Tuesday, December 27, 2011

Usia Ku Ialah Usia Ahli Syurga (hari ini) :)

Semalam aku ada cerita pasal 'Keluarga Nukleus' aku.
Kenapa aku cerita?
Sebab...aku terasa bakal 'kehilangan' adik aku lepas ni..huhuhu..

Adik kedua aku bakal kahwin Insya Allah 14 Januari 2012 ni..
Hubungan kami rapat sangat..bila aku balik ke rumah parents, bila bergurau senda dengan adik adik aku, aku lupa aku dah tua, dah jadi bapak orang pun..hehehe..

Lepas ni dah kurang sorang adik aku setiap kali aku balik kampung..
Unless adik aku ada kat rumah parents aku lah..dengan suami dia..

Masih teringat macam mana zaman kecik kecik dulu aku selalu jadi kuda..
Adik aku naik atas belakang aku...

Masih teringat macam mana zaman kecik kecik dulu ayah bawak kami jalan2 naik kereta petang2..

Lepas ni tinggal adik aku yg bongsu aja..
Tu pun aku rasa dalam setahun dua akan datang, mesti kahwin punya..

"lina, noli, along sayang korang"
aku bukan jenis abang yang geti nak express kata kata macam tu depan adik adik aku..
tapi percayalah lina & noli...along sayang korang..

Rasa rasanya macam nak balik JB hujung minggu ni..
Berjimba buat kali terakhir as a siblings..
Lepas ni Lina dah jadi isteri orang..

Agak agaknya..inilah perasaan mak ayah dulu masa 'nak lepaskan anak bujang dia kawin'  :P

my nucleus family. From left is my mom, noli, lina, ziyyad & dad.

47 comments:

  1. nanti kita jugak akan rasa apa yg mereka dah rasa kan?

    ReplyDelete
  2. Dr, kalau nak add kakcik di FB, cari Juariah Mansor. Kakcik cari nama Dr, ramai sangatlah pulak Khairul Faizie! ;-)

    ReplyDelete
  3. kenangan bersama adik adik di kala kecil memang seronok, bermain bergaduh, merajuk
    sekarang tengok perangai anak anak sajalah..

    ReplyDelete
  4. hi doc..
    sampaikan salam buat adik kamu:)
    sebak juga baca entry nie..
    pernah juga rasa cam tu bila adik cgg kawen..

    ReplyDelete
  5. Eh... mana kakcik punya ucap selamat tadi?

    ReplyDelete
  6. Mudah2 an kasih sayang limpah rahmat dari Allah tetap berpanjangan

    ReplyDelete
  7. Owh... Ini rupanya kesinambungan keluarga *nuclear.... tu ye....

    Xpe... Mb Adik tu kawen ngan keluarga kembangan gak, so kalau nk quiet life, balik lah JB.....hehehehe

    ReplyDelete
  8. selamat hari lahir buat doc semoga di murah rezeki di beri kesihatan yang baik, di redhai dan di berkati oleh Nya Yang Esa...

    ReplyDelete
  9. mesti mak cheqna rasa macam tu jugak kan??
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  10. usahkn kata nk lepas untuk kahwin nak lepas anak first time nk gi sekolah pun dah terasa

    happy besday doc

    ReplyDelete
  11. happy birthday doc..

    agak2 along aku rasa camtu tak masa aku nak kawen..hahaha...

    ReplyDelete
  12. SALAM,
    SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN ! SEMOGA SENTIASA SIHAT DAN SEJAHTERA . SERONOK, ADA LAGI MAK AYAH.

    ReplyDelete
  13. Owh....emosional juga yer daddyz... :)

    ReplyDelete
  14. kenangan indah tu dr.
    xlupe selamanya

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah.. beruntung lina dan noli ada along yang best mcm daddy ziyyad ni.. 33 tahun ye? pernah dengar usia ahli syurga 33 tahun.. Selamat harijadi.. semoga kita semua menjadi ahli-ahli syuargaNYA.. insyaAllah.

    ReplyDelete
  16. Selamat Hari Ulang Tahun Kelahiran.
    mesti Doc.rasa sediah kan..insyaallah walaupun adik dah kawin..tiada apa yang boleh meenghalang kasihsayang adik beradik.

    ReplyDelete
  17. Sweet! Harijadikah? Happy birthday! Semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan bahagia hingga ke akhir hayat!

    ReplyDelete
  18. saya pun rasa sebegitu bila abang kedua nak kawin dulu...kami memang rapat!!

    ReplyDelete
  19. Happy birthday DocZZ. Touching sungguh baca kisah kasih abg kepada adik2 nih. Anyway, moga dipanjang umur murah rezeki mana tau lepas ni daddy triple Z plak :p

    ReplyDelete
  20. happy birthday daddyZZ!!

    tgk muka pun tau dah. mesti jenis abang yang disayangi adik adik nih!

    ReplyDelete
  21. slmt pengantin baru kak Lina..heheh..happy birthday doc!!..biar dah ucap pon,kt fb lain,kat blog lain lagi..hehe

    ReplyDelete
  22. like fader like son...

    sejibik!!
    :)

    ReplyDelete
  23. happy birthday doktor

    bab, kngn masa zaman kecil, sebiji like ayu... badan jadi kuda.. heheeeee

    y tunggang sure syok

    ReplyDelete
  24. Keluarga tak besar cuma 3 beradik. Kakak percaya 2 adik tu fham pun isi hati abangnya...

    ReplyDelete
  25. suka komen anamarza...

    nak lepas anak festaim gi sekolah pun dah terasa sebak...

    ReplyDelete
  26. happy birthday DrZZ :)

    semoga diberkati Allah selalu

    ReplyDelete
  27. x besar mana keluarga doktor..sure adik2 pun tau abang diorang sayang diorang kan!!

    ReplyDelete
  28. salam ziarah Daddy ZZ.

    jarang jumpa abang sulung yang meluahkan rasa sayang kat adik2 pompuan, even dalam tulisan.. :).. nanti bertambah la sorang lagi ahli keluarga nukleus itu ye.. :)

    family kita sama, konsep keluarga nukleus.. :)

    ReplyDelete
  29. sama lah yang CA rasa masa adik bongsu nak kawin dulu ..... rasa mcam kehilangan jaaa.

    ReplyDelete
  30. U’re the only son?

    Sama nak komen mcm Dr SINGA. Sebijik ikut acuan Dad.

    ReplyDelete
  31. nukleus nak berkembang memang kena berkorban. semoga ikatan sentiasa harmonis..INSYALLAH..

    ReplyDelete
  32. assalamualaikum doc..

    zaman skrg nie susah nak carik anak yg dh kawen duk dgn mak bapak kan...

    hasil dr penghijrahan, semuanya sudak tidak berlaku lagi..

    sy yakin fmly doc fmly yang amat bahagia...

    ReplyDelete
  33. Harap lepas ni pun hubungan baik akan kekal sampai bila2...

    ReplyDelete
  34. eppy besday dedi ziyyad..tahniah lina..nanti keluarga makin besar..anak ayah..muka sama..heheh

    ReplyDelete
  35. sekarang nih doc la naik kuda main polo..:)

    ReplyDelete
  36. bagusnya hubungan adik-beradik begini..

    air dicincang takkan putus..

    p/s rupa you carbon copy your father..hehee

    ReplyDelete
  37. Menitis air mata baca entry ni...sy takde abg...agknye nnt bile adik2 nak kawen,sy pun akan rs mcm ni kan?yang penting,saling amik berat dan bertanya khabar...^^

    ReplyDelete
  38. mesranya u oll..untung kalau dpt abang sebaik doc..harap hubungan baik tu terus berpanjangan ye..amin..

    ReplyDelete
  39. tetibe teringat kat abang.. bile abang merantau carik keje mak siap pesan kat abang tinggalkan kain plekat sebab mase kecik dulu abang je yang suke melayan.. skarang abang dah kawen.. me pon dah kawen.. huhuhu..

    ReplyDelete
  40. Happy Birthday..semoga pnjang umurnya,murah rezeki dan bahagia disamping keluarga tersayang..

    ini ke yg bKl kHWIN DENGAN ORANG BUKIT GAMBIR tu?
    14/1 tu sama dgn tarikh nikah saya,anak kedua juga,kahwin dgn org bkt gambir...ada persamaan la dgn lina :)

    ReplyDelete
  41. happy belated bday DZ..
    i oredi 'lost' my brother..lps dia kawen 2/12 lepas..uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
    sedeyyyyy sebab things are not the same again :(

    ReplyDelete
  42. touching..

    speechless..

    Sy nak sgt abang2 sy mcm ni..sbb jarak antara sy dgn abg2 6 thn ke atas..xmesra..tp still lg boleh la..
    titik.

    Selamat Hari Lahir Doc, smoga sentiasa berada dibawah rahmat ALLAH swt hendaknya.

    ReplyDelete
  43. baiknya abang ni rajin main kuda-kuda dgn adik :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...