Monday, August 15, 2011

Courtesy

Tarikh kejadian: 12 Ogos 2011.
Waktu: 10 pm.
Tengah buat apa : Tengah ngaapp murtabak lepas balik terawih.

Tengah syiok bermoreh di rumah, henfon aku bunyi, nombor yg tak diketahui.

Ringkasan perbualan telefon:
-petugas PAS cawangan Skudai/Gelang Patah, Johor call aku jam 10malam, diulangi 10 malam semata mata nak up date data, kat mana aku ngundi. Bila aku cakap aku tak akan mengundi kat Johor, sebab aku dah pindah KL, boleh pulak mamat tu nak pertikaikan, kononnya nama aku dalam daftar mengundi akan mengundi di DUN/Parlimen Gelang Patah/Skudai.  Aku tanya mana dia dapat data, dia kata dari SPR.

Last last aku cakap, aku malas nak layan, apa2 urusan berkaitan mengundi, aku berurusan dgn SPR aja, bukan mana mana partai politik. Terus letak henfon, sambung makan murtabak.

Geram, sebab:
-takde courtesy, call org malam malam pukul 10, nak ambik data.
-takde courtesy, sebab dia yang nak minta info, bila aku bagi, boleh pulak pertikaikan, kau polis ke hape?

Ikutkan hati:
-ikutkan hati, memang aku malas layan dari awal lagi. Patut terus letak fon..call malam2. Aku selalu buat macam ni kat agen insuran/jual pakej cuti/kaum MLM.
-ikutkan hati, nak aja aku cakap,"gua undi BN lah dol"  Hahahaha....Padan muko ekau...:P
-ikutkan hati, nak aja cakap " kau gigih buat semua ni, kau tau kan Johor ni lubuk BN..."  :P

Pascanota:
-maaf andai entri ini berbaur politik. Aku tak minat politik, for the time being.
-aku tak suka dan taksub pada mana mana partai, PAS ka, PIS ka, BN ka..contoh ayat dalam "ikutkan hati" hanyalah sebagai contoh  :)



Korang tahu apa itu courtesy? Kalau tak tahu, bukak kamus!  Haha
Zayyan pagi ini, berusia 83 hari. Dia pun tahu ber-courtesy, walaupun bangun awal pagi time parents dia nak bersahur, dia tak menangis atau buat hal pun. Hanya senyum dan termenung !








45 comments:

  1. Kakcik rasa dah malas nak mengundi!

    ReplyDelete
  2. akai tak ada..
    perasaan tak ada..

    ReplyDelete
  3. peh, panggil malam2..
    hangin ooo

    ReplyDelete
  4. saya jugak bukan taksub politik.bg saya politik sgt kotor..hari ni kwn esok jadi lawan..

    ReplyDelete
  5. cheqna jugak tak taksub kepada mana2 parti politik...ada akal..sendiri fikir mana baik mana buruk =)

    ReplyDelete
  6. lain kali ckp la you pengundi hantu...ha..ha..ha..

    ReplyDelete
  7. Heee... baik kakak cakap pasal Zayyan yg comel tu. Dah besarlah doc...:)

    Politik malaslah nak komen...

    ReplyDelete
  8. klu ada org tanya..
    pandangan politik?
    kaklong jawap..tak berapa nak pandang...:((

    ReplyDelete
  9. pandai Zayyan ambik hati mama papa dia...

    ReplyDelete
  10. ler..malam2 call org buat mende...
    tak abih2 nak pancing undi..

    *makin comel le zayyan

    ReplyDelete
  11. setuju, pasal pilihanraya check ngan SPR je, kenapa plak parti politik ni nak menyibukkan. layan anak bini lagi baik dari layan dorang ni. tak dapat hasil.

    ReplyDelete
  12. hahaha..kelako rambut zayyan! bam bam sungguh pipi!
    p/s: politic is smelly!!

    ReplyDelete
  13. KC pun tak taksub dgn mana2 parti. Tak kuasa. Hihi.

    BTW Dr. Buffet kat Tropicana skrg dah 75RM kot? Last time KC beli voucher so 'cheaper'. Maybe u shld try Buffet Ramadhan kat Restoran Intai-Intai, Ampang. Only 48 nett per person. Yg penting .. the food all sedap-sedap.

    ReplyDelete
  14. aku tak pernah mengundi
    pak mentua kaklong cukup marah
    dia penyokong kuat dacing
    :P

    ReplyDelete
  15. aku mengundi..siapa dan parti apa bukan urusan sapa2..tapi betullah orang2 ni takde courtesy call org tengah2 mlm just nak ckp psl benda2 mcm tu....

    ReplyDelete
  16. <--- baru daftar mengundi... keke.. pasal baru terasa cukup umur.. pasal dah boleh bezakan yg mana betul yg mana main2...

    ReplyDelete
  17. ai pon tak suke politik huhu...

    p/s : sila bg nama,alamat & no.tepon ke email nolan7177@yahoo.com ya..tq..

    maklumat disini
    http://nopija.blogspot.com/2011/07/istimewa-untuk-anda.html

    ReplyDelete
  18. mmg ramai kena ganggu dgn called tu kan...

    ntah apa2 jek...

    tpi murtabak johor teh best tau! hihihi

    comey tul dak kecit tu :)

    ReplyDelete
  19. alalaaa..tomeinyaa Zayyan.. cantik laa rambut..tuh.. pacak² sikit..

    ReplyDelete
  20. susah kalau taksub ni..berpada2 kan elok, bersaudara..eeee comelnya budak tu..nak cubit sikit blehh

    ReplyDelete
  21. Salam Doc...kalu aku tak jawab phone kalu tak kenal apatah lagi malam2...makin comel anak kecik ko.....
    aku tak tau la makna courtesy...hahhahahaha...

    ReplyDelete
  22. uik...smpai cenggitu skali dorang nak amik data yer..
    tp mmg tak elok la call memalam camtu..kita xnak jwb kang takut hal penting kan...
    susah...susah..

    ReplyDelete
  23. mamat tu OT nak raya kot!
    hahahaha

    owhhh... zayyan comel banget!
    iols rasa nak cium2 pipi heols tuh!

    ReplyDelete
  24. Takut doktor org cop dia Pas ke Pis ke Bn ke... cepat2 doc 'membela diri' ckp ikutkan hati tu contoh jer.

    Politik mmg menyesakkan...tapi tang keluar mengundi tu bagi Ate satu kewajiban bagi kita. Undi jgn tak undi....

    ReplyDelete
  25. daripada saya berpolitik, baik saya masuk lubuk amik gambo. kan?

    ReplyDelete
  26. hehe, suami mithali dah hangen......

    ReplyDelete
  27. Mcm ni punye org pun ada ke? Mlm2 call...mcm takde siang hari ke ape? Aiyoo

    Courtesy - budi bahasa .. ^^

    ReplyDelete
  28. cantek fesyen rambut zayyan !

    saya orang yang sokong keadilan.

    perhati betul2, 'k' tu huruf kecik .. hehe

    ReplyDelete
  29. saya sokong tutttttt

    undi adalah rahsia :)

    alahai, zayyan tue super comei la doc!

    ReplyDelete
  30. paling tak suke orang telepon waktu nak maghrib.. selalu dpt panggilan dari TM.. efisyen betul dieorang ni..

    ReplyDelete
  31. mmg nak kena sengatttt.....hhahahhaa

    aku kalau no x dikenali call memalam mmg xdijawab..

    ReplyDelete
  32. ishh2..kata la doktor pegi semayang terawih ke..hehe :P apa la..tak patut betollll..ni mesti saiko macam jiran ai tu...hahahahha :P

    ReplyDelete
  33. Tak kira pukul berapa sekalipun,
    kalau ada call in drp nombor2 yg takda dlm list saya,
    mintak maaf.
    saya tak angkat punya.

    saya pun takkan mengundi PRU akan datang.
    masih memboikot.

    ReplyDelete
  34. undi uncle sebagai next perdana menteri...!

    ReplyDelete
  35. politik ni sikit2 sudah,kalau lebih2 kita pun naik geram..
    alahai comel baby bro..rasa nak tarik2 pipi jer..

    ReplyDelete
  36. chomelnya zayyan... hehehe... kadang2 parti yang mengata dulang paku serpih tu yang lebih2..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...