Thursday, December 29, 2011

Muamalat Islam


moral of the story:

-buat apa apa perjanjian, biar ada hitam putih
-kalau dah meminjam, sila bayar
-jangan menekan melampaui batas

sekian kelas Muamalat Islam hari ini

:-)



ps: antara rujukan yang saya minat baca & dengar(di IKIM.fm) , http://zaharuddin.net/
semoga kita semua beroleh manfaat

31 comments:

  1. oh bijak2.. walaupun rm3 kan?

    hutang tetappppp hutang

    ReplyDelete
  2. Zaman la, semua kena Ada hitam Putin..modal air liur semua tak layan..

    ReplyDelete
  3. rm3 ajer tapi sanggup bagi kasut tu :) kasut supra tu kasut apa? ;p

    ReplyDelete
  4. oh kasut budak2 k-pop (hasil google :P)

    ReplyDelete
  5. bakal along masa depan ke nie???heheheheh

    ReplyDelete
  6. kalau RM3 kena kasi kasut..lau RM30 kena kasi apa???

    ReplyDelete
  7. Masih kecik pun dah pandai fikir kalau sipeminjam tak bayar hutangnya...

    ReplyDelete
  8. Bagus..bagus...

    Teringat hutang misi semalam tak bayor lagi huhu....

    ReplyDelete
  9. didikan ibubapa sedari kecil..bijak anak2 ini

    ReplyDelete
  10. Apa maksud doc, menekan melampau batas?

    ReplyDelete
  11. tapi pakcik lihat perjanjian itu dibuat dalam biru putih .. hehe

    ReplyDelete
  12. Bagus2
    sampai mesejnya kat saya. :)
    Suppppppppp!!!!

    ReplyDelete
  13. memang kena buat macam itu
    orang sekarang dah tak boleh
    di percayai...

    kecuali diri sendiri :)

    ReplyDelete
  14. budak2 pun dah pandai berhati2..:)
    susah nak kena tipu besar nanti nih..:hehehe

    ReplyDelete
  15. bijaknya perjanjian kat atas ni ..he he

    ReplyDelete
  16. mak aih? siap ada cagaran lagi.. 3 hinggit pun.. gehahaha

    ReplyDelete
  17. hik hik bijak bijak..budak kan yg buat perjanjian nih?

    ReplyDelete
  18. anak2 sape tu..?? bijak, memang bijak..

    ReplyDelete
  19. Wah...bagusnya...contoh yg baik:)

    Suka dengar program ustaz zaharuddin tu...

    ReplyDelete
  20. bagusnya..patut orang dah dewasa kena buat camtu jugak

    ReplyDelete
  21. thumbs up!!

    skrg pasal duit..adik beradik boleh bergaduh...

    ReplyDelete
  22. budak2 pun pandai..

    yang dah besor panjang langsung buat2 lupa..

    ReplyDelete
  23. patot kena mati setem sekali ni...

    ReplyDelete
  24. hahahahahaha... comel siut MoU gitu..

    ReplyDelete
  25. kiut. semuanya mesti ada black n white, kan.

    ReplyDelete
  26. betul tu...

    perjanjian tak perlu sign lawyer ataupun bersaksi org lain...sekadar tandatangan 2 pihak, sudah mencukupi sebenarnya...

    yg penting kena simpan bukti tu...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...