klik utk proceed, terus hang) berulang kali pun, saya redha, dan tetap gigih mencuba dan cuba. Akhirnya, Alhamdullilah..inilah yang saya dapat:


jangan tanya kenapa saya ke situ lagi, walaupun bulan Oktober 2011 saya sudah ke sana( ini semua salah uncle Tony yang sudah mansuhkan penerbangan bajet ke New Zealand!! haha).

dan kali ini saya menjadi ketua rombongan cik kiah ke Western Australia. 6 adults ( pakcik+makcik dan cousin + husband cousin) akan turut serta. :P


ps: sebenarnya western australia itu besar..masih ada tempat yang saya tak sempat lawat dalam lawatan terdahulu ( dan tiket ke London pun mahal sebenarnya..ekekekekke)

29 comments:

  1. weh..ko dapat berapa harga tiket termasuk tax bagai tu nok? teruja aku nak tau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. untuk aku, wife + sorang child + sorang infant = RM 2913. Ni dah termasuk segala macam tax + fuel surcharge + Pick A Seat + insurance.

      Delete
    2. Lupa, termasuk harga luggage sekali..:P

      Delete
    3. eh, ok sangatlah le harganya tu... berbaloi ;)

      Delete
  2. waiiii...sakan berjalan rombongan cik kiah ni...

    ReplyDelete
  3. hmm..bilalah sy dpt beli tiket gi overseas mcm dr..ni asyik2 Indon je ni..xleh jadi..hahaha..

    ReplyDelete
  4. TAK PERNAH BERJAYA DPT SEAT MURAH BILA AA BUAT PROMO.... BESTNYA DR NAK KE OBERSI LAGI

    ReplyDelete
  5. wamboii wamboii..doc ...balik kampong ye...

    ReplyDelete
  6. ohhh... yg ni semalam eh....
    ekekekekek

    makan angin sakan uols ye!

    ReplyDelete
  7. ape yang terasa macam ntah ape ape je bila buat booking ni, letak la budak yang berusia lebih dua tahun tu dalam booking, ingatkan dapat la harga separuh tapi padahal harga tiket dia sama je macam harga dewasa..

    p/s : tengah berkira kira nak beli tiket balik kampung hujung tahun ni

    ReplyDelete
  8. Australia benua terbesar doc. Kalau western dia rasanya negara kita ni entah berapa kali ganda. Kalau seminggu pun tak boleh jelajah semuanya.

    Atau sebenarnya doc nak survey cari lokasi migrate terus buka klinik kat sana mana kakak tahu... Ramai Singaporean yg tinggal/kerja disana (guna PR). Anak-anak nak cakap Melayu/Jawa pun dah tak pandai dah...

    ReplyDelete
  9. bestnyaa...i banyak kali cuba..x pernahnyer lepas...macam try again..sudahnya..bercuti dalam malaysia jer la...

    ReplyDelete
  10. wah..beshnya.....
    nak pergi jugak
    *sambil kira duit dalam purse*

    ReplyDelete
  11. x jadi lah ke negara 'lord of the ring' ya doc?
    nway..oke lah tuh.. travel juge~

    ReplyDelete
  12. wah..kali ini lebih ramai
    nx time boleh bw rombongan blogger pulak yek
    tapi kena plan setahun sebelum...sbb nk
    kumpul budget..hik3

    mommy zz dah pro doc
    kak ati ni baru nk mula belajor
    suruh mom zz buka kelas kat batang benarlah :)

    ReplyDelete
  13. 4 jam????

    gigih giler!

    cepat baca jawapan utk soalan dedi di sini http://www.gadisbunga.com/2012/03/part-3-menjawab-soalan-azam-queen.html

    :D

    ReplyDelete
  14. wahhhhhhhhhhhhhhh
    tabik toing2lah..
    bila percutian itu akan bermula?
    yang pasti ayu mau FM ya.. hhahhahahah
    **gelak besor aku **

    ReplyDelete
  15. bestnya...saya adalah rindu ostolia...huhuhuhu

    ReplyDelete
  16. Last year ke western gak ke?

    FM satuk, kuikuikui

    ReplyDelete
  17. Cemburu!

    Eh, boleh ke kirim FM dri ostolia nie? (Sambil bt2 pandang tempat lain dan bersiul...ouh, jgn lupe kaki menguis-nguis tanah)

    =p

    ReplyDelete
  18. nape x pegi tempat lain...

    ReplyDelete
  19. Kali nih mmg jealous!!!!

    Stress! !!

    Nk pg jugakkkkkkkkkkkkkkkk

    ReplyDelete
  20. Bila lah abang Leman tu boleh temankan gi ostolia gak .......

    Boring tul....nak seludup masuk smepadan Thailand pun tak leh .....

    ReplyDelete
  21. pehh chief tu...kalau ada rezeki rombongan cik kiah sesama blogger doktor jadi chief jugak...mahu?? tkdelah gurau je...saya teringin juga nk ke obersea tp lum ada rezeki...

    doktor mak saya kena kemo 5 kali,tinggal 1 kali je...itupunn doktor kata kena radioterapi jugak...skrg ni mk saya dh susah nk mkn nasi,selalu mkn bubur je...itupun ikut selera juga,ada tk mknan tambahan yg patut saya beli utk dia yg boleh bantu beri tenaga??

    ReplyDelete
  22. diharapkan ketua rombongan cikiah..bawa balik FM yg cantik2 yer...heheheh!

    ReplyDelete
  23. setengah orang lahir memang untuk berseronok-seronok je... JELES!

    ReplyDelete
  24. WA mmg luas kan...

    untung Dr dpt harga tu utk sefamily...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...