Tuesday, May 10, 2011

Letih Keja

Pagi ni pergi rumah SahromNasrudin, dia cerita pasal lawatan keluarga nya ke Cameron Highland.

Pergi pulak rumah GadisBunga, nampak gambar keindahan dan kedamaian kampung dia..

Masuk rumah Mas Zuber  pulak, tengok gambar gambar dia main dengan ikan nemo kat Pulau Redang..

Dan setiap kali  ke rumah Norhafiza, hati ini melonjak lonjak nak gi Labuan!

Huh!

Aku dah lama tak bercuti..

Nak jalan jalan tak dapat..mommyZiyyad tengah sarat...

Nak menembak kat Cameron Highland..

Nak menembak suasana kampung tepi sawah nun hijau..

Nak menembak kat pantai..kat pulau..

Nak menembak kat Labuan..

Huh!

Asyik tembak dalam bandar aja sekarang ni..

Percutian ke Perth lama lagi.....bulan 10.

Rumah parents aku pun dah dekat setengah tahun aku tak balik..macam lah jauh sangat JB tu !
Tapi sebab setiap bulan parents aku naik KL dan duduk rumah aku...ekekekeke..
Dan mereka pun tak menggalakkan mommy berjalan jauh..sebab masa awal pregnancy hari tu suspect PPROM.

Nampak gayanya...

Lepas mommy bersalin 23 May ni...

Hujung bulan 6 kena lah ke Cameron...ke pantai...ke desa bersawah..

Hahaha....

Kalau ikutkan mommy....seminggu lepas caesar pun dia dah sibuk nak jalan jalan  :P

Ya, mommy pantang stail Caucasian...so jangan expect mommy nak berstokin..tepek kunyit kat dahi tu semua....dan aku pun sebagai advisor..pastikan dia berpantang ikut style modern medicine aja...

Moralnya..

Aku & mommy dah tak sabar nak jalan jalan!

76 comments:

  1. hahahaha...LABUAN jooooom..No pasti DD akan tersenyum riang..kehidupan pelbagai etnik yang semakin moden..klo ada lesen diving lagi best ooooo..leh selam tengok hidupan laut..lagiiii cantik!..ops! tp No takde lesen gak ekekekeke..

    ReplyDelete
  2. i berpantang cara org jawa.sgt strict okeh.sbb mak selalu disisi.

    ReplyDelete
  3. dr kg kat jb kat mana? rumah sy kat jb juga..hehe x kiralah berpantang mcm mana pon..ikut keperluan diri masing² kan..kalau sy cara tradisional tp xla ekstrim sgt..

    ReplyDelete
  4. hahah! nak tempek lagi gambo banyak2. biar baby tak sabo nak keluar. hahaha!!!

    ReplyDelete
  5. tu dia..
    punye lah tak sabar nak berjalan..
    mcm2 tpt dah ada dlm kepala..dahsyat..

    ReplyDelete
  6. Kesihatan kena jaga juga Doc... masa muda ni tak rasa lagi sakit sana sini, nanti dah tua macam makcik ni, baru rasa kesannya (pengalaman orang yang MALAS berpantang cara lama!)

    ReplyDelete
  7. jalan² dalam kereta tepi tasik titiwangsa je, hehe

    ReplyDelete
  8. ini adalah cadangan serius.

    kalau pakcik nak pegi cameron dalam bulan 6 harap sudi ajak saya.mamaainul teringin pergi sebab dia tak pernah sampai sana.

    tapi kalau pakcik sudi la~~kalau tak takpe la~~saya gi sendiri~haha~~

    ReplyDelete
  9. DZ, ok la tu.. sekurang-kurangnya bulan 10 dah konpom dah pi perth.. saya ni belum tau lagi nak bercuti ke mana..

    ReplyDelete
  10. Kakchik pun da lama tak gi jln-jln. Dari awal tahun smpai sekrg, hanya 'bizi'.

    ooooo .. saya nk btlkan fakta. Zila isteri kpd Ben Ashaari tu adalah adik cyber saya, bkn adik kandung ye dktor. hihi.

    ReplyDelete
  11. Mula jalan berdua, lepas tu bertiga, tak lama lagi berempat. Masa ke Perth Oct nanti mesti tambah seronok....

    ReplyDelete
  12. bestnya nak gi jalan2 ni...

    beb - bab pantang tu ikut diri sendiri lah...
    even iols masa kat umah MIL - memang pantang strict giler... ikut style jawa
    bila balik umah abah sendiri kat kampung - pantang tak ah strict sangat.... heheheheh

    ReplyDelete
  13. bestnya Labuan, makcik pun teringin nak ke sana.tak lama lagi ziyyad dapat adik, tak sabar nak nengok adik ziyyad.excited lebih dari mommy plak. ooo jahat doc pantang cara moden ye.moden moden gak, bengkung kain 6 meter kena pakai.

    ReplyDelete
  14. hadoiiii....
    dlm sarat2 pun nak berjalan jugak ek...sabo2....heheheh...mak sy cakapkan , kl masa kita preggy kita kuat jalan2, nnt anak pun ngikut sekalik...heheheh...masa saya 8bulan, sy masih lg balik ke kluang...kdg2 naik tren jek...heheheh...perth!!!goald coast lg best kot...alah,ausie, semua tempat cantik...yg penting takde kat mesia...hheheh

    ReplyDelete
  15. huhu.. kat mesia seme ada.. masa je selalu xde, hihihi

    ReplyDelete
  16. hahaha..bagus jugak ada suami doktor ni..pantangikut moden je..huhu..tak saba betol nak tengok bb..kalo la girl n secomel ziyad..macam nak buat menantu je la..hehehe

    ReplyDelete
  17. Norhafiza - rasa rasanya kalau nak ke Labuan tu, lepas trip saya ke Perth..hehehe..Insya Allah

    ReplyDelete
  18. SyidaGorjes - ada beza ke style pantang org Jawa dgn style pantang Melayu?

    ReplyDelete
  19. Cik Betty - rumah parents saya kat Taman Universiti, Skudai.

    ReplyDelete
  20. GB - sila bagi ko ordinat GPS kampung GB, mudah saya nak pacak tripod di kala sunset nanti..ekekeke

    ReplyDelete
  21. nurkass - dah siap bayangkan tempat2 nak ambik gambar! haha

    ReplyDelete
  22. kakcik - terima kasih atas nasihat berguna kakcik! cumanya ada beberapa aspek pantang cara lama yg memang kami tak follow

    ReplyDelete
  23. ce citer pantang cara caucasian tu? tak berapa taulah.. senang citer memang tak taulah..

    ReplyDelete
  24. KOG - percaya tak, saya tak pernah jejak kaki kat tasik titiwangsa..huhu..

    ReplyDelete
  25. Bujal X - akan dipertimbangkan...tapi pakcik bukan orang kaya duduk hotel satu malam seribu tau...

    ReplyDelete
  26. Shaza - jom ke Perth jugak! hehhe

    ReplyDelete
  27. kakcik - Ohhhh..adik cyber..terkujat jugak saya baca semalam..ekekekke

    ReplyDelete
  28. Kakzakie - ya..bila ke Perth tu, dah ada orang baru...seronok!!

    ReplyDelete
  29. munna pun teringin bercuti ke tempat yg sunyi dan aman damai.... sabar doc nanti dah habis pantang moden bolehlah bercuti...

    ReplyDelete
  30. miloais - kena jalan2 lah hakak..kalau tak meyong kepala ni..hihihi...pinjam ayat 'meyong' hakak tu okeh..

    ReplyDelete
  31. Cik Ina - saya tak pernah sampai ke Sabah Sarawak! tu pasal nak ke Labuan...mommy tak berbengkung lah masa pantang makcik, sebab dia caesar.

    ReplyDelete
  32. Azian - kalau ikutkan mommyziyyad yg kaki jalan tu, sekarang pun dia boleh ke cameron ! hahaha...GoldCoast tu plan saya bila anak2 dah besar sikit...

    ReplyDelete
  33. Khairul Hakimin - betul tu bro..asyik pergi melancong oversea aja..pulau2 yg indah dalam malaysia ni pun tak habis lawat lagi..ekeke

    ReplyDelete
  34. cakap pasal JB, mengingatkan aku pasal Hotel Pan Pacific....tempat aku praktikal dulu....sekarang rasanya hotel tu dah tukar nama kot..

    ReplyDelete
  35. Ayuraza - hehehehe..baby yg bakal keluar ialah seorang lelaki...:)

    ReplyDelete
  36. saya pun teringin nak berpantang camtuh..tapi pasti akan dicubit oleh wan tersayang

    ReplyDelete
  37. takpe,

    daddy Z kene sabar, kejap lagi jea tue mommy Z nak bersalin, lepas tue pantang 40 hari then bole terus ke pulau carik nemo tunjuk kat ziyyad and baby baru..

    mesti diorang suka kan kan?

    ReplyDelete
  38. RatuKebaya - berpantang cara Caucasian..ialah berpantang purely based on medical fact. ~haha

    ReplyDelete
  39. daddy~kalau saya book rumah peranginan kerajaan punya mahu? amat jimat tahu! he~~

    ReplyDelete
  40. ala,xlame pon bulan 10 tu...pejam celik pejam celik dh bulan 10..hehehe

    ReplyDelete
  41. sonok nak jalan kanns.. ehehe

    ReplyDelete
  42. huis...best nye bulan 10 nk pg perth...
    leh le makcik kirim anak kanggaro bwk balik...
    nak masak rendang....raya haji...huhuhuhu...

    ReplyDelete
  43. Munna - tengah bersabar ler ni...hehhehe

    ReplyDelete
  44. wahida - yup, dah tukar nama kalau aku pun tak silap..haha

    ReplyDelete
  45. Cik Pah - curi curi lah tak berpantang belakang wan tu...ekekeke

    ReplyDelete
  46. MasZuber - saya nak pergi ke pulau2 yg saya tak pernah pergi..pulau2 yg saya pernah jejak kaki kat malaysia ni hanyalah pulau langkawi, pulau pangkor dan pulau pinang aja..ekekekek

    ReplyDelete
  47. Bujal - weh..kamu mahu pergi rasa rasanya berapa haribulan ??

    ReplyDelete
  48. MissDebab - tambah satu lagi tempat nak pergi, Kelantan !! ~haha

    ReplyDelete
  49. en_me - seronoksss en_me...ekekeke..

    ReplyDelete
  50. woww..kalau betui lahir
    pd 23 may ni..sama birthday
    dgn anak kita si angahlah..

    takpe lepas semuanya selamat
    dan anak besar skit leh ah gi jalan
    round the world..wokey..

    nak gi perth tu...
    ehem..ehem..jdn lupa belikan
    FM utk kawan2 ni ^____~

    ReplyDelete
  51. selamat berjalan dengan 2 orang budak kecik!!
    gua cakap lu... penatttttt!!!!!

    ReplyDelete
  52. Ati - Insya Allah..23 May memang mommy akan di caesar..

    Insya Allah..ada ole ole utk kawan2..:)

    ReplyDelete
  53. DrSinga - gua nak try break your record..ramai anak anak anak anak anak..ekekeke..tapi bini gua kata, 3 is enuf! ~haha

    ReplyDelete
  54. pangkor lah, boleh jumpa GC kat pekan lumut. hehhe

    ReplyDelete
  55. wa nak pegi sabah weekend ni..(ayat bikin jeles..hehehehehe...jeles tak?)

    ReplyDelete
  56. Pakcik tidor berstokin bola....

    'warm'

    ReplyDelete
  57. majoriti rakyat malaysia masih tak kenali apa maksud vacation or take a break kerana kekangan kewangan, termasuklah mak su..... :(

    (tiba2 rasa sedih plaks)

    ReplyDelete
  58. uhuu.. saya pantang tak strict sangat bab bengkung, param, pilis segala tu.. tapi bab pakai setokin mesti.. jika tidak mmg lah lain macam rasanya.

    ReplyDelete
  59. dee dah pergi labuan, cameron highland, sawah di teluk intan..perth je belum smpi..hahaha..

    ReplyDelete
  60. jom singgah rumah gua,gua belanja kopi pak belalang

    ReplyDelete
  61. takpe doc...nnti doc leh gi obesi dengan satu family kan....

    ReplyDelete
  62. Jalan jangan tak jalan Doc, tapi tunggulah MZ sihat dulu.

    Tak pun mai penang, boleh ajak pakcik troy16 gi menembak.

    ReplyDelete
  63. Takpa..pelan2 la..nanti semua dah ok pergi la bercuti...bak kata org tua2 ( org tua la kata, aku muda lagi )..tak lari gunung di kejar...hehehehe

    ReplyDelete
  64. wowww..menariknyee ade husben doc sennag mst xbyk karenah kena pakai petua itu ini..moden style je sume..heheheh..

    ReplyDelete
  65. GC - kalau saya nak ke Pangkor, saya inform GC, voleyyy? :P

    ReplyDelete
  66. KSWSK - jelesssssssssssss nya ~huhuhu... :)

    ReplyDelete
  67. MakSu - betul lah maksu..saya bercuti kat Bali, jauh lebih murah dari saya bercuti kat Langkawi!

    ReplyDelete
  68. HaniCheLat - tak mengapa..buat yg mana kita mampu..hehehe..

    ReplyDelete
  69. brutalsolo - bagi gua alamat penuh rumah lu, siap dgn GPS co-ordinate sekali...:)

    ReplyDelete
  70. sahrom - sebab saya & wife jenis yg sangat suka berjalan..hehhee..so bila dah masuk 6-7 bulan tak berjalan ni..mmg rasa lain macam

    ReplyDelete
  71. makcikkantin - kat Penang pun best kan..byk port menembak..ada pantai..ada botanical garden..ada historical buildings..

    ReplyDelete
  72. Fadzli - ke PD yg dekat tu pun dah lama aku tak pegi!! haha

    ReplyDelete
  73. lalink7 - awak akan berpantang penuh ke nanti(bila bersalin kelak)? :P

    ReplyDelete
  74. ish..bestnya jalan2..

    pantang cara Caucasian? wah..pantang 'omputeh'..
    hikhik..

    takpe..takpe..dah husbandnya doktor kan.. pandai jaga..

    ape2hal pun..jgn lupa pakai stokin..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...