Thursday, February 16, 2012

Selamat Hari Jadi Kereta Aku..haha

Tadi pagi dengar Hitz FM...pasal 'kalau benda benda yg tak boleh bercakap, tiba tiba boleh bercakap'

Kita selalu bercakap dgn kereta, dengan komputer, dengan traffic light...kan? Jangan tipu kata tak cakap!Hahaha..Kalau komputer rosak, kita membebel kat komputer, kalau traffic light lambat kita marah kat traffic light..kan?

So, kalau lah ada benda yang kita selalu guna boleh bercakap balik kat kita, apa dia akan cakap?
Benda yang aku pasti akan bercakap merintih mengeluh ialah kereta aku.

Kereta : " Dah la oiii..dah penat aku kerja ni..hari hari travel..nak jugak duduk lepak rumah"
Aku     : " Apa boleh buat, aku miskin..kalau kaya raya aku ada 3-4 biji kereta, boleh lah bergilir kau relax"

~ Oh ya, hari ini, 16 Februari, genap 8 tahun kereta aku berbakti dgn aku. Still going strong, still sihat~
untuk orang orang tak berduit macam aku, selagi boleh pakai, kita pakai..duit banyak nak kena simpan, demi masa depan..huhu

30 comments:

  1. Tak sangka beli kereta kat Johor ye doc... Ala... belilah baru doc... mana ada org banyak duit akan kata dia banyak duit...

    ReplyDelete
  2. kereta ada jiwa.

    tapi ayah saya percaya yang saya fikir mcm tu sebab masa kecik dulu dia selalu ajak saya tengok Herbie!


    heheh!

    ReplyDelete
  3. Boleh usha-usha kete baru dah tu doc, 8 tahun lama dah tu, tapi jngan mention nk beli kete baru kat depan kete lama, nanti merajuk kereta lama, besikan ada jiwa nanti merajuk kereta tu pulak :)

    ReplyDelete
  4. samalah...dah 8 tahun lebih dok pakai kereta yg sama. siap ada nama kereta kak liza tu, Nur syafikah. anak kak liza yg bagi nama. kita menghargai jasanya pada keluarga kita..

    ReplyDelete
  5. epi bday kete..moga akan terus berbakti pd tuan besau dgn jayanya

    ReplyDelete
  6. salam doc

    samalah mcm saya ni..masih guna kereta first car dah 4 tahun dah ni..alhamdulillah, banyak jasanya..dan syukur tak buat masalah.. nampaknya, buat masa ini memang tak terfikir nak sambar lain..cukuplah apa yg ada :)

    ReplyDelete
  7. Kalau keta tuh masih boleh digunakan.. baik guna jer..kan..kalau dah rosak dan tak berbaloi nak baiki baik tukar baru jer..

    ReplyDelete
  8. Selagi boleh guna, kita guna sajalah. :)

    ReplyDelete
  9. sama r..cheqna dah guna mrblack 4 tahun dan tak akan tukar insyaallah sampai bila2 kot sebab itu adalah harta pertama cheqna...akan digunakan selagi nyawa cheqna ada =)

    ReplyDelete
  10. betul tu selagi boleh guna, kita guna sajalah keperluan kan?
    selamat hari jadi kereta DD (,")

    ReplyDelete
  11. kadang2 doc..yg x de duit yang paling rajin tukar keta..hehehe

    ReplyDelete
  12. betul tu, selagi boleh digunakan, gunakan aje. birthday keta akak bulan 6 nanti

    ReplyDelete
  13. happy birthday to your car...
    ehehehhe

    selagi boleh guna - tak de masalah kronik
    guna aje lah kan...
    tak payah membazir - tak gitu???

    ReplyDelete
  14. eh, bukan ker biar pape asal bergaye?
    kekkeke

    ReplyDelete
  15. tul tu..selagi boleh berbakti kita pergunakan je dengan sebaik baiknya sebagai membalas jasa diorang tu..sampai masa dah tak boleh nak berbakti baru la kita beli lain..kalo tak jadi cam karangan "saya sebatang pensil" pulak..hehehe

    ReplyDelete
  16. Selamat harijadi kurita* mg terus berbakti

    Pstttt, selamat kuor duit ye doc, heeee

    ReplyDelete
  17. 8 tahun bersama, banyak jasa kereta tu kan?

    sebayala kereta kita.. cuma kereta saya bulan oktober..

    ReplyDelete
  18. Salam,
    Boleh bertahan 8 tahun lama tu ...tahniah, biasanya orang dah tukar kereta ! LF jua pakai kereta biasa je .. pesona malaysian made... itupun anak yang beli dan ayah yang pakai.

    ReplyDelete
  19. wow.. 8 tahun?
    lama tue.. hahaha

    tangkap la kereta baru plak. :p

    ReplyDelete
  20. aku slalu bercakap ngan laptop aku..."tolonglah jangan lag...sudahlah tu sayang...sayang...OI! DAHLAH TUUU NAK LAGGG!"

    hahah XD
    true story.

    ReplyDelete
  21. last month nak renew roadtax kena leburkan RM 650 dulu utk byr saman

    ReplyDelete
  22. minta maaf tapi tuan doktor berckp mengenai kereta tuan yg mana? hihihiih...

    ReplyDelete
  23. putu risau sangat kalau handbag/beg duit boleh bercakap.. (hehehe)

    ReplyDelete
  24. hai kereta johor.

    kereta sy pon dah 8 tahun. kasihan dia dah tua.

    ehhhhhhh. da lama x blogwalking lah!

    ReplyDelete
  25. Hepi birthday wahai 3240, berbaktilah kamu sebelum bakti kamu ditamatkan....aminnnn

    ReplyDelete
  26. betul tu..kalau asyik tukar kete, sampai ke tua asyik membayor hutang, huhu.

    ReplyDelete
  27. ya lah tu.. CA pun naik ja keta buruk tu ... itu ja yang mampu ....

    ReplyDelete
  28. emm camana org sambut hari jadi kereta dia yer :P,mandikan kat kedai,kasi kilat semacam ke?

    duit simpan beli tanah,emas atau property...harga stabil

    ReplyDelete
  29. cinta bersulam rindu me pun dah masuk tahun kelapan. tahun depan abes bayar. yeay ! boleh la hint2 MPV lak kat encik suami :p

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...