Thursday, December 8, 2011

Amanah


- lindungi lah anak anak kita dari anasir negatif, sedaya yang kita mampu, anak itu amanah Tuhan kepada kita.

-lindungilah bumi dan khazanah nya, dari di ceroboh dan dinodai manusia yang tamak haloba, sebab kita ada tugas sebagai khalifah di muka bumi ini. 

-lindungilah rakyat Malaysia sebab itu amanah yang anda sendiri pinta, sebab amanah ini akan ditanya jua nanti, bukan mati masuk kubur, habis cerita.

31 comments:

  1. ...tapi mereka kata;

    LINDUNGILAH POKET SENDIRI SEBAB NESCAYA SUSAH NAK BUAT BANGLO SEBESAR AIRPORT, HANDBAG REGE SETENGAH JUTA, CINCIN BATU PERMATA...

    Err...

    ReplyDelete
  2. amanah lah pada diri sendiri...

    ReplyDelete
  3. dilemma nak berhijrah ke ostolia lagi ke dedi?

    ReplyDelete
  4. saya tunggu amanah yang bakal memberi sinar buat kami....

    comelnya ziyad

    ReplyDelete
  5. saya ada amanah baru
    **bahagia**

    ReplyDelete
  6. Amanah itu tanggungjawab.....

    Kalau tak amanah......silap tanggung dan jawab....kelak....

    ReplyDelete
  7. ****sila tanggung dan jawab


    Typo :)

    ReplyDelete
  8. saya selalu berdoa smg amanah dlm tugas audit ini...susah keja nih..tp saya selalu mohon pd Allah smg saya ttp hati & x terpesong dr landasan.,..

    ReplyDelete
  9. amanah ni berat untuk dipikul...
    sama2lah kita berusaha untuk menjadi seorang yg amanah...:)

    ReplyDelete
  10. comel ziyyad ni!

    kena jadi ibu-bapa yg bertanggung jawab dalam segala hal yg melibat kan anak...

    ReplyDelete
  11. err..kat komen fara..hehehe..

    ReplyDelete
  12. baru je join Amanah Ikhtiar Malaysia

    ReplyDelete
  13. DRZZ, MDT tak dapat join gathering di bangi..semoga pertemuan tu dipermudahkan Allah..

    insyaAllah pjg umur saya tetap akan singgah di sini..tp menulis tidak lagi..

    ReplyDelete
  14. beratnya untuk memikul amanah.. sebab itu ramai yang kecundang..

    ReplyDelete
  15. Ramai dah yg tak amanah dgn amanah yg diberi. Pangkat nak jadi bapa/ibu/ketua mahu tapi tanggungjawab hancur...

    p/s: Comellah Ziyyad... macam mommy dia.:)

    ReplyDelete
  16. kita kena bertanggungjawab dengan apa yang kita lakukan..

    ReplyDelete
  17. Ish ish, hensem sungguh budak tu....

    ReplyDelete
  18. Ish ish, hensem sungguh budak tu....

    ReplyDelete
  19. Ish ish, hensem sungguh budak tu....

    ReplyDelete
  20. utk anak2 akak akan cuba buat yg terbaik buat mereka. bukan hanya duniawi, akhirat malah..

    ReplyDelete
  21. semoga negara kita terus aman makmur di bawah naungan SPB YDPA

    ReplyDelete
  22. mampir sob..nice post..teruslah berkarya dan sukses selalu..jangan lupa kunjungan balik ya..:)

    ReplyDelete
  23. cumilnya dier=)anak2 adalah amanah yang paling besar buat ibu bapa.jagailah dia ngan penuh kasih sayang n tanggungjawab..betultuh doc..mmg kitalah yang bertanggungjawab mencorakkannya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...