Friday, January 27, 2012

Baju Yang Paling Jarang Di Pakai

Hari Jumaat sinonim dengan pakai baju melayu/baju kurung/jubah kalau gi kerja, kan?
Boleh kata setiap hari Jumaat aku pakai baju melayu gi kerja.

Last week hari sabtu aku pergi Muar utk majlis resepsi kawin adik aku.
Baru aku sedar, tu kali ke 3 aku pakai baju batik tu..setelah lebih 5 tahun beli. 1st time pakai masa wedding akak ipar, 2nd time masa aku attend dinner. So, baju batik memang tak sinonim dengan aku, walaupun ia amat sinonim dengan majoriti orang gomen.

Maybe kalau dah jadi datuk/politician, aku akan kerap pakai baju batik. ~hahaha.

Adakah korang sinonim dengan batik?

43 comments:

  1. abah tieha selalu pakai bila g function...teheee...lelaki muda zmn sekarang x jadikan baju batik sebagai pilihan diorang =)

    ReplyDelete
  2. dah boleh masuk tadika dah baju batik tu sbb lebih 5 tahun usianya hehe..

    saya sinonim dgn kain batik masa dalam pantang aje ehehe...

    ReplyDelete
  3. come tu kaler dia..

    kena kerap beli kot.. jadi baru sinonim.

    ReplyDelete
  4. tetiap malam pakai kain batik. hehehe

    ReplyDelete
  5. Kakcik jarang sangat pakai batik walaupun pada hari Khamis. Kat rumah pun tak pakai sarung batik. :)

    ReplyDelete
  6. aku dgn kain batik pun tak berapa nk sinonim.

    :)

    ReplyDelete
  7. Salam,
    Bagusnya masih boleh dipakai ! Masalahnya, nak pakai tapi tak boleh .. badan terlalu subur !

    ReplyDelete
  8. baju batik en.asben pun baru 2,3 kali pakai wp dah beli 8 tahun lepas.. he..he.. nampak sangat bukan datuk atau politician mahupun orang gomen..

    ReplyDelete
  9. DR,

    saya x suka berbaju batik..leceh sebenarnya..tp bila gomen paksa pakai setiap khamis..nak xnak kena beli jugak..hubby saya ada koleksi yg agak byk utk baju batik..dan the best thing dia tailor sendiri ikut sedap tekak dia..huhuhu

    ReplyDelete
  10. sy sinonim dgn kain batik je. hahahah

    ReplyDelete
  11. saya pakai hari khamis je..tp tak suka sb kalau jenis sutera, iron bagai nak rak, tp renyuk macam takde letrik sebelum pi kerja..ekekeke

    ReplyDelete
  12. Kakak bukan org gomen so tak jarang berbaju batik. Tapi kalau di rumah kakak berkain batik!!

    p/s: Zayyan semakin montel:)

    ReplyDelete
  13. kena pakai tiap hari khamis..hehehehe

    ReplyDelete
  14. ari kamis pun sy jarang pakai doc terutama kalau ada kerja luar...panas la pakai baju batik nie huhuhhhh

    ReplyDelete
  15. suami kata baju batik ni sejuk..dia pun jarang pakai..


    tapi kalau boleh pakai lagi baju 5 tahun lepas maksudnya maintain la saiz badan doc kan..hehehe...

    ReplyDelete
  16. selalu pakai kain batik waktu mandi kat kampung.. keh3..

    ReplyDelete
  17. saya lg la tak sinonim ngan baju batik, kain batik je yg selalu dipakai hihi

    ReplyDelete
  18. sy pakai sesuka hati je..x ikut ari khames pon sy bedal kalau rasa nak pakai..haha

    ReplyDelete
  19. saya ni kan...kain batik pun tak pakai tahu!

    ReplyDelete
  20. eh gb tak pakai kain batik???kain batik kan byk munga....
    hehehhe...silap komen laaa plakkkk

    hr khamis sepatutnya sy dan Zie akan pakai baju batik tapi kdg2 sy selalu lupa nak pakai baju batik...ekekekekekek...

    ReplyDelete
  21. Sallam Dr. Daddy Ziyyad,

    Insya Allah, semuga cepat daju Dato'

    saya ada dua pasang baju batik,
    pakai setahun sekali juga..

    ReplyDelete
  22. munna pakai kain batik selalu...

    ReplyDelete
  23. sikit je lagi, sikit je lagi gaya Dato' ..ehe.

    ReplyDelete
  24. Ada jugak baju batik ni tapi jarang pakai pun...

    ReplyDelete
  25. encik ayah byk la koleksi batik ni..batik indon pun ada...ada gaya Y.B la...next adun mana yer? hehe

    ReplyDelete
  26. sinonim? antonim ajer...hihihihiih... baju bercorak batik penahlaa beli, rm24=4 meter...itu ajer yg mampu... tp kalo kain batik, mmg fesyen wajib utk sy d umah...ahahahhaha

    ReplyDelete
  27. aku tiap khamis pakai batik bro...wah moga jadi kenyataan,ada gak aku member blogger bergelar datuk/politician nanti...heee

    ReplyDelete
  28. Salam,
    Dulu ms kerja sll la pkai baju batik, siap ade batik korporat lg...hehee... Baju batik mmg cantik, lg2 yg sutera tu...sutera creepla...mcm2... harga mahal, maintainance pun tinggi...tiap kali pkai mesti kena anta dry clean...adoyai...hehehe..salam kenal & follow di sini ;)

    ReplyDelete
  29. wahh..apa khabar dato'?
    ada gaya tuu

    ReplyDelete
  30. dulu2 adalah beli batik sutera terengganu..skrg malas dah..hehehe..batik selalu dikaitkan dgn YB gak kan...hehehe..

    ReplyDelete
  31. U nampak slim dalam baju tu. So, baik U pakai selalu. hehehehe

    ReplyDelete
  32. baju batik cam tak sesuai tu orang yang bersaiz besar cam cik ina, jadi cik ina tak delah gemar. cik ina nampak doc pakai okey je

    ReplyDelete
  33. sangat sinonim doc....satu lemari ada baju batik jaa.. heheheheee

    ReplyDelete
  34. dan tak sinonim jgk dgn saya. sbb saya bkn Gomenkah? Kahkahkah.

    ReplyDelete
  35. sinonim tapi hari khamis malas selalu melanda nak gosok baju batik :p

    ReplyDelete
  36. sudahnya baju batik hanya untuk majlis2 mcm kenduri,dinner.hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...