Friday, June 17, 2011

Ampun Maaf DiPinta.

Salam Hari Jumaat..

Semalam aku ada buat entri pasal Chef Daddy Gebu.  :)
Sebenarnya, dalam entri tu, memang niat aku hanya nak berlawak, seolah olah aku yang membuat home made chocolate tu...tapi bila aku baca balik komen komen anda semua, ya ampuuuunnnnn, ramai yang betul betul ingat memang aku yang buat!!  Maaf..maaf...aku cuma ambil gambar sahaja..

Coklat tu semua memang betul home made, dibuat untuk majlis akikah Zayyan Ahad lepas..
Siapa yang buat coklat tu?

-mommyZiyyad & Zayyan
-akak mommy
-adik mommy

Ya, memang mereka ada menerima tempahan, kalau ada yang mahu..ini serious :)
Harga nya..

RM4 .. siap dengan kotak

RM2 satu..siap dengan bekas

Testimoni tentang rasanya, boleh lah tanya blogger Ati Masrif  dan Nurkass yang dapat coklat ni minggu lepas  :)

Dan juga, bagi yang berminat nak tempah kuih raya Almond London, boleh juga menempah ya..
Memang dah bertahun tahun mak mommy, mommy & adik perempuannya buat bisnes ini..
Harganya, RM40 untuk 100 biji.
Nak rasa sample pun boleh..


ps: mungkin aku nak belajar cara buat macaroon lah...Biar betul betul aku boleh jadi chef daddy gebu: Pakar Macaroon...miahahaha

54 comments:

  1. saya memang tak percaya pakcik buat~hoih!

    ReplyDelete
  2. ohh tipu yee? tertipu sy ingat doc betul buat..
    xjadi nak salute lahh..heeheheh =p

    tp cara penyampaian doc tue nampak mcm jaafar on..kehkehkeh..klakar dan comel

    ReplyDelete
  3. Bujal - miahahhaa...ko memang, tak pernah nak sapot pakcik...ekekeke

    ReplyDelete
  4. lalink7 - hahaha...kira berjayalah saya cuba 'men-jaafar onn kan ' style penyampaian saya...;P

    ReplyDelete
  5. takper.. RK faham dengan niat melawak DDYZZ di entry semalam... siyes je tak best jugakkan...

    ReplyDelete
  6. wah buat bisnes plak...

    tapi DDZ ~ muarh la 4 hinngitt ... jauh benor nak tempahnya .

    ReplyDelete
  7. Kalo mkn sample jer tapi tak beli buleh tak?? (Sambil sengih2 cam kerang segar)

    ReplyDelete
  8. bagus buat bisness ni...
    hasilnya dah terbukti sedap kan???
    design pun cun!

    nak rasa lah cokelat tu DZ...

    ReplyDelete
  9. harga sgt berpatutan....
    design sgt kreatif...
    coklat ofkos sgt sedap...

    bleh order la camni...ngeeee....=)

    ReplyDelete
  10. aha..
    dekat saya ada dua biji lagi tak makan sbbnye sayang la pulok..hehe..rasanye mmg sedappppp...
    lemak berkrim disukai ramai..

    ReplyDelete
  11. Cantik dan menarik. Pastinya sedap juga. Boleh order melalui pos, ya? :)

    ReplyDelete
  12. cet cet.

    ahahahahahhahaaha.

    rm2 sebekas eh. kalo sy nak oder bole? tp x byk. just mcm utk party besday gitu.

    ReplyDelete
  13. Eh ,, yg stroberi tu kiut la. mcm nak jer. nnt kc pk2 dulu eh.

    ReplyDelete
  14. lepas ni bolh hantar MZZ g kelas macaron pulak. macaron tengah hot ni..
    DZZ.. ko duk dendiam kat klenet jek la.. kehkehkeh!!!

    ReplyDelete
  15. weh, aku tak pernah mkn lagi menatang macaron tu...jakun tak aku? apa kata kalau ko buat macaron, ko pas sikit kat aku? tak yah la aku pi beli...hahaha!!!

    ReplyDelete
  16. Mesti mommyZZ senyum besar bila ramai yg ingat doc yg buat. Hahaha.... kakak memang tak percaya kalau doc display buat sup maggie barulah boleh percaya.

    ReplyDelete
  17. serius sy ingat betul2...tp kalau betul2 ape salahnya....

    ReplyDelete
  18. almond london tu
    kak ati minat :)

    ReplyDelete
  19. no worries.. itu biasa.. tapi mmg berbakat kalau pandai buat semua tuh.. dr belajar lah buat.. mana tau ..boleh masuk pasaran international

    ReplyDelete
  20. hahahahahha...tengok dari kegebuan jari daddy zz ni...conpom.....dah tau dah...doc uli dlm mimpi kan...huhuhuuu...sample tu ,kalo rajin meh campak kat opis ni.....huhuhuuu....

    ReplyDelete
  21. Ala ...saya jauh la kat Kedah.. bleh post ke ??? hehe

    ReplyDelete
  22. pandai mommyziyyad adik beradik buat bisnes kan..

    ReplyDelete
  23. coklat tu mmg nampak menarik, kalo dekat dah lama akak tempah

    ReplyDelete
  24. TAK KISAHLAH TU.... YG PTG MMC COMEL COKLAT TU....

    ReplyDelete
  25. hahahhaha..kan betul tekaan No hahaha..takpe, No tau DD gurau je tu..

    ReplyDelete
  26. nnt kalau berjaya buat macaroons bg sy sikit..teringin betul nk rasa..

    ReplyDelete
  27. sgt comel coklat2 tu.. tentu lepas ni byk order yg masuk..

    ReplyDelete
  28. sib baik ada terbaca komen semalam tulis mommy dan adik beradik yang buat ^_^

    kalau tak pasti sy juga tertipu! haha

    ReplyDelete
  29. mmg tak caya pun... tangan tak segebus tgn daddy ziyyad.

    ReplyDelete
  30. awal-awal lagi saya dah musykil. hahaha!!

    ReplyDelete
  31. Chef doktor daddy gebu, baru betul. lenkali anak cik ina kahwin bolehlah tempah cokelat. Almond London tu murah RM40 100 biji. cepat belajar wat maccaron, nanti boleh tepek kat sini.

    ReplyDelete
  32. Tu la...ingatkan serba buleh...bedah org buleh, buat biskut buleh....hehehe

    ReplyDelete
  33. pandainya berbisnes!!! jeles ai

    ReplyDelete
  34. wawawawa........... ,, tertipu..

    tapi,
    ada tapi!!!
    ayu mmg nak ordr utk raya.. 200 (so, 2 balang. by hand eik???)

    ReplyDelete
  35. dr

    wah ...leh ler wat family biz pas ni..apapun entry smlm mmg nampak real macam dr yg buat..hehhee

    ReplyDelete
  36. ptt la bl diperati kan semula tgn tu mcm gemalai lain mcm jer..hahahaha...wa dah link blog tuan doktor kang senang nak dtg skodeng

    ReplyDelete
  37. salam, nak tumpang tanya.. kotak-kotak coklat ni nak cari kat mana ye?

    ReplyDelete
  38. RatuKebaya - saya memang jarang nak berserius dalam blog, kecuai entri2 pasal medical.

    ReplyDelete
  39. Chik Att - urusan melalui pos, boleh?

    ReplyDelete
  40. tasekM - betul betul Puan tasekM pircaya saya buat ker??? ekekeke

    ReplyDelete
  41. Ate - bolehhh...mestilah rasa sample dulu kan..cuma macam mana ya nak rasa sample...kena pos lah..ekeke

    ReplyDelete
  42. Miloasi - sila kasi alamat lengkap utk merasa sample percuma :)

    ReplyDelete
  43. Ieqa Rahim - sila sila..sila order :)

    ReplyDelete
  44. Nurkass - terima kasih kerana memberi testimoni....:P

    ReplyDelete
  45. bestnyaaaa!! boleh order by pos tak??terliur nihhh!

    ReplyDelete
  46. wahhhh... mnarik ni.. suka.. harga berpatutan, rasa sedap dan pakaging pun lawa.... suka...
    boleh order kuih raya ni...

    ReplyDelete
  47. DZ jual kat klinik ke?

    nampak cantik tentu rasanya pun sedap

    ReplyDelete
  48. doc saya gunung jerai pun tak smpai lagi hehehhe..amek pic dr jauh je huhuhhhh

    ReplyDelete
  49. pergi emergency hospital putrajaya doc

    kak ati ingat this few days nk stop
    dulu dari blog

    till appointment date to see doctor
    pakar ENT

    i'm so worried :(

    anyway thanks for asking faizie

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...