Tuesday, February 14, 2012

Makcik Sekeluarga Mencuri




Lihat video ini yang telah di muat naik ke laman Youtube. Beberapa orang wanita dan seorang lelaki dengan selamba mencuri barangan, sampai ada yang dimasukkan di celah kelengkang.  Video ini bertarikh 7 Februari 2012. Report Polis telah dibuat di Senai, Johor.

Modus operandi: Pakai baju longgar supaya mudah di selit. Dipercayai ada hubungan keluarga.

Kawan kawan sekalian, mari kita jalankan tanggungjawab membantu Polis menahan makcik makcik pemakan barang haram ini, andai kenal, hubungilah pejabat Polis berhampiran anda.


youtube link:  http://www.youtube.com/watch?v=_TNFEvNq_ds&feature=player_embedded

31 comments:

  1. Dulu ada video sekeluarga curi pakaian di Al Ikhsan. Sorok di celah kelangkang juga! :(

    ReplyDelete
  2. ya la makin menjadi2, yg video kat al ikhsan tu pun dh tengok jugak selamba je main sorok gitu..buat malu je

    ReplyDelete
  3. macam-macam modus operandi mereka sekarang....

    ReplyDelete
  4. Ala...tak boleh tgk. Tak dpt le nak nolong. Huhuhuhu! (Ceh, alasan!)

    ReplyDelete
  5. nak senang cara mudah tapi salah... berkepuk dosa.

    ReplyDelete
  6. Adoiiii .. dah sah2 KC tak leh join operasi ni sebab baju saya sume cukup2 badan je. hihihi.

    ReplyDelete
  7. mak ai.... tak padan ngn tudung mengerlip.

    ReplyDelete
  8. Hmmm, tulah.. Buat malu je, satu family pla tu, tp muka bkn cm melayu... Wallahuallam...

    ReplyDelete
  9. tak tahu nak kata ape...
    sekeluarga pulak tu...
    mintak jauh la...

    ReplyDelete
  10. macam2 cara org nak mencuri.. satu keluarga yg tak boleh tahan tu.. minta dijauhkan..

    ReplyDelete
  11. ada lagi orang guna taktik ni..
    hmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. astaghfirullahhalazim...
      mintak dijauhkan keluarga kita drp perangai seperti ini...amin...

      Delete
  12. Ya Allah...ada juga lagi yg macam ni... klu anak muda tu lainlah ceritanya.. ni mak nenek pun nak mencuri lagi...semoga Allah bagi hidayah buat dia dan keluarganya

    ReplyDelete
  13. klu dah perangai dari muda gitu ... klu dah tak berubah gak memang smp ke tualer gitu... harap sangat mana perangai buruk kita dulu tidak kekal sampai tuakan...

    ReplyDelete
  14. celah kelangkang tu ada beg gamaknya eh...?
    namapak senang je campak barang.

    ReplyDelete
  15. aduhai..kesiannya pada
    anak-anak yg kena didik
    benda yg tak baik mcm ni

    ReplyDelete
  16. itulah kalau tidak menghayati islam...doc..nekcik akan ke tanah suci esok malam 4 beranak..insyaallah...doakn nekcik sihat.(asthma) Nekcik bli nebuliser bawak..saja saja sbb nekcik gi ziarah turkiye 3 malam..kbetulan 4 degree!!! doakn nekcik sihat ye doc dan dapat sempurnakan umrah...insyaallah smuga suatu hari nnti Allah akan mnjemput doc sekeluarga mnjadi tetamuNYA..dan akan terasa suatu kelainan dari semua tempat di bumi Allah ini ...amiin..asalamualaikum

    ReplyDelete
  17. assalam doc..hari sabtu lepas ada kenduri kawen dirumah abang acik..
    ada duit hilang ..semua syak yang bergelar mak cik jugak punya kerja..sebab berkali2 dia pesan...masa kebduri jangan tutup dan kunci pintu depan.
    siap nak tengok duit simpan kat mana..yang heran nya..elok je kakak ipar dan anak2 biarkan dia tengok duit simpan dimana dan ikut je cakap dia..dah petang baru disedari kehilangan tu

    ReplyDelete
  18. bagi pulak keluarga makan yang haram..adeh laa...

    ReplyDelete
  19. Pengsan ..... cam na depa bubuh yee ... kita bawa sapu tangan pun dah mengmbung dalam poket ...

    ReplyDelete
  20. malunye tengok...tu ke tujuan pakai baju besar, pakai tudung?

    ReplyDelete
  21. tk tahu nk cakap...depan mata pun kwn ada kena tipu nk jual iPAd byar 200 dulu...tp lepas tu btg hidung pun terus tk nampak...kesian kwn saya...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...