Wednesday, August 10, 2011

Suami Mithali

Apa ciri ciri suami mithali?
Antaranya, memasak untuk keluarga juadah berbuka puasa.

Ni contoh suami mithali:

Sangat mithali sebab macam macam yang di masak;
-udang
-sotong
-ketam
-lala
-pepahat
-ayam
-daging
-fishcake/fishball/crabstick/segala macam geng2 yong tau fu.
-segala macam sayur/salad

Bukan setakat main course, dessert pun disediakan. Ice cream, buah potong, kuih muih ala Thai..


Korang mampu masak semua ni??
Aku mampu...
:)


FAKTA:
-tarikh kejadian: 8 Ogos 2011.
-tempat kejadian: Restoren Steamboat Q -Thai Nilai - Eat All You Can Buffet.

RUMUSAN:
- masih bertahan tak sentuh waima sebutir nasi atau apa apa karbo seperti mee/kuey tiau di buffet ini  :P
- menyesal (lepas makan), sebab tewas dgn nafsu, makan banyak, padahal apa tujuan puasa itu?

AZAM:
- tak mahu makan buffet buka puasa lagi.


Pascanota: Ini adalah buffet berbuka puasa pertama saya, dalam masa 5 tahun.

39 comments:

  1. saya gelakkan azam pakcik~keh keh~

    ReplyDelete
  2. tu yang lemah tu..time buke je mesti makan banyak..hehehehe

    ReplyDelete
  3. Kalau mcm ni ramai yg nak masuk nama utk jadi calon isteri hehehe

    ReplyDelete
  4. DrSinga cepat betul komen pagi ni. Tengah takde patient ke?

    ReplyDelete
  5. mithali betul masak kat situ! hahaha...

    semoga azam tuan doktor berkekalan :)

    ReplyDelete
  6. mithali lah sangat kannnnnnnn??

    muahahaha

    ReplyDelete
  7. apakan daya..kita insan yg lemas selalu tewas pd napsu makan..hehehehehe

    ReplyDelete
  8. Dah 5 tahun baru kali ini ok tu doc. Kalau kakak tak makan nasi sehari memang tak boleh...:)

    ReplyDelete
  9. mithali sungguh klu gitu gayanya.. he..he.. aduh.. teringin steamboatlah jugak..

    ReplyDelete
  10. memang suami mithali betul ni doc..
    tak sanggup tengok makanan banyak..tu he he

    ReplyDelete
  11. wah..!!! hebat hebat..hebatttt...!!
    heheheheh

    ReplyDelete
  12. berazam utk tidak ke bazar ramadhan lg
    tp apakan daya..malas nak masak..haishhhh!

    ReplyDelete
  13. doc, nampak bulat la..camne nak jadik bulat mcm doc erk...

    ReplyDelete
  14. DZ, memang mithali betul tapi masak tu utk sape ek.. tuan punya badan ke?? hehehe

    ReplyDelete
  15. dulu2 masa remaja adalah 3 bulan kot tk mkn nasi tp lain semua saya bedal,biskut roti...tp adelah gak makn nasi sesekali kalau balik kmpung atok itupun sesenduk nasi,lauk nye byk,okaylah memang kurus...lepas tu mkn nasi balik sebab dh slim,mula2 je cam payah..satu lagi skipping saya buat tiap2 hari 20 min...skipping bakar lemak lagi cepat dr berlari dan berjogging...kan?

    ReplyDelete
  16. ini masak cara ngelat ni nama dia..haha

    ReplyDelete
  17. Patotnya kedai tu bagi upah pulak kat kita... sbb kita yang masak...

    ReplyDelete
  18. oh memang, mithali sgt smpai terharu rasa...huhuhu

    mesti udang dan sotong tu bangga di masak oleh bapa mithali tu kan...hahaha

    bagus la awk tak amik carbo... congrats!

    btw, i folo uuuu :)

    ReplyDelete
  19. Wawawa.. curlast doc tak sentuh carbo sure laaa pas nie slim melim..ekk.. :)

    ReplyDelete
  20. muahahahahaha

    kawe agok doh

    nmpk periuk dan dapo pun tahu doh

    akikikiki

    ReplyDelete
  21. baru jeh terpandang masa
    ke giant hari tuh...

    mee kuning pun kabo ke doc?

    ReplyDelete
  22. bagusler xsentuh segala carbohidrat ni...leh tahan yek.

    saya harus fengsan kalo x jupe nasik ni..

    ReplyDelete
  23. memang mithali sangat le tu....
    makcik hanya makan rm 15.00 sahaja dari rm 75.00 harga bufet yg ditawarkan.......huhuhuhu

    ReplyDelete
  24. wah dlm masa 5 thn ini baru mkn buffet lg?? sy tiap tahun misti mkn buffet..biasanya sbb ada majlis lah..

    ReplyDelete
  25. mithali la sangat kanns.. ehehe

    ReplyDelete
  26. erm

    masak kat kedai tak boleh dikira.

    heh

    ReplyDelete
  27. mmg mithali...
    sebab bayar sekali.
    :P

    ReplyDelete
  28. minggu depan ada 2 jemputan buka puasa ala buffet ni. huhuhu

    my hubby pun rajin jugak beli lauk tunjuk2 kat param walhal isteri dh masak dah :p

    ReplyDelete
  29. tak aci lah setakat masak steambot tu..tp DZ belanjakan..mithali lah tu..hihihi..

    rasa rugi kalo pergi buffet..sbb sy makan sikit..

    ReplyDelete
  30. ahha~
    puasa adalah utk memakan buffet di kala petang

    ReplyDelete
  31. :)) ha ah, mithali lah sangat DZ...

    ReplyDelete
  32. wahh... boleh ye tak makan nasi.. saya tekak melayu nasi kena makan jugak walau sedikit...

    ReplyDelete
  33. takat celup angkat celup angkat, sape pun boleh. hahaha!!!!

    ReplyDelete
  34. Buffet ni mmg bahaya. Terutama bg yg suka makan..jawab beb..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...